Paard staakt en dreigt met steigeren

Moderators: petraaken, C_arola, Dyonne, Apple, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 11:26

Ik lees al vanaf het begin mee, en zie dit als een typisch geval van waar een goed paard het dure leergeld aan het betalen is voor een jonge TS die nog veel moet leren (logisch, pas 15 jaar oud!) en absoluut niet de juiste begeleiding heeft. Van de ene kant vind ik het niet correct om TS wat kwalijk te nemen en zijn de reacties hier wat erg fors, een puber van die leeftijd kan de gevolgen van haar acties doorgaans nog niet overzien zonder dat de volwassenen eromheen haar dat leren zien. En die volwassenen hebben er de ballen verstand van of denken duidelijk alleen in dollartekens (lessen = geld vangen; behandelen = duur, etc), dus tja dat is niet de juiste weg wijzen in dit geval. Dan is het voor TS leren van de gevolgen die je (en je paard vooral) uiteindelijk voor de kiezen krijgt. Het is sneu genoeg dat dat al te voorspellen is vooraf nu, een harde leerschool die je mensen en dieren niet gunt.
Maar aan de andere kant...arm, arm paard wat de dupe hiervan is. Het maakt mij blij dat je niet bij ons op stal staat, een dergelijke wijze van omgang met en houding ten opzichte van paarden zou ik niet graag op dagelijkse basis mee geconfronteerd worden.

TS: aangezien je wel de moeite neemt om een topic te openen, wat laat zien dat je wel bereid bent om verder te kijken dan je neus lang is en ├ęcht wel doorhebt dat er iets fout gaat in jouw omgeving/met jouw management van je paard, lijkt mij dat je slim genoeg bent om het verstandige te gaan doen. Maak daar gebruik van. Acties zoals met de les...passen daar niet in. Ik wens je veel wijsheid.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie