Paard 'weet' dat hij moet halthouden in de proef

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

rien10
Berichten: 14362
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 14:21

secricible schreef:
ik weet niet of het is toegestaan maar een paar keer hor concours starten, uitleg geven aan de jury en niet halthouden op dat punt? Hij zal op jou moeten wachten en neemt nu blijkbaar zelf het heft in handen. Maar dat is niet makkelijk op te vangen als hij het alleen op concours doet.

Precies. Of door rijden, en accepteren dat je een onvoldoende hebt voor dat cijfer.

Precies het omgekeerde heeft mijn dochter ook wel gedaan. Pony wilde na het halthouden meteen weg stappen. Dus dat werd in een proef halt stap halt stap halt stap halt komt de jury met haar hoof naar buiten, "van mij mag je wel wegstappen hoor, tenzij je pony wat ondeugend is, en je dit gebruikt om te trainen?"

Ja dus. "Ok, prima actie" was het commentaar van de jury.


rien10
Berichten: 14362
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 17:39

xMalibu schreef:
Bedankt weer voor alle reactie! Ik heb er echt wat aan!
Voortaan dus nog bewuster voorwaarts erop aanrijden.

Mijn vriend leest altijd voor en die is nogal duidelijk verstaanbaar zegmaar, als er meerdere ringen zijn komen mensen vaak vragen of hij wat zachter kan lezen omdat ze er anders niet bovenuit komen met lezen in de ring ernaast :+ :') Zal eens uitproberen wat er gebeurd als hij het halthouden groeten niet zegt. Dan kan ik in ieder geval uitsluiten dat mijn paard hoort dat hij moet halthouden en groeten, gaat hij dan nog zelf halthouden ligt het niet aan het lezen.


Ha ha, hard voorlezen: ik ken het. Ben jarenlang gevraagd om iemand voor te lezen op grote concoursen. Ik overstem echt iedereen!

Je kan het als volgt laten voorlezen: "Afwenden op de korte zijde en de proef afwerken". Dan weet je wat je moet doen, maar je paard kan niet "meeluisteren"

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers