Nieuwe pony weigert galop en longeren op rechterhand

Moderators: Coby, petraaken, C_arola, Dyonne, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

R_oo_s

Re: Nieuwe pony weigert galop en longeren op rechterhand

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 10:46

Ik gok erop dat jou pony scheef is en links gebogen , daar door vind ze het moeilijk om op de rechterhand tebuigen en dat is nou net wat je van hem/ haar vraagt met longeren en dan ook nog met een longeerhulp . Persoonlijk zou ik lekker aan de hand gaan oefenen met buigen of aan de longeerlijn maar dan alleen met halster. Zolang ze niet makkelijk 2 kanten opbuigt houd je het lekker bij stap .

R_oo_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 12:19

Pipodipo schreef:
R_oo_s schreef:
Ik gok erop dat jou pony scheef is en links gebogen , daar door vind ze het moeilijk om op de rechterhand tebuigen en dat is nou net wat je van hem/ haar vraagt met longeren en dan ook nog met een longeerhulp . Persoonlijk zou ik lekker aan de hand gaan oefenen met buigen of aan de longeerlijn maar dan alleen met halster. Zolang ze niet makkelijk 2 kanten opbuigt houd je het lekker bij stap .

Even uit nieuwsgierigheid, hoe zie je dat precies voor je? Een halster is eigenlijk voor in de wei en niet om mee te longeren, dus ik snap niet zo goed wat de bedoeling is en wat het paard hiervan moet leren. In stap?

Waarom zou je aan een halster niet kunnen longeren of grondwerk doen ? Ik doe hier niet anders , ik heb een hekel aan dwangmiddelen als longeerhulp of bijzet maar dat is persoonlijk :) de stap is de meest onderschatte gang , hierin kun je een paard makkelijker uitleggen, leren wat jou bedoeling is . Indit geval dus het soepeler maken van het paard , als dat wat meer bevestigd is kun je de draf en uiteindelijk ook de galop mee pakken echter dit kost tijd .

R_oo_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 17:49

Precies elvirawortel zo denk ik er ook over . Zo te lezen zijn er toch veel mensen die de moeite niet nemen , deels uit onwetendheid, om zich eens te verdiepen in rechtrichten en werken aan de hand , gevolgd door rijden .

R_oo_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 18:16

Mag hopen dat je niet op mij doelt :') ik heb het recht richten idd niet uitgevonden , maar werk er wel naar met mijn paarden . Zowel aan de hand als onder het zadel .

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie