Het vreselijkste met je paard...

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Brechtje

Berichten: 3698
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: fok.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 22:17

Cheyenne is nog nooit gevallen en ik ook niet van haar.
Ben wel 3 keer van Ranger afgevallen ofzo.

Chanelletje

Berichten: 848
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Kartonnen doos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 22:30

Munia is zo vaak gevallen (meer gezakt) maar dat komt omdat ze ataxie heeft Knipoog
Met Trouble ben ik wel eens heel irritant gevallen..
Mijn vriendin had me voor de lol even meegeholpen om zonder zadel en hoofdstel dr gewoon even rustig op kunt zitten,weet wel,dat je eventjes een stoel hebt Haha!
Dacht Trouble anders over Scheve mond
Stond nog een sprong van een andere ofzo..een best hoge (niet een meter ofzo!) stijlsprong.
Hij sprong dus in een keer in gallop aan en raasde erover heen Scheve mond
Ik ging niet in verlichte zit dus viel eraf.. Bloos

lady54
Berichten: 151
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Bladel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 01:25

* vallen samen met je pony
* pony die aan hek staat en zijn eigen losrukt en hek meeneemt en zijn hele been open ligt
* paard dat loopt te klieren langs een sloot (duwen,steigeren enz enz, ik liep er naast )
* paard dat aan de kletter gaat op de weg , in zijn eentje Scheve mond
* 10 minuten staan klooten omdat paard niet langs vrachtwagen durft , gevolg : filevorming Schijnheilig
* drie keer achter mekaar van een manegeknol afdenderen

ehmmmm die zijn me bij gebleven

Idioteque
Berichten: 4514
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 09:09

Ik ben 2 keer toen ik buiten aan het rijden was van mn paard af gevallen, alle 2 de keren galoppeerde ik, er lag iets ''engs'' op de grond, paardlief maakt sliding en boem daar lag ik. Paard snel wegrennen, de hele dijk over (waar gelukkig bijna geen auto's rijden)in rengalop, een keer was ze zelf dr stal weer ingerend ( de boerderij waar ik toen stond lag aan die dijk) en een keer heeft ze midden in het dorp gestaan. Op de weg, been in de teugel en daar stond ze hopeloos op straat hele verkeersopstopping natuurlijk. Maargoed gelukkig is er die 2 keer nooit wat gebeurd, je voelt je alleen wel redelijk machteloos als je je paard zo voor je uit ziet rennen Scheve mond
En 1 keer had ik een nieuw paard op proef, afladen moest langs de weg, bleek dus dat dat paard zich zodra die achterstang weggaat gewoon gelijk achterover laat vallen, daar was ik niet op voorbereid... Halster kapot en paard los op een (drukke) weg. En ze was nog niet eens van mij Scheve mond
Maarr gelukkig bleef ze gewoon verbaast staan en kon ik haar zo vangen.

Genee

Berichten: 6071
Geregistreerd: 05-09-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 13:42

Isabellover schreef:
blonT misschien?


Ja, zo blond als maar zijn kan! Tong uitsteken

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 16:32

Pff met mijn eigenpony heb ik niet echt wat heel ergs mee gemaakt,Ja toen ik er niet bij was is ze 2 keer door een hek geknald Ach gut

En met Ludje toen hij van alles mankeerden..het begon met dikke benen en eindigde met heel erg veel erg vervelende dinge Verdrietig

PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 17:43

mijn been verbrijzeld, door een val, waardoor ik onder mijn pony kwam

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 18:46

mijn paard sloeg op hol,ik vloog eraf (is nu twee2,5 jaar geleden,en ik loop nu nog steeds naar de rugkliniek....mag nu na 2,5 jaar eindelijk om de twee maanden komen,maar of het nog helemaal goed komt betwijfel ik heel erg...) en zij toen alleen door rende over de straat naar de autobaan,wat er dan allemaal door je heen gaat Verdrietig

wonder boven wonder had ze gelukkig niks,alleen aan de achterbenen boven de koot helemaal weggeschuurd.

en ja,we zijn nu dus geen held meer in buitenrijden Haha!

