Sporen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-01 20:19

Ik rijd met een korte stompe spoor. Niet echt scherp maar net een fractie meer dan zo'n knopspoortje. Misschien een idee. Daarnaast kreeg ik van m'n instructrice de volgende oefeningen:

1. Klinkt misschien een beetje raar maar werkt wel. Ga halthouden, geef hem een tik met de zweep en dan been dat ie moet stappen. Weer halthouden, tik met de zweep en been. een aantal keer doen dan halt, tik met de zweep en been naar draf. Je maakt hem zo wat wakkerder. Het is net omgekeerd dan been, geen reactie: tik. Door de tik heeft ie zoiets van "huh?" en dan been is "Okeeee ik ga al!!!" hehe. Doe dit een aantal keer en je merkt vanzelf dat ze ineens verbazingwekkend goed op je been reageren.

2. Rijdt heeel veel middendraf. Op de lange zijde; stel je paard recht en actie: einde lange zijde neem je hem weer terug. Dit een aantal keer en ook op de volte, en een keertje een hele hoefslag. Het moet wel echte middendraf zijn: duidelijk meer voorwaarts dan gewoon. Als je dat een paar keer gedaan hebt hoef je je been maar aan te leggen en je hebt reactie. Ik hoop dat je hier iets aan hebt!

Groetjes van Laura!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Kaplaars en 8 bezoekers