Nieuwe pony weigert galop en longeren op rechterhand

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Benzz
Berichten: 2883
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 20:01

Elvirawortel schreef:
Waar haal je de onzin dat ik het opnieuw uit zou vinden vandaan? Het is toch duidelijk dat het paard scheef is anders zou hij toch aan beide kanten braaf aanspringen? Het wordt tijd dat er weer eens wat meer aandacht voor rechtrichten kont in plaats van alleen maar kunstjes doen. Gelukkig is dat de tendens nu ook wel een beetje. De dressuur is er voor het paard het paard niet voor de dressuur. Ik weet niet of je enig idee hebt dat een paard door maar goed te compenseren een heel netjes proefje kan lopen terwijl hij zijn lijf compleet verkeerd gebruikt en daar nog punten voor krijgt ook


Jij bedoelt rechtstellen denk ik, hoop ik meer :D

Rechtrichten komt pas in een veel later stadium in de opleiding, daarvoor zijn de juiste voorwaarden nog niet aanwezig en ik zou het bij een meisje met der eerste eigen pony toch iets anders formuleren zodat ze het begrijpt. Pony is gewoon een beetje stout en scheef ja, en door recht te leren stellen ( wat al niet zo makkelijk is, zal het makkelijker zijn, maar voor je recht kunt stellen, moeten er ook weer een aantal voorwaarden zijn die eerst voor elkaar moeten zijn, anders is het totaal niet van nut.)

Oh die kunstjes waar jij het over hebt, dat lukt niet hoor als je je paard niet fijn voor elkaar hebt, dan krijg je altijd tactfouten of andere ellende.



Benzz
Berichten: 2883
Geregistreerd: 10-02-19

Re: Nieuwe pony weigert galop en longeren op rechterhand

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 20:03

De lichtere kant meer aannemen dan de zwaardere kant is heel leuk voor de korte termijn en de ruiter een quick fix gevoel te geven, maar het probleem zit in het achterbeen, dat achterbeen moet meer en gelijker gaan bewegen naar voren en dat doe je alleen door impuls te krijgen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, Dees en 49 bezoekers