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 20:12

Ik ben 2 jaar geleden een keer met Hof over de kop gevlogen... Niet bepaald fijn... Gelukkig ben ik naar rechts gevallen, was ik naar links gevallen dat ik onder Hof gelegen... Hof had gelukkig alleen een plek op zn snuitje, en ik één op mn knie...

Volgens mn moeder is er toen een engeltje bij ons geweest? Lachen

Ghani

Berichten: 3086
Geregistreerd: 01-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 00:19

ik ging in april of zo.. samen met de eigenaar van Abdullah een buitenrit maken.. ik op Ab.. en zij ernaast met der skates.. we reden op soort verhard landweggetje.. met 1 huis.. maar Ab vind bij huizen altijd die honden heel eng en daar schrikt ie meestal van.. maar we rijden zo langs dat ene huis.. op die ene weg.. en ineens.. waarschijnlijk door een hond of zo Verward we weten nog steeds niet waarom.. schrikt ie.. en hij doet iets.. ik weet echt niet wat.. en toen ging ie onderuit.. lagtie op de grond.. naah.. ik dacht.. 'wat gebeurt er noú weer' .. hehe.. ik kon der net afspringen.. en die eigenaresse heel droog.. ' Ab.. wat doe je nou Vork ~!! ' en toen sprong ie weer overeind.. en liep vrolijk door.. Verward raar paard..

andere keer.. niet zo heel lang geleden.. ging ik weer een buitenrit maken.. eigenaresse weer op skates ernaast.. we rijden op een soort dijkje.. niet echt heel breed of zo.. en er staat zo'n bord aan de kant van de weg.. waarop stond.. 'de scholen zijn weer begonnen' jullie kennen ze vast allemaal.. máááár.. bij dit bord was er door de regen of zo.. de affiche van dat bord gebladerd zeg maar.. dus het zat het niet meer helemaal op, maar er hingen wat losse stukjes bij.. en dit bord zat gewoon om een boom naast de weg.. en ik rij daar.. en hij ziet het.. en hij vond het eng!!!! 'dat bord wilde hem natuurlijk pakken.. ~~}> ' hij gooit ineens zn kont opzij.. en jah... er kwam net een auto aan.. gelukkig reed die heeeeel langzaam.. en schrok ie daar weer zo erg van.. dat ie zn lesje wel weer geleerd heeft.. Schijnheilig *kvloog er trouwens niet vanaf Schijnheilig * gek paard Clown Lachen

Careano

Berichten: 5414
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Wales

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 10:45

Ik ging rijden op het strand.. eerste keer rengalop. Die paarden daar wisten het al dus ze begonnen na 1 minuut al gelijk vol te rennen.. jah daar was ik niet op voorbereid. Ik viel er aan de voorkant af en kreeg zijn hoef in mijn gezicht.. Verdrietig Je zag zijn hele hoefafdruk. Resultaat: een zwaar gekneusde neus en veel blauwe plekken.. auw.

Liquorice

Berichten: 3238
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 11:03

ik ging een keer me de ex- pony van mn zus een buitenrit maken en mn moeder ging mee met haar paard. We kwamen langs een weitje met shetjes en ze schrikken want die shetjes die renden van achter uit het weitje naar voren. Dus mn moedfer dr paard rende vooruit en de pony waar ik op reed rende de andere kant op. toen wou ik drasaien om de andere kant op te gaan naar het paard van mn moeder en toen vielen we op de weg. Alleen het paard rende door en ik bleef liggen. Maar ik had alleen een hele zere elleboog en hoofdpijn maar verder niets. En gelukkig had de pony ook niets

I_love_noor
Berichten: 663
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Noord-Holland, Nieuw-vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 17:43

