Noodrem op je paard?

Moderators: SayaJones, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

kenomaxbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 18:18

De handrem voor een paard bestaat. Ik heb vroeger een tijdje de berichten gevolgd die gepubliceerd werden op de website www.horsemanship.org en daar werd een hand-rem methode beschreven die volgens deze mensen feilloos werkte. Ik heb inderdtijd de werkwijze wel gelezen maar omdat ik ze met mijn paarden niet echt nodig heb ik er mij niet in verdiept en jammer genoeg ben ik ze vergeten. Ik vind ze niet meer terug op de site maar surf er eens naartoe en stuur eens een mail naar Ilse, de coördinator van de site, die zal het artikel wel nog kunnen opsnorren voor jou.
Maar : Beter voorkomen dan genezen !
Een stootteugel kan ook een optie zijn om te verkomen dat ze aanzetten. Laag hoofd is rustig paard (wetenschappelijk bewezen, bij een lage hoofdhouding komen er bepaalde stoffen vrij in de hersenen die het paard kalmeren) en met de stoot kan het hoofd niet omhoog . In loop op zand worden alle paarden zo opgetoomd, uit veiligheidsoverwegingen.

kenomaxbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 19:22

Ja, de handrem van dapperdier is deze die ik bedoelde. Hij schijnt te werken, het paard blijft schijnt overeind. Ikzelf heb ze gelukkig nog niet nodig gehad. Wel geen gewoonte van maken ! Het is echte een noodrem hoor !

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie