3 jarig paard te braaf?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 07:47

Er even van uitgaande dat er niets medisch is heb je gewoon een bullseye te pakken! En dat is heel fijn *\o/*

Mijn net 3-jarige is ook zo. Ontzettend braaf, tot nu toe laat ze zich alles welgevallen. Gister voor de tweede keer erop (in galop) en het was alsof we het al jaren deden. We zijn al een aantal keer op wandeling geweest en ook toen was ze heel fijn.

Trailer, clinic, DA, tandarts, alles prima. Ze heeft energie voor 10, dus kan weleens stuiteren, maar vooral eerst even longeren en na 1 bok kan je alles doen.

Daarom heb ik alles wat er tot nu toe in zit aan training zelf gedaan. Bij een ander (minder makkelijk) paard had ik wel twee keer nagedacht.

Afbeelding
Afbeelding

Vraagje aan de rest die een mak paard hadden omdat er iets mee mankeerde: zijn er nooit tekenen geweest (misschien achteraf) waarop je nu denkt: "de puzzelstukjes vallem op z'n plek"?

Succes met de keuring TS. Ik duim! +:)+

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper


Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 08:26

Interessante verhalen allemaal hoor!

Ik kan me nog herinneren toen Joy een aderontsteking had (verkeerd prikken van de DA >;) ) dat ze totaal uit haar hum was. Uiteraard koorts, maar ook geel tandvlees en deoge slijmvliezen.

Nu ken ik Joy door en door omdat ik haar al vanaf veulen heb, dat is natuurlijk lastig als je een paard net gekocht hebt. Maar als er echt iets mis is (en dit is naar niemand een verwijt!!) Dan zou je dat toch ergens aan moeten merken? Echt lastig lijkt me! :(

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 08:48

Sizzle schreef:
Gimme-Joy, dingen als bloedarmoede, vitE of selenium tekort en PSSM1 zie je niet perse als je een 3 jarige koopt.
Die hebben hooguit wat weinig bovenlijn en geen top conditie, maar ja, het is een 3 jarige....die hebben wel vaker geen body builder figuur.


Nee klopt ook. PSSM is inderdaad helemaal niet te zien en is ook niet gebruikelijk dat daarop wprdt getest (overigens gebeurd dat in de westernsport veel meer nu gelukkig). En ze kunnen altijd wel iets onder de leden hebben dat gewoon door de keuring komt omdat daar simpelweg niet op gekeurd wordt. Maar vroeg het me gewoon af of er signalen kunnen zijn en waar je dan op zou moeten letten. Want een braaf paard is iets anders als een lusteloos paard toch?

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 08:56

Snap ik, het is ook geen aanval (zoals ik al zei) meer dat ik me afvroeg of je dat toch achteraf had kunnen zien. Maar het is inderdaad lastig als je je paard nog niet zo goed kent. Je hebt dan geen standaard.

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper


Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: 3 jarig paard te braaf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 09:08

Bizar trouwens dat dat nog steeds gebeurd he dat sederen.... >;) :n Ik ben vast heel naief hoor :=

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 13:12

Cowgirl83 schreef:
Hier ook een superbrave quarter merrie. Gekocht toen ze 2 was, kwam van een gezin waar ze enkel op de wei gestaan had met een paar oudere merries.
Bij ons heeft ze ook nog een half jaar op de wei gestaan, daarna mee naar stal om zadelmak te maken. Eerste keer gelongeerd en al snel zadel erop. Ze zette haar rug wat rond maar dat was het. Ik was de eerste die erop ging, daar reageerde ze ook amper op. En dan hadden we nog de pech dat toen de haak van de longe brak, met een minder braaf paard had dat slecht kunnen aflopen, maar zij galoppeerd een rondje en stopte in de hoek van de bak.
En zo is ze gebleven, ze heeft altijd energie genoeg en durft heus wel eens schrikken, maar heeft nooit gebokt of gesteigerd. Altijd eerlijk, en nog eens extra voorzichtig met ons dochtertje. Intussen is ze bijna 8, en heeft nog nooit iets gemankeerd. Echt een gouden paardje.

_/-\o_ heerlijk! Ik hoop zo dat dat bij Joy ook zo gaat zijn!

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: 3 jarig paard te braaf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 13:24

Ah wat leuk! *\o/* welke hengst gaat erop?! Ik ben niet een beetje nieuwsgierig hoor :D

Nou precies wat je zegt doet Joy ook inderdaad. Als het erop Ankomt is ze zo braaf! Maar ze heeft wel gekke streken ja... :=

Van dit:
Afbeelding

Naar dit: :):)
Afbeelding

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 20:12

Oeh hem ken ik wel! Echt een gavert hoor! *\o/* <3

Ik voel een volgtopic aankomen :o O:)

ooit wil ik Joy ook laten dekken. Maar dat moet wel een kleine hwngst zijn, aangezien Joy nu al 154 meet...

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 bezoekers