niet stevig in het zadel.....?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

niet stevig in het zadel.....?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-02 22:15

Ik rij sinds kort een haflinger, maar op een of andere manier zit ik gewoon niet stevig Verward
op manegepaarden enzo (ook al zijn ze breed) zit het wel gewoon maar hier heb ik het gevoel dat ik er zo uitvlieg niet echt prettig dus want hij geeft nog weleens een flinke bok..........

ligt het aan mij, of aan het zadel of..?

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 22:47

heb je soms een zadel dat veel te groot is of glad oid? Dat kan heel veel verschil maken hoor!

Jobbeltje
Berichten: 2799
Geregistreerd: 29-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 22:54

Kan het ook zijn dat, omdat hij soms bokt je je onzeker gaat voelen, en daardoor niet echt ontspant? Dat je dus gewoon niet kunt zitten zegmaar? Ik ken je verder niet en weet niet hoe jij op je paard zit, maar probeer in elk geval rustig en ontspannen te gaan zitten. Gooi anders een keer je beugels uit! Is heel goed voor je zit.. (of ga zonder zadel) en verder probeer rechtop te blijven zitten en niet inelkaar duiken als je paardje een rare beweging maakt of versneld.

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 23:28

ik rij ook op een haflinger en ik heb op haar stevig leren zitten door zonder beugels te rijden.Ik weet niet hoe je het bij jou zit maar bij mij hielp het wel. Met het doorzitten gaat net nu ook in een keer beter.

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-02 13:52

ze heeft al een paar keer flink gebokt en ik blijf wel gewoon zitten maar het voelt gewoon niet stevig....... ik denk dus niet dat het komt omdat ik niet ontspannen zit.
Zonder beugels lijkt mij zelf niet zo'n goed idee, volgens mij vlieg ik dan zo uit het zadel als hij bokt of ervandoor gaat! en we rijden alleen buiten in het verkeer dus lijkt niet zo handig haha

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 14:17

hang ene beugelriem om zijn hals, (met strotouwtje vastknopen aan je zadel) zodat je iets hebt om je aan vast te houden bij een bok. Overigens lijkt het me niet handig om met ene paard waaravn je het gevoel hebt dat je er niet op blijft buiten te rijden

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 20:16

annuh
ik denk dan dat het ligt met het aanvoelen van je pony want ik kan alles doen en blijf gewoon in het zadel zitten. (niet om op te scheppen ofzo).
blijf iedergeval proberen en veel suc6

tanja

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-02 21:31

Lielle schreef:
hang ene beugelriem om zijn hals, (met strotouwtje vastknopen aan je zadel) zodat je iets hebt om je aan vast te houden bij een bok. Overigens lijkt het me niet handig om met ene paard waaravn je het gevoel hebt dat je er niet op blijft buiten te rijden


Ik kan alleen maar met hem buiten rijden, en ik rij hem pas 2 weken dus ik denk dat het gewoon even wennen is!
Ik blijf ook gewoon zitten met bokken en als hij ineens er vandoor gaat maar als ik draaf enzo dan zit het gewoon niet echt.
alsof hij heel bol is terwijl hij dat niet echt is.
maar ik denk dat het vanzelf went als ik hem langer rij!

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 14:45

Staat de haflinger aan de Rusterburgerweg?

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 17:26

maar is het niet gewoon wennen? Want ik dnek dat je na een week of 3 wel goed blijft zitten

Signe

Berichten: 5807
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 17:33

Ik vermoed dat het aan je zadel ligt.....en anders je zit inderdaad. Ik rijd op een weternzadel en dat volet voor mij heel veilig, mijn zit is enrom verbeterd sinds ik de beugels een gaatje langer heb. Ontspannen en vertrouwen zijn dan de sleutelwoorden.

Misschien handig om eens te laten longeren met jouw erop?.

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 18:09

Ik denk dat het ook een kwestie van wennen is hoor. Ik heb ook altijd op paarden gereden en heb toen 1,5 jaar de fjord van een vriendin gereden.
doordat ze gewoon een heel kort nekkie hebben zit het gewoon heel anders. De bewegingen zijn anders, als ze bokken is dat veel korter en daardoor sneller.

Oefenen dus! Wellicht dat een goed zadel kan helpen!

Succes!

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-02 12:42

spokey schreef:
Staat de haflinger aan de Rusterburgerweg?


nee


Ik denk dat het gewoon toch wennen is ik heb er nu al vaker op gereden en het gaat al beter dus dat zal het wel gewoon zijn ik denkdat het ook niet aan het zadel ofzo ligt....