Heet paard en gevoelig voor het been

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 16:08

spierpijn wordt niet minder door krachtvoer te geven . Ik zou dat portie krachtvoer na het rijden lekker weg laten. en ipv lekker je paard onder een solarium zetten als je dat ter beschikking hebt.
Door de warmte in de spieren iets langer vast te houden blijven de bloedvaten langer openstaan waardoor melkzuur beter afgevoerd kan worden en dat zorgt wel voor minder spierpijn. Savonds bij haar portie brok een schepje elektrolyten voor de vocht en zout huishouding en dan zit je paard wel goed hoor.

bij een paard wat zo scherp op aanraking reageert zou ik juist voor extra ruwvoer gaan ipv een brokmaaltijd na het rijden . Ook omdat ze misschien wel wat gevoelig is op maagzweren (is dat al uitgesloten )?

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!


Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 00:32

_kmbly schreef:
Het lukt me niet om een video te sturen


Uploaden op YouTube en dan een linkje zetten in een reactie.

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 11:48

Ik heb even je profiel bekeken. Je hebt staan. Ervaring met groene paarden en hengsten. Maar ondertussen schets je een beeld en post je een foto wat alles tegen spreekt.

Ik zou op zoek gaan naar een goede instructie. Stoppen met zoveel krachtvoer er in te stoppen. En veel en veel meer ruwvoer gaan geven. Desnoods betaal je extra voor een extra portie ruwvoer in de middag.

Nu is het beeld ook wel redelijk vertekend denk ik. Maar als ik het goed zie kunnen je beugels een stuk langer. Zodat je rechtop en ontspannen kunt zitten ipv verkrampt omdat je uit balans zit. En daarnaast. Les les les en nog meer les.

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Re: Heet paard en gevoelig voor het been

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 15:19

Zelfs voor een springruiter zitten je beugels te kort want je knieën komen dik voorbij de wrongen.

Bovendien is de basis van alles nog altijd dressuur. Zolang je dat niet et voor elkaar hebt, kun je roepen dat je een springruiter bent. Maar dan ben je gewoon een klaploper.

Dus regel een fatsoenlijk dresuur of veelzijdigheidszadel. Beugels vier gaten langer. En werk aan je basis met dit paard ( dressuur dus).

Verder moet je leren je handen te dragen en je ellebogen te ontspannen. En je eigen buikspieren aan te spannen. Je zet je handen en armen nu gewoon vast naast de schoft en trekt je paard dus gewoon naar beneden. Dus het is niet raar dat je paard dan loperig wordt want ze is een brok spanning. Alles zit dan vast en dan zit jij er ook nog uit balans op.


Kortom. Niks mis met dit paard die probeert gewoon duidelijk met jou te communiceren . Wel is er een hoop mis met jou want jij luistert niet naar je paard.


Regel een fatsoenlijk dressuur zadel voor erbij en neem als eerste stap een maand lang zit lessen. En werk in de tussentijd aan je armen.
Dus ellebogen netjes ontspannen gebogen naast je lichaam. En je handen dragen.

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 20:26

Brainless schreef:
_kmbly schreef:
Ik heb bij een handels stal vrijwilligers werk gedaan en heb een hengst uitgebracht op l niveau en meerder jongere paarden (daarom
dat dat op Mn account staat)

Als jij een hengst in de L hebt uitgebracht dan heb jij al minimaal al L2?
Je moet nl minimaal L2+1 hebben om een hengst te mogen uitbrengen.


Idd. Ik vind het ook klinken als een broodje aap verhaal.

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 07:54

_kmbly schreef:
Vandaag röntgenfoto gehad van de rug. Bleek dat het zadel geen goede druk verdeling had. Dierenarts zei dat dat het ‘probleem’ was voor haar vlugheid. Zaterdag al afspraak met zadelpasser



I smell bullshit... Met een röntgenfoto zet je botten op de foto. Als de bot structuur op de foto niet goed is in de rug, is jouw paard gewoon helemaal niet meer geschikt om op te rijden en moet je een ander paard kopen..

Dingetje nummer twee. Al zou jouw zadel wel passen. Zolang jij zo gods gruwelijk slecht zit op je paard blijft de druk verdeling slecht want jij zit niet in het zadel waar je zou moeten zitten als je niet als de sodemieter fatsoenlijk les gaat nemen.

Nou stoppen met die excuses van je. Je bent geen anky. En je bent al helemaal ook geen jeroen dubbeldam.
Dus NEEM FATSOENLIJK LES!!!...

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 12:24

Ailill schreef:
Zou het misschien ook een toontje minder kunnen, wat een niveau.

TS kan inderdaad les gebruiken, maar dat kan men ook normaal benoemen/onderbouwen, i.p.v. zo door haar strot te drukken.

Ze is 14, ik moet de eerste 14-jarige die niet eigenwijs is nog tegenkomen.


Volgens mij is het al tig keer onderbouwd en dan er wordt niks mee gedaan door ts. Ipv de tips te gebruiken en er wat mee te doen gaat ze de problemen elders op af schuiven door er een dierenarts bij te halen omdat de ts van ons niet te horen krijgt wat ze wilt horen.

Op dat moment is mijn geduld dus op.

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!


Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 12:35

Ailill schreef:
Absolem schreef:

Volgens mij is het al tig keer onderbouwd en dan er wordt niks mee gedaan door ts. Ipv de tips te gebruiken en er wat mee te doen gaat ze de problemen elders op af schuiven door er een dierenarts bij te halen omdat de ts van ons niet te horen krijgt wat ze wilt horen.

Op dat moment is mijn geduld dus op.
Heel fijn dat je geduld op is, maar daar heeft TS niets mee te maken. Je bent, volgens je profiel althans, een volwassen vrouw en TS is een kind, iets met verschillende levels en het goede voorbeeld geven ;)

Wie zegt trouwens dat TS er niets mee doet? Lijkt me dat ze ook moet overleggen met haar ouders en ze heeft een DA in de arm genomen. Iets wat hier op Bokt geloof ik regel nummer 1 is (i.c.m. inderdaad goede les).



Denk niet dat de ts hoeft te vragen aan haar ouders of ze haar beugels langer mag doen.

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 12:44

Ailill schreef:
Alsof daar alles mee kan worden opgelost :roll:


Nee maar het is tenminste een beginpunt om zelf mee aan de slag te gaan en dat is al meer dan de ts nu laat zien.

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 82 bezoekers