STAKEN

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 14:28

Helaas heb ik ook 1 zo'n paard gereden. Waarom helaas? Omdat het bij hem met heel grof geweld opgelost kon worden. Echt waar, ik heb alles geprobeerd hoor, met 2 instructeur erbij, maar de enige oplossing bij hem was grof geweld. Uiteindelijk is het allemaal opgelopst, en ik heb er een kei van een paard aan gehad (het was een fjorden-hengst, en hij had dit grapje al bij heel veel mensen uitgehaald, en zijn ervaring was: als ze me slaan en ik steiger of bok maar hard genoeg, dan brengen ze me wel weer naar stal!

Maar wat ik eigenlijk wil zeggen: ik hoop dat het bij jou op een andere manier kan, maar mocht het hard op hard gespeel gaan worden, zorg er dan wel voor dat diegene die de strijd aangaat, hem ook uitvecht! En als je het zelf dan niet aandurft (of wil!), heel begrijpelijk, maar vraag dan iemand waarvan je weet dat 'ie niet bang word of afhaakt! Want anders vererger je het probleem alleen maar ipv het op te lossen!

Suc7!!!!


Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 14:44

Ik snap jouw bedoeling Lov, en ik hou daar ook meer van, maar in het geval van die hengst, hadden we dan gewoon een uur lang, een dag lang, een maand lang in de hoek van de bak stilgestaan. EN denk niet dat ik HEM daarmee had gehad hoor! Het was hem werkelijk lood om oud ijzer!

Maar vaak werk het inderdaad om kwalijk gedrag te negeren! En vooral gewenst gedrag belonen natuurlijk!! Dat staat voorop!

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-01 10:53

Even voor alle duidelijkheid (voordat jullie een heel verkeerd beeld van mij krijgen!): ik ben niet voor om elk paard zo maar in elkaar te raggen hoor! Alsjeblieft niet! Die fjord was ook absoluut een stront- en strontverwend geval.

Ik denk ook dat de eerste stap moet zijn om naar jezelf te kijken, dan kijken of het paard niets mankeert, dan proberen met rust en afwisseling het op te lossen, misschien kan grondwerk helpen. En "mijn" oplossing mag echt pas de allerlaatste zijn! SLaan op zich is natuurlijk nooit een oplossing!

Ik hoop dat ik mijzelf hiermee afdoende heb "vrijgepleit" voor zover dat nodig was! Ik wilde gewoon duidelijk maken dat ik "dat anders nooooit doe", grinnik! ECHT NIET!

Liefs


Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-01 16:38

kom ik weer: dat paardje waar ik het over had, die ging juist staken als je been gaf, hoe rij je dan naar voren???? (zweep=bokken, schoppen=bokken, schelden=steigeren)

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-01 09:20

Citaat:
Op 2001-06-29 00:43, schreef Zep:

Bij een paard dat juist terug komt op het been moet je vooral niet gaan zitten knijpen, je kunt beter een paar korte prikken achter elkaar geven en je been steeds los laten afhangen verder.
Mijn paard heeft het soms nog wel eens in het aangalopperen, als ik niet snel genoeg ben met mijn hulp dan plakt hij aan mijn kuit als het ware, en dat mag hij dus niet, hij moet op eigen benen lopen.


Klopt, zo heb ik het later ook aangepakt (ook voor wat betreft het sturen, want daar was hij net zo in, grinnik!), maar in eerste instantie was het in je eentje onmogelijk om het paard aan het lopen te krijgen, tenzij je afstapte en hem aan de hand leidde *LOL* )

Later is het heel erg goed gegaan met dat paard en een feit is dat ik van hem heel erg veel geleerd heb! Ik heb wel een 3 kwartier in de hoek van de bak gestaan, vastberaden vooruit te komen. Iedere boze actie van mij werd beloont met een bok of een steiger, verder niets! haha je leert danm wel je geduld te bewaren want je bereikt duidelijk helemaal niets!

Hem hebben we (helaas) met een longeerzweep vanaf de grond vooruit moeten slaan. Ik zeg helaas omdat ik hoop zoiets nooit weer te hoeven meemaken, maar nogmaals, uiteindelijk is het allemaal goed gekomen!

Jippie: Dit was inderdaad een koele kikker die dacht dat hij de hele wereld wel even kon regelen! ZIjn steigeren was ook eigenlijk wel heel leuk, want hij wist precies wat kon en wat niet kon, dus ik hoefde niet bang te zijn om bijvoorbeeld achterover te slaan! Ik heb zelf ook meer ervaring met bloedjes, en die rijd ik ook liever, je bereikt bij hun gewoon meer met gedulde en lieve woordjes en dat is nu eenmaal meer mijn stijl.
Maar je hebt absoluut gelijk, dat je die dingen van achter dit mooie felblauwe beeldscherm gewoonweg niet kunt beoordelen! Zelfs vanaf de grond is het soms nog wel eens moeilijk!

Greetz, Brenda

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-01 09:53

deze was op stal wel weer te genieten! het is net op welk punt ze "verpest" zijn, in het verleden!

banketstaaf van die blauwe striem, grinnik! Ik had gelukkig een betere "knecht"!

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-01 16:12

Goed gedaan joh! Super!

Fijn dat de oplossing zo "simpel" was!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers