Paard 'weet' dat hij moet halthouden in de proef

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Peelie

Berichten: 13382
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Paard 'weet' dat hij moet halthouden in de proef

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 14:02

Dan ligt het aan jou.

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]


Peelie

Berichten: 13382
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 14:55

Djali schreef:
Peelie schreef:
Dan ligt het aan jou.


Jij moet instructeur worden :D

Laat ik dat ook zijn :)

Weet je wat het is er zijn 100 factoren waardoor een paard tijdens de proef stil gaat staan. En jammer genoeg willen veel mensen dat het aan het paard ligt. Echter in 9 van de 10 gevallen ligt het aan de ruiter.

Al is het aangeleerd gedrag, dan is het nog gedrag wat de ruiter het paard heeft aangeleerd. Bewust of onbewust.

Tel daar bij de onbewuste spanning van wedstrijd er bij op en je hebt een gouden combinatie voor dit soort "ellende".

De kunst is om al ruiter zijn de herkennen en erkennen dat het probleem bij jouzelf ligt en het dan op te lossen.

Mijn eerste post was misschien een beetje kort door de bocht om alleen zo te reageren. Maar je kan zo via internet eigenlijk geen oplossing aandragen zonder er bij te zijn geweest.

Waarom zou je je paard met een zweep naar voren meppen als je zelf de gene bent die onbewust de rem er op zet tijdens de proef...

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Peelie

Berichten: 13382
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 15:01

Marietje35 schreef:
@ Peelie; inderdaad erg kort door de bocht. Bovendien spreek je jezelf erg tegen, je zegt eerst dat het aan haar ligt en vervolgens zeg je dat er geen oplossing aangedragen kan worden zonder erbij te zijn geweest. :? Dan kan je dus ook niet zeggen dat het aan haar ligt!

Dat was naar aanleiding van de situatieschets die zij zelf eerder schreef ;)

Waarom denk je dat ik verder geen advies geef. Maar ik denk (en weet uit ervaring) dat het 9 van de 10 keer aan de ruiter ligt. Daarom stel ik dat zo kort door de bocht.

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers