eerste paardrijles

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Julie
Berichten: 47
Geregistreerd: 08-07-20

eerste paardrijles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-20 21:38

hey!
Bedankt iedereen voor de bruikbare reacties op mijn vorige bericht.
Ik ga zaterdag naar mijn eerste paardrijles. Hier heb ik natuurlijk heel veel zin in alleen het ding is dat ik bij allemaal kleine kinderen kom, de rij-lerares is ook de eigenaar en zei heeft gezegd dat ik bij heel veel 9 jarige kom in mijn beginners les omdat de meeste op jonge leeftijd beginnen. Nu vind ik dit niet zo erg omdat ze ook zei dat oudere sneller doorstromen (ik ben bijna 13) naar een hogere groep alleen het feit dat ik bij geen een iemand van mijn leeftijd zit vind ik raar, ook zei ze dat ik dan voorop moet rijden zo dat de 'kleinere' een beetje een voorbeeld hebben omdat ik dingen natuurlijk sneller snap. Alleen geeft dit mij echt een beetje zenuwen.
Hebben jullie tips tegen zenuwen?

furious

Berichten: 7105
Geregistreerd: 22-02-06
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 21:46

Dat je zenuwachtig bent is niet zo gek. Je gaat toch iets nieuws leren.

Dat voorop rijden zal wel niet gebeuren de eerste lessen. Je moet niet het gevoel krijgen dat de jongere kinderen gelijk op sleeptouw moet nemen. Je gaat er voor jezelf heen.
Geniet er van. Paardrijden is leuk!

moonsparkle
Berichten: 21705
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 21:49

Je gaat omdat je wilt leren paardrijden, je gaat omdat het je zelf leuk lijkt, je gaat voor jezelf en je gaat er geen om te leren.

Eatshay
Berichten: 684
Geregistreerd: 18-08-17

Re: eerste paardrijles

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 14:14

Probeer je er maar niet te druk om te maken, je instructrice heeft vast ook ervaring met oudere beginners. Het grote voordeel dat jij straks hebt, is dat je al veel meer ruimtelijk inzicht hebt dan de negenjarigen, en dus makkelijker zult 'zien' hoe je bv een volte mooi kunt rijden.
Ga maar lekker genieten van je eerste les, het komt vast goed!

_Julie
Berichten: 47
Geregistreerd: 08-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-20 14:38

Eatshay schreef:
Probeer je er maar niet te druk om te maken, je instructrice heeft vast ook ervaring met oudere beginners. Het grote voordeel dat jij straks hebt, is dat je al veel meer ruimtelijk inzicht hebt dan de negenjarigen, en dus makkelijker zult 'zien' hoe je bv een volte mooi kunt rijden.
Ga maar lekker genieten van je eerste les, het komt vast goed!

Dank u wel voor deze lieve reactie! Ze zal denk ik ook wel merken en weten dat je bij je eerste les spanning hebt en zal hier ook rekening mee houden.
Dat van ruimtelijk in zicht is inderdaad wel heel erg fijn.

Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Re: eerste paardrijles

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 14:10

En, hoe was het?

Anita158
Berichten: 53
Geregistreerd: 19-06-12
Woonplaats: Vlijmen

Re: eerste paardrijles

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 16:56

Ja hoe was je les? Leuk gehad en viel het mee, snel over de zenuwen heen?

_Julie
Berichten: 47
Geregistreerd: 08-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-20 16:50

Kelly_ann schreef:
En, hoe was het?

Anita158 schreef:
Ja hoe was je les? Leuk gehad en viel het mee, snel over de zenuwen heen?


Ik heb nu een aantal lessen gehad en het is echt geweldig. Ik heb zeker geen spijt van mijn keuze en wil ook door gaan. Ik heb nu toevallig op meestal hetzelfde paard gereden (Tim) en hij is echt een schatje. Wel de lastigste in de les meestal, dit had ik wel door en vooral toen een meisje aan een ander meisje heel verbaasd vroeg 'sinds wanneer is Tim een beginnerspony' . maar voor de rest is het echt een schatje en soms een beetje onhandig (en lui :+ ).

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Re: eerste paardrijles

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 17:18

Waarom heb je zenuwen? Enige wat er kan gebeuren is dat je dr af valt, nou geloof me schat, dat gebeurd echt wel in de komende jaren en dat is helemaal niet erg, en doet ook nauwelijks pijn, vooral op de manege.
Gewoon lekker doorrijden en je komt erwel! *\o/*