Heet paard en gevoelig voor het been

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Nicky1963

Berichten: 1984
Geregistreerd: 26-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 13:47

Paris_ schreef:
Wat krijgt je paard te eten? :)


En hoe is het gehuisvest? Hoeveel vrije beweging krijgt/heeft het paard? Past het zadel en het hoofdstel? Is het gebit netjes? Hoe rij jij zelf? Heb je les?

ʇɟıɹɥɔsuǝʌoqǝʇsɹǝpuo


Nicky1963

Berichten: 1984
Geregistreerd: 26-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 16:07

_kmbly schreef:
De heetheid zit ook in haar bloedlijn vader is Elberton (nimmerdor x lucky boy xx) en moeder Viwendy (gerlinus x amor).
Opzich rij ik ontspannen, maar wanneer ze onder me vandaan loopt span in aan. Dit merk ik zelf niet. Maar je kan je been niet eens tegen haar aan houden omdat ze dan nog sneller gaat. Ik ben best rustig op een paard. Wel merk ik dat galop voor mij wennen is en dat ik het spannend vind omdat ik normaal op een rustiger paard reed.
Maar ik zoek vooral tips voor hoe ik haar rustiger krijg. Als ik haar ruimte geef loopt ze onder me vandaan. Zelfs als ik langzamer ga lichtrijden loopt ze gewoon door. Pas na een vol uur rijden loopt ze pas rustig.
En met springen aast ze echt op de sprongen in de bak.

Lees wat er geschreven is! Er worden heel goede tips gegeven. Ik snap dat je niet wil horen dat het aan jou ligt, maar het komt daar hoogstwaarschijnlijk wel op neer.
Als je wilt dat zij rustiger is moet je zelf goed, correct en onafhankelijk zitten. In een goed (dressuur)zadel dat past. Met de beugels op de juiste lengte, zodat je gewrichten niet geblokkeerd worden, maar de bewegingen kunnen volgen. Langzamer/klein lichtrijden dan zij wil lopen. Uitademen. Los zijn in je lijf zonder slapte. 'Klein' zitten. Stil zitten. Enzovoorts. En voorlopig niet meer springen. Eerst leren rijden, zodat je paard correct kan lopen.
Maar vooral: goed leren rijden. Succes.
Laatst bijgewerkt door Nicky1963 op 26-03-19 16:46, in het totaal 2 keer bewerkt

ʇɟıɹɥɔsuǝʌoqǝʇsɹǝpuo

Nicky1963

Berichten: 1984
Geregistreerd: 26-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 21:57

_kmbly schreef:
Vandaag röntgenfoto gehad van de rug. Bleek dat het zadel geen goede druk verdeling had. Dierenarts zei dat dat het ‘probleem’ was voor haar vlugheid. Zaterdag al afspraak met zadelpasser

Op een röntgenfoto bleek dat het zadel geen goede drukverdeling had? Hoe werkt dat dan?

ʇɟıɹɥɔsuǝʌoqǝʇsɹǝpuo


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, Lanoca, Selima en 14 bezoekers