[INFO] Aan de teugel

Moderators: Apple, Coby, petraaken, C_arola, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Orthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 21:48

Ik zit al een tijdje met een vraag, waar ik denk ik, het antwoord wel op weet.

Ik rijd al een tijdje bij een vaste instructeur (1). Ik heb een eigen paard waar ik continu mee tegen hetzelfde probleem aan loop. Namelijk het loshouden, en nageeflijk houden. Volgens mijn instructeur moet ik hem dan op een volte rijden, met mijn binnenbeen naar mijn buitenteugel. En met mijn binnenhand van de hals af blijven en dit aanhouden en wachten totdat hij loslaat. Nu wacht ik al een paar maanden maar ik voel nergens geen verbetering. Ik heb het idee dat hij terug blijft trekken aan die teugel, en zodra hij loslaat, en ik daarop ook hij weer snel vasthoud.

Bij een andere instructeur (2) moet ik hem juist veel naar voren blijven rijden, van beide teugels af, omdat hij daar steun aan zoekt volgens hem (wat ik ook beaam). Ik vind dat dit goed helpt, maar instructeur 1 zegt dat ik hem zo niet nageeflijk kan rijden.

Het volgende punt; ga dan lessen bij instructeur 2: nee, want deze kost 4x het dubbele van nummer 1. Iets wat ik niet elke week kan opbrengen. Wel elke maand als ik stop bij instructeur 1.

Maar vind iemand hier dat hij gelijk heeft? is het een kwestie van vasthouden en volhouden? Weerstand bieden, op een volte, loslaten en dit zo 1000x blijven herhalen?
Na de les heb ik pijn in mijn armen van het vasthouden, en dit geeft voor mij de aanleiding dat ik niet goed bezig ben. Maar ik hoor het graag van jullie.

BTW. Paard is nagekeken, zadel is in orde en mankeert niets. Het is een rijtechnisch probleem, een betere ruiter rijd er zo mee weg.

http://www.groteprijsvan.nl/deelnemer/g ... ea-turtle/

Willen jullie stemmen op deze te gekke band? :) Jullie zullen hen er een droom mee doen laten uitkomen! Please vote!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie