Noodrem op je paard?

Moderators: SayaJones, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

DianaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 22:18

Je paard is nog jong, begrijp ik. Voor het vertrouwen is het denk ik fijn om met een ander paard te gaan. Een misschien wat oudere, rustig relaxed beestje, wat in het buitenrijden goed doorgewinterd is. Cool

Als je met meerdere paarden gaat, wordt het altijd moeilijker, want dit kan stress geven. In een groepje wordt al gauw aan de rangorde gesleuteld, waardoor er onrust komt.

Of je moet in een rijtje achter elkaar gaan; dat werkt altijd goed. Hoef je alleen maar te sturen.
Ik weet uit ervaring, dat dit laatste helaas niet echt voor veel ruiters is weggelegd, want die willen dat niet.! Dus je moet mensen uitzoeken, die jou en jouw paard willen helpen en daar hun eigenbelang voor opzij zetten. Knipoog

En dat voltes rijden, ben ik absoluut mee oneens! Je leert je paard nl nix. En je wilt toch dat ie naar je ophoudingen gaat luisteren en daarop terug gaat komen. En daarbij moet ie dan inderdaad van de groep wegdraaien; nog meer stress!! Frusty

Ik zou lekker samen met een ander gaan en proberen zo ontspannen mogelijk (lees; zeeeeeeeer lichte teugelvoering; laat het paard maar strekken met zijn neus naar het zand.) achter elkaar over het strand te gaan. De meeste paarden vinden steun aan een voorganger, dus stuur zijn hoofd naar de billetjes van degene die voor je rijdt. Er is dan geen strijd over wie voorop rijdt.
Eerst lekker stappen en rustig draven. Je hulpen tesamen doen met je stem-longeer-commandoos bijvoorbeeld. En als ie (terwijl ie lekker relaxed is) wil zakken met zijn hoofd; toestaan!
Als je paard vertrouwen krijgt, gaat het vanzelf beter. Maar ontspanning zonder stress is heel belangrijk. Wanneer je paard zelf zijn hoofd wil laten zakken ben je op de goeie weg, denk ik..
*LOL*
Veel succes
toedeloet
DianaL

Je paard is je spiegel.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie