Heet paard en gevoelig voor het been

Moderators: Coby, petraaken, C_arola, Dyonne, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Amber_anne

Re: Heet paard en gevoelig voor het been

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 14:50

Hoe lang komt ze buiten?

Hoe werd ze gereden bij de vorige eigenaar en hoe vaak rij je haar zelf? Is het anders een mogelijkheid om iemand met wat meer ervaring met dit soort paarden haar te laten rijden

Amber_anne

Re: Heet paard en gevoelig voor het been

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 12:42

Ik zou toch investeren in goede dressuur lessen van een ervaren instructeur. Niet van de manege.

En toch echt deze instructeur af en toe laten rijden zodat het paard leert ontspannen te lopen. Ik snap dat je wilt dat je paard op je hulpen reageert maar op deze manier gaat het niet helpen.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 19:37

Change3x schreef:
Ik vind het zo grappig als mensen zichzelf springruiter noemen als ze nog helemaal niet toe zijn aan springen (sorry TS ;) )

Je hebt een hoop goede tips gekregen, doe er wat mee: het probleem oplossen begint echt bij jezelf.

Ik vind springruiter soweiso een stomme term. De basis moet er gewoon inzitten, ik heb het idee dat veel mensen denken de basis niet te hoeven kunnen omdat ze 'springruiters' zijn

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 09:05

_kmbly schreef:
Wat betreft zadel, een zadelmaker heeft meegekeken. Die had geen commentaar op hoe hij lag en hoe ik zat. En ik heb onder het zadel nog een pad. Als ik een groter zadel kwa Inc ga kopen loopt zij er niet fijn onder

Maar je kan zelf toch zien dat je niet midden in je zadel zit? Je zit helemaal achterop de lepel.
Als je dat zo ziet dan snap je dus dat dit zadel niet goed past voor jou op deze manier.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie