Aangaloperen

Moderators: Coby, petraaken, C_arola, Dyonne, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

amiraanouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 13:08

Ik had hetzelfde probleem met mijn jonkie. Die miste ook kracht en balans. Ik heb wel een paar tips die mij erg geholpen hebben:
- Ik heb heel veel aan de longeerijn geoefend. Ik deed zijn longeersingel om met de teugels eraan, een beetje druk op de teugels zodat hij wel een beetje aanleuning voelde, en dan gewoon zo nu en dan aangaloperen. Zodra hij dan hard ging draven ipv aangaloperen nam ik hem weer terug en probeerde ik het opnieuw.
Die van mij maakte zich ook sterk, liep over de buitenschouder weg en ging heel hard draven. Dat was niet uit te zitten. Aan de longeerlijn is het veel minder zwaar.
Dat heeft mij echt geholpen. Zeker met de longeersingel, omdat er dan ook een beetje nageeflijkheid gevraagd wordt.
- Een andere tip is; zorg voor een duidelijk commando naar de galop toe. Volgens mijn instructrice was mijn beenhulp te fijn. Volgens haar is het gewoon; zitten, op de buitenteugel, en één “schopje”. Dus niet even het been eraan leggen, maar echt een duidelijke beenhulp. Dat heeft bij mij ook goed geholpen. Daarnaast is het ook handig om een stemhulp te gebruiken.
- Laaste tip; zorg dat je paard goed op de buitenteugel loopt. Vraag niet teveel stelling naar binnen, want dan kunnen ze moeilijk de schouder naar voren doen. Ook is het belangrijk dat je niet te diep de hoek inrijdt waar je wilt aanspringen. Dan maak je ze het nog moeilijker.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie