Actief blijven reageren wanneer er iets gebeurt, hoe?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Avalanche

Berichten: 15792
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 21:59

Ademhalingstechnieken.
En dat moet je echt trainen. Je kunt je stresslevel en dus fight/flight/fright response laag houden door goed en diep door te blijven ademen, dan hou je je adrenaline peil in toom, en kun je blijven denken, en dus blijven handelen.

Yoga is daarvoor geschikt, een cursus mindfulness zou ook kunnen helpen. Maar vooral yoga is goed.

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023



Avalanche

Berichten: 15792
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Actief blijven reageren wanneer er iets gebeurt, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 08:53

Dan heb ik leuk nieuws voor je: centered riding en yoga sluiten prachtig op elkaar aan. Bij CR leer je je vooral heel bewust ti zijn dan wat je doet, hoe je zit, hoe je kijkt, alles..... denk dat dat idd een hele goede tip is.

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

Avalanche

Berichten: 15792
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 11:33

Regenpier schreef:
Wauw serenity, wat een super tips! Wat betreft reflexen, het is een bekend probleem bij mezelf. Ik had vroeger geen opvangreflex (stak mijn handen niet uit bij een val). Dit is toen d.m.v.fysiotherapie getraind. Inmiddels is die reflex dus wel aanwezig, maar het blijft een lastig punt blijkt dus. Daarnaast kamp ik sowieso met een zeer slecht evenwicht. Niet erg handig allemaal hihi

Super herkenbaar dit!! Bij mij is het te herleiden naar Asperger. Ik dook vroeger ook gewoon weg voor de bal, omdat de coördinatie van de bal opvangen, de angst dat iemand hem hard naar me toe zou gooien, enz. enz. voor mij veel te moeilijk was :')
Dit soort oefeningen deed ik idd ook met de fysio en dat werkte echt wel. En ik leerde erom te lachen, als het weer eens misging, en dat was best vaak.
Centered Riding en yoga hebben bij mij ook echt enorm geholpen, en dat is best heel grappig want ik zit al vanaf dat ik 8 ben zeer regelmatig op een paard, maar na een ongeluk kwam ook daar de fright response. Voor die tijd had ik daar totaal geen last van.

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 bezoekers