Paard 'weet' dat hij moet halthouden in de proef

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Ayasha
Blogger

Berichten: 57805
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 14:40

Hier ook eentje die razend snel de proeven kent. Voor mij helpt het om idd zodra je die laatste lijn op gaat een ‘middendraf’ in te zetten. Omdat je ‘middendraf’ denkt blijf je beter er aan rijden en omdat zij ook middendraf denken blijven ze beter voorwaarts. :)
Indien hij dan noh harder stil valt vraag ik me af of hij in het algemeen wel goed op de hulpen is?

Hier wordt ‘galop’ ook vervangen door rechts/links aanspringen overigens. :+


Ayasha
Blogger

Berichten: 57805
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 15:45

josien_m_ schreef:
Ik vind het ook wel heel leuk, een paard wat zichzelf dingen aanleert omdat hij denkt. Dat is niet zo verkeerd al snap ik dat het in de proef lastig is. Ik zou mijn paard er juist wel om waarderen. Niet ieder paard houdt ervan om alleen maar comando's op te volgen, hij laat zien zelf ook na te denken!

In een proef is het toch best handig als ie zich aan de plannen van de ruiter houdt.

Ik vind het fijn dat mijn paard mee denkt maar tóch leert hij ook wachten.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57805
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 17:59

bigone schreef:
Je kunt het slim vinden maar paarden zijn oliedom, hebben wel een fenomenaal geheugen vandaar dat aangeleerd gedrag zo moeilijk weer af te leren is.

Als je enkel naar het vermogen tot wiskunde leren en taal leren kijkt wel ja. Sociaal zijn ze dan weer uitzonderlijk slim.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers