te veel druk op de teugels.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 10:26

De enige die je kunt veranderen ben jezelf... als hij met grondwerk wel zacht is en met rijden niet... en jij zelf al aangeeft dat je met rijden steeds in oude gewoontes vervalt... denk dat je pony dus zeker wel zachter kan zijn maar jij moet daar mee beginnen...
misschien helpt het om eerst grondwerk te doen en met die mindset dan heel even te gaan rijden en vervolgens weer af te stappen (liefst voordat je de fout in gaat) en weer af te sluiten met grondwerk.
Jou eigen patroon onder het zadel moet je veranderen zodat je pony het ook anders kan gaan doen.

"Men kan in de africhting van het paard en de opleiding van de ruiter pas een volgende stap zetten als de vorige stap is afgesloten" Ernest van Loon



Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 11:15

Sowieso is meer lichaamsbewustwording echt super goed voor je paardrijden... mijn yogalessen hebben echt veel opgeleverd in rijvaardigheid... Beter spanning aanvoelen, betere core stabiliteit.. makkelijker los kunnen laten.

Wat lessen centered riding kan dan ook super inzichtelijk zijn.


Je schrijft steeds dat paard als reactie geeft van het oppakken vd teugel door zijn kaak op slot te doen...en dat klinkt als een soort verdedigingsmechanisme.. als hij kaak op slot doet voelt hij alles gewoon minder... En denk dat het voor hem misschien al wel automatisme is geworden... en om dat te veranderen kost tijd en heel consequent steeds zelfde doen.
Ik zou paard wat me zo meteen buiten spel zet maar verder wel braaf is met lange teugel rijden...en dan eerst maar even alleen met zit sturen en echt super reactie op been.. en het echt simpel houden. Je doet daarnaast grondwerk dus alle souplesse oefeningen etc kan je daarmee wel onderhouden.
Pas als ik hem dan goed op zit kan laten halthouden en een grote volte maken dan pas weer teugels erbij en eerst alleen contact en heel voorzichtig dan pas gaan oppakken.

"Men kan in de africhting van het paard en de opleiding van de ruiter pas een volgende stap zetten als de vorige stap is afgesloten" Ernest van Loon

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 66 bezoekers