Heet paard en gevoelig voor het been

Moderators: Apple, Coby, petraaken, C_arola, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 16:07

_kmbly schreef:
Hoi mede bokkers,
Sinds kort heb ik mijn eerste paard met protentie voor spring sport. Met rijden is ze erg heet en reageert snel op het been, je kan hem er niet eens tegen haar aan krijgen zonder dat je haar rustig moet houden. Ook gooit ze steeds haar hoofd op tijdens het rijden. Mijn martingaal schuurt dan langs mijn teugels waardoor die kapot gaan...
Met springen is het zelfde liedje. Ze word enorm heet. Alleen is het moeilijk op goed aan te rijden. Ik kan haar niet tussen mijn benen vast zetten of stelling vragen. Iemand tips??

Ten eerste zoek een goede instructeur die je hierbij kan helpen, ga hem ook niet te veel krachtvoer voeren daar word het alleen maar erger door.

Longeer even RUSTIG voor je er op gaat zitten, dus niet hem kei hard rond jagen om hem moe te krijgen, maar in alle rust zoals je hem ook los zou rijden.

Daarnaast is het nooit de bedoeling om je paard vast te zetten tussen jouw benen, het is de bedoeling dat je benen zijn aangesloten aan je paard. Rijd veel tempowisselingen en houd je paard bezig, zodat hij geen tijd heeft om met zijn hoofd te gooien of heet te worden.
Kan je vertellen dat dit niet aan je paard ligt maar vooral aan jezelf en de omgeving, houd daar rekening mee en maak een plan voor jezelf, ga niet zomaar wat aanklooien dan word het vaak alleen maar erger.

Succes!

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 10:14

Horseloverl schreef:
Punt 1 magnesium bijvoeren bij een heet paard! Werkte bij die van mij geweldig. Voor de rest ga stomme oefeningen aanleren. Ik ging zoveel overgangen rijden dat ze moest gaan nadenken over waar ze dr benen moest laten dat ze rustiger werd. Gun het paard ook lol, weet niet of je bos/renbaan in de buurt hebt. Ga lekker een rondje crossen, dit vinden de hele heten vaak super leuk. Blijf rustig. Blijf nadenken hoe je het zelf doet want hete paarden denken teveel dus als jij rustig bent en dat uitstraald scheelt dut ook al. Geef ook jezelf tijd om te leren hoe hiermee om te gaan. Als je toch iets springerig t wil doen: balkjes stappen/draven/galopperen. Veel oefeningen rijden dus bijvoorbeeld een balk een heel eind van de ander en dan er tussenuit wijken. Galoppeer bijvoorbeeld een keer in, terug naar halt en dan rustig wegstoppen. Draaf een keer in, terug naar stap, dan aangaloperen dit soort dingen hielp bij mij super!

Het spijt me maar ik vind dit echt het slechtste advies wat je kan geven aan een onervaren amazone..

Magnesium is GEEN wonder middel, bij sommige paarden merk je het verschil niet eens.
Stomme oefeningen heb je niet, bestaat gewoon niet, iedere oefening heeft een doel, alleen moet het correct uitgevoerd worden.

Crossen met een heet paard 8)7 vragen om ongelukken of een nog heter of opgefokt paard.

TS ga aub goed les nemen want het spijt me als ik het zeg, maar beoordelend vanaf deze foto lijkt me dat je echt nog op manege niveau zit en dat je zegt dat je jonge paarden en hengsten hebt gereden lijkt me ook hoogst onwaarschijnlijk.

Citaat:
Je paard wordt niet rustiger en jij gaat niet beter rijden doordat je op bokt zit. Neem gewoon les dat is het enigste wat helpt!

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 12:07

_kmbly schreef:
Ik heb bij een handels stal vrijwilligers werk gedaan en heb een hengst uitgebracht op l niveau en meerder jongere paarden (daarom
dat dat op Mn account staat)

Heb je daar video materiaal van?

Ben wel benieuwd :)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie