Het vreselijkste met je paard...

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xSemmiex

Berichten: 10417
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 23:58

Heb tot nu toe *GELUKKIG* nog niks vreselijks met mijn paardje meegemaakt.

MaryKate

Berichten: 890
Geregistreerd: 13-10-04
Woonplaats: gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 00:04

Toen ik 10 was gingen een vriendin en ik samen op de camping buitenrijden. Allebei bijna geen ervaring, zeker niet met buitenrijden.
Wij met zn tweetjes er op uit, mijn pony schrikt en slaat op hol. Ik bleef nog wel zitten, maar op een gegeven moment kwamen we bij een onbewaakte spoorwegovergang met alleen seinen. Ik hoorde het al tingelen, en probeerde uit allemacht die pony tegen te houden, maar mooi niet. In de verte zag ik die trein al, en echt net op het nippertje was die pony over de spoorlijn. Doodeng, ben daarna daar ook nooit meer gaan rijden.
Achteraf is het trouwens te debiel voor woorden, welke manege laat nou twee meisjes van 9 en 10 jaar buiten rijden terwijl de een net een jaartje rijd en de ander helemaal nog geen les gehad had..

kelis

Berichten: 18
Geregistreerd: 10-09-04
Woonplaats: emmeloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 22:59

Ik heb een soort van ''ongeluk'' gehad met mijn pony(lenny)..
ik ging met nog een meisje sochtend langs de weg draven (uitgestrekt)
en mijn pony zag in de verte een andere pony van de les(lucky)..(ik en natascha en haar pony ''leonie'' zagen het niet eens).
Dus toen ging mijn pony(lenny) steigeren en tegelijketijd een halve draai maken in de lucht Scheve mond .. en ze sprong echt heel snel weg in rengalop..ik pakte de linkerteugel (aan de kant van de berm) vast en hield die echt heel hard tegen en probeerde haar te stoppen,het zadel zat toen niet meer op haar rug maar zo ongeveer op haar buik waardoor ik eraf glee.
Ik was dus erafgevallen en lenny rende echt zo hard dat ze al heel snel uit het zicht was..ik raakte helemaal in paniek,(dat andere meisje die mee was deed geen flikker Scheve mond ) dus ik rende naar de dichtsbij zeinde boerderij maar toen kwam er al een auto langs,er zat een man in en vroeg wat er was...nou ik schreeuwde natuurlijk alleen maar ''gvd me pony is weg oke..! zoek haar'' zoeits..die pony waar ik dacht dat ze naar toe rende was al lang op de manege..lenny was ongeveer 3 kilometer verder gevonden door een meisje die kwam er mee aanlopen..ik werd helemaal gek toen ik haar zag ik was echt blij Lachen ..ondanks dat het zadel onder haar buik hangde en geen beugels te vinden waren..! ik was blij dat ik mijn schat weer had..! Haha! ,dat meisje zei voorzichtig tegen mij,
uhh haar achterbeen..ik keek naar de grond,ik zag bloed liggen,ik keek naar haar rode hoef,rode been en rood springgewricht zelfs!..gelukkig had ze de peesbeschermers om,ik haalde haar achter strijklappen er voorzichtig af..er zat een diepe snee aan de binnekant van de kogel tot de helft van haar onderbeen ongeveer..! hoe dat komt weten we niet,later kwam me vader er aan met de auto en de manege beheerder,hun probeerde met lenny te lopen, dat ging gelukkig nog goed Knipoog ..hun liepen voorzichtig met lenny naar de manege,daar werd de DA heel snel gebeld en die was gelukkig ook meteen gekomen..ze zeiden dat als ik haar strijklappen niet om had,dat ze dan hier nu niet meer was!
met een gescheurde pees zou ze namelijk niet verder kunnen leven.
haar been moest afgespoten worden dus naar de wasplaats..(lenny en water komt niet overeen)dus met 6 mensen lenny de was plaats in drukken!! Verdrietig lenny probeerde te steigeren,dat lukte niet dus ging ze maar gewoon als een gek door het volk heen rennen!..laten mogt niemand meer kijken toen ze haar in de hoek hadden gedrukt en konden afspuiten,ook ik moest weg Scheve mond .het ging er namelijk wel hard aan toe omdat haar been moest nou gewoon eenmaal afgespoten worden.
toen het naar 3 uurtjes klaar was kreeg ze soort van verband om..jaja en ik mog de kleur uitkiezen..!!
2 weken laten was het al weer helemaal genzen en mocht ze weer mee naar huis nu is er alleen nog maar een litteken van overgebleven..!

xMarieke

Berichten: 5701
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: Aan het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 23:03

ik was een keer bij een meertje gaan rijden. toen had mn paard t opeens gehad, hij begon vreselijk te bokken en ik viel. dat was nog niet zo erg maar hij rende over het spoor naar huis. mn hart zat in mn keel

Sooff
Berichten: 2987
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 14:55

Nou, ik moest een keer een caroussel rijden, en ik moest op de nieuwe pony.. Goh, dat was echt genant. We moesten draven, en dat beest begint te bokken. Toen gaf ik d'r een tik en pleurde met zadel en al van d'r af Tong uitsteken En al die mensen die stonden te kijken.. Tong uitsteken

liekjaa
Berichten: 5
Geregistreerd: 21-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 10:59

heey,
bij m'n verzorpony staat er een shetlander, bobo. ik sprong er zoals ik wel vaker had gedaan op om naar dancer te rijden zodat ik niet hoefte te lope, de eigenaren hadden wel eens verteld dat dat mocht en hij kreeg er wat lekkers voor. Pling dus ik drijf aan (zonder zadel en met alleen een toutje om zijn nek Bloos ) en hij wilt niet. loopt hij na een tijdje gewoon onder het toutje door terwijl ik er nog opzit! dus ik glij er via z'n kont af en hij loopt vrolijk op een stuk land waar hij niet mocht, en als ergste het toutje is nog kaduuk ook!! ik voelde me behoorlijk stom! Bloos
-x-ies liekjaa dancer en bobo