Problemen 3-jarige fjord, waar ligt de fout?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Problemen 3-jarige fjord, waar ligt de fout?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-02 02:14

Ik rijd nu sinds een paar maanden een 3-jarige fjord (bijna 4) komt van een fokkerij af en is super ingereden! Je neemt haar zo terug op je zit en je hoeft alleen maar je been aan te leggen enz.
Maar sinds een maand ofzo gaat ze heel raar doen, ze gaat bijv. ineens van de hoefslag af (tenminste ze doet een poging) en met haar hoofd naar beneden en dan een soort hangen (ik weet niet hoe je het uit moet leggen) maar dan net geen hangen en wel meer vervelende dingen, maar daar kom ik ff niet op!

Buiten was ze ook altijd redelijk braaf, maar nu gaat ze er vaak vandoor en loopt ze de hele weg te dribbelen.
Maar dat zou ook gewoon frisheid kunnen zijn, denk ik.

Ze wordt zo'n 3 keer in de week gereden (een half uurtje) om haar zo min mogelijk te belasten, want ze eigenaar en ik vinden 3 jaar nog een beetje vroeg.
Ik rijd haar altijd met rustige hulpen en het rijden is nooit een probleem geweest.
De eigenaar rijdt haar ook, en dat is een vrouw die niet echt goed rijdt en eigenlijk onder beginners valt.

De "streken" die ze nu gaat vertonen zijn dat gewoon "fjordenstreken" of is dat gewoon het begin van een "verpest" paard?
Laatst bijgewerkt door miesie op 06-12-02 21:52, in het totaal 1 keer bewerkt


miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-02 22:07

Als ik rijd, rijd ik vaak onder begeleiding.
En de eigenaar vertelde me vandaag dat ze 1x per week les gaat nemen op de manege (op manegepaarden) en met jullie advies verder, zal het wel lukken hoop ik!

En Vippie ik zal jou aanbod onthouden voor als het niet werkt en nodig is, alvast bedankt!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, Nirvana95, paardje777 en 13 bezoekers