STAKEN

Moderators: SayaJones, Apple, Agossie

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Margje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-01 10:02

Spot heeft een tijdje gehad dat ze af en toe tijdens de les, net als Sjuimpjes paard, naar achteren ging lopen, redelijk hard en dan kreeg ik haar dus niet naar voren. Dit kwam ook door te veeld ruk, ze moest bij de les meer doen dan waar ze aan toe was(tenminste, ik dacht dat het dat was) en ik gebruikte ook de zweep...liet de teugels best wel los, zodat ze niet omhoog kwam en eerts drijven, dan toch met de zweep erop, iets anders werkte niet. Als je zeker weet dat je het uit kan zitten, kun je ook iemand je paard een beetje laten scrhikken van avhter, dan schieten ze ook naar voren, maar dat is natuurlijk niet helemaal verantwoord Schijnheilig ,maar soms kan het niet anders(als ze niet reageren en je steeds dichter bij de muur komt ofzo.. Scheve mond\ )Je moet je paard gewoon duidelijk maken dat jij de baas bent, die van mij heeft het een paar keer gedaan, de eerste paar keer pakte ik niet genoeg door, maar later wel en ze heeft het nooit meer gedaan, ook omdat ik er nu op let dat ze niet TE veel doet, let dara dus ook eens op!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie