Paard 'weet' dat hij moet halthouden in de proef

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Dee_Es

Berichten: 3663
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 15:28

Mijn verzorgpaard heeft ZZL gelopen en wil dus telkens op X halthouden, ik rij echter B dus moet tussen X en G halthouden. Dit geeft nogal discussies in onze laatste lijn. Ik heb daarom 1x m'n laatste lijn verprutst door niet pro-actief te rijden maar te wachten op het moment dat m'n paard ging vertragen en toen heb ik haar een fikse tik gegeven, echt even een schrikreactie veroorzaken. De wedstrijd daarop was het gezeur voorbij.

Ik denk dat jouw pogingen gewoon nog geen indruk hebben gemaakt op je paard. Met zweep oefenen heeft in jouw geval geen zin maar is er niet een andere manier waarop je je paard echt even kan laten verschieten zodat hij weet dat wat hij doet echt niet mag. Je wil niet dat hij op jouw correctie dan toch maar schoorvoetend weer voorwaarts gaat, je wil dat hij echt naar voren schiet. Geef desnoods een harde gil, sla met een platte hand op je laars etc maar hij moet voorwaarts. Je kan beter 1x goed lomp inkomen dan dat je iedere wedstrijd dit gezeur hebt. Ik zou ook die AC-lijn net zo lang blijven doen totdat hij bwv in middendraf er overheen loopt en dan pas halthouden en groeten. Wel even de jury op de hoogte brengen dan natuurlijk ;)

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 79 bezoekers