Afstapprobleem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pablo1

Berichten: 46
Geregistreerd: 09-02-18

Afstapprobleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-19 07:30

Ik had een tijdje een opstap probleem,dat is goed gekomen tot ik er twee weken geleden afviel bij het afstappen hij vluchtte plots weg dat deed hij nooit, sedert toen word het echt gevaarlijk afstappen,vanaf hij het voelt spant hij zich al op om te gaan lopen,het betreden door hem in de hoek te zetten maar nu helpen er al twee mensen mij af te stappen en Rent hij ook achterwaarts,weet iemand hier raad mee?


Pablo1

Berichten: 46
Geregistreerd: 09-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-19 07:51

mystique schreef:
Een merrie van mij heeft dit ook gehad. Die bleek vast te hebben gelegen in stal en dardoor een paar ribben beschadigd. Nadat ze behandeld was verdween het weer doordat ze geen pijn meer had.

Ik heb al een osteopaat laten komen maar mankeert niks...

Pablo1

Berichten: 46
Geregistreerd: 09-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-19 21:56

MirandaFuego schreef:
Ja ik zou ook doen zoals zizzle en zwanzie zeggen, niet eerst opstappen, gaan rijden en dan pas weer eraf.
Weer even het op en afstappen oefenen in kleine stapjes.
En daarbij ook flink onhandig doen, met je been tegen zijn kont aan enzo. springen en hobbelen.

Dat hangen doe ik nu ook eerst voet lichtjes in stijgbeugel,er weer uit,dan met druk,er weer uit dan stijgen en even blijven terug neer in al deze stappen doet hij niets is telkens pas eenmaal je je been over het zadel wilt leggen maar is nog erger tijdens afstappen,ik hou af en toe halt en rij weer door zodat hij niet telkens denk nu stoppen we ,als ik stop haal ik beide voeten uit de Beugels en dan zwaai ik mijn been erover om af te stijgen maar vanaf ik mijn rechterbeen wil erover leggen is hij al gaan vluchten...

Pablo1

Berichten: 46
Geregistreerd: 09-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-19 21:57

assie schreef:
Hoe stap je af?
Eerst beide voeten uit de beugels en dan rechterbeen over kont zwaaien en op de grond landen?
Rechtervoet eruit, over kont paard zwaaien terwijl je op linkerbeugel steunt en je dan laten zakken?
Been voorlangs erover?

Manier 2 geeft vrij veel (ongelijke) druk en kan dus pijn veroorzaken.
Nee manier 1 altijd?

Verder ga ik mee met sizzle.
Rustig opbouwen.

Pablo1

Berichten: 46
Geregistreerd: 09-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-19 21:58

Sizzle schreef:
Als een ruiter valt bij een jong paard komt het bijna altijd tot grote stress bij het paard.
Inderdaad weer een paar stappen terug doen. Gewoon naast hem staan op een trapje, op en neer springen en hangen.

Ik stijgde altijd met trapje op nu is hij er bang van kan zelfs het trapje niet meer naast hem zetten of hij vlucht al ..

Pablo1

Berichten: 46
Geregistreerd: 09-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-19 09:45

Caira schreef:
Neem les van een goede grondwerk instructeur die je gaat helpen de spanning bij je paard af te laten vloeien.

Doe ik al en opstap gaat al iets beter maar afstap niet hij bouwt al zeer vlug z'n spanning op..

Pablo1

Berichten: 46
Geregistreerd: 09-02-18

Re: Afstapprobleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-19 15:17

Nu word hij al enkele dagen door ervaren mensen op en afstapprobleem getraind en het vlot,ik moest er gisteren op en hij kreeg stress door me waarschijnlijk door m'n laatste val terwijl ik daarvoor de enige was die hij wat vertrouwde,heb hem wat los gereden en erna (met klein hartje)eraf gestapt ,hij bleef staan maar het vertrouwen in de afstap is bij mij jammer genoeg ver zoek er kan hem wel niemand meer vasthouden of met krukje opstappen dan panikeert hij


Pablo1

Berichten: 46
Geregistreerd: 09-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-19 19:36

MirandaFuego schreef:
Het kost gewoon tijd, rustig aan dan went het weer.

Vandaag enkele keren op en af geweest was al beter zag het eerst niet zitten want hij was zo nerveus in het rijden met andere ruiter maar hij was goed en telkens bij afstap snoepje gegeven

Pablo1

Berichten: 46
Geregistreerd: 09-02-18

Re: Afstapprobleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-19 14:25

Nu een paardentherapeut laten komen zeer interessant blijktpijnlijke rug te hebben terwijl osteopaat vorige maand geweest is en hij was in orde???en inderdaad waar ze duwde net achter m'n zadel deed het pijn...,nu komt vrijdag een cranioloog ben benieuwd en dan ook nog eens mijn zadel laten controleren,ze heeft mijn tussen pad van onder m'n zadel gehaald omdat die door deze naar achteren leunde,...mijn neusriem er ook af omdat hij wat ongemakkelijk is in zijn mond en toekomst gericht streeft ze om bitloos te rijden...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Aliedaa, Pally, Rupser, Trendiction en 16 bezoekers