Wow, ik d8 dat k de enige was die soms nogal blond doet Knipoog
M'n paard in de paddock zetten en dan het hek niet goed genoeg dichtdoen zodat we toen we richting de paddock liepen om haar dr uit te halen opeens hoefjes hoorden en er een vrolijk en tevreden vosje naar ons toe kwam draven... Haha! Haha! Ze haaaaat de paddock dus! Het is wel goed afgelopen want ze had overal naartoe kunnen rennen maar ze rende richting stal ; gek, gek paard Lachen
gelukkig niet zoiets ernstig als de dingen van sommige bokkers Boos!

unicorn_kiss

Berichten: 6494
Geregistreerd: 26-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 17:03

ben al eens met paard over mijn lieve zus gerede Schijnheilig sorry zus! Clown en tegen een hekken met mijn knie aan, die stond de volgende dag mooi blauw paars getint

rowan
Berichten: 33
Geregistreerd: 11-10-04
Woonplaats: wassenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 17:10

Nou dan heb ik ook wel en verhaal! ik ging pas een rit maken met mijn paardje. En opeens begon hij te stijgeren en vloog alle kanten op en ik kon hem niet meer in de hand te houden. Ik schrokmij wild en ik kreeg hemmaar niet rustig. Totdat hijzo hoog stijgerde dat ik achterover viel op mijn hoofd. Het werd zwart voor mijn ogen maar al snel ging het wat beter. Ik had gelukkig verder nix maar mijn paard was er vandoor gegaan. Gelukkig zag ik hem een eindje verder op staan. Ik ben er heen gelopen, zover ik dat nog kon en heb hem toen een schop verkocht. Jah niet zo goed natuurlijk maar ik was zo geschrokken en wat hij deed was echt niet goed. Daarna ben ik naar huis gegaan en vanaf nu doet hij nooit meer zo vervelend. Hij is nu mijn lieve paardje Lachen that was my story..

Tooeet
Berichten: 2260
Geregistreerd: 26-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 11:04

Ruim 8 jaar geleden, ging ik voor de eerste keer met mijn pony naar het strand.. Waren we samen nog nooit geweest.. Iedereen natuurlijk daar in in die branding racen.. Dus ik mee doen als 8 jarig meisje.. op mijn c welshje.. Normaal door geen plas heen te krijgen.. en nu lol hebben met dat water.. op een gegeven moment.. kijkt hij naar rechts.. ziet daar die golven.. neemt een sprint.. en begint te zwemmen en te zwemmen.. en kreeg hem met geen mogelijkheid meer omgedraait.. ik keihard huilen.. We waren al aan het einde van die paaltjes.. ( met vloed..) toen hij zag dat de rest wegging.. toen draaide hij toch maar om.. Eenmaal weer terug aan wal.. Helemaal uitgeput.. kon ik er wel weer om lachen.. maar toen was het ff schrikken..

spoekie

Berichten: 2406
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 20:52

ik ben wel een keer met de vorige pony van mijn zus onderuit gegaan. We hadden allebei niks gelukkig. En ik ben een keer van een paard gevallen omdat hij er vandaar ging en ik naar de grond keek en daardoor dus scheef ging hangen en toen gaf dat paard een bok en toen ja...lag ik erlangs Bloos! ik voelde me echt stom daarna...zeker als je bedenkt hoeveel bokkesprongen ik al van dat beest had uitgezeten en dan bij zoiets kleins lig ik er wel af...Tong uitsteken

Kikka

Berichten: 4687
Geregistreerd: 18-12-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 15:42

Gelukkig nog niet echt iets vreselijks meegemaakt, wel op 1 dag 8 x van Arzu afgekletterd Haha!

SharKiej

Berichten: 51
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Stadskanaal(RolatorZity:P)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 19:47

Het ergste wat ik mee heb gemaakt is dat mijn eigen pony, die we gingen ophalen, nog nooit in een trailer heeft gezeten en toen werd ie ook helemaal gek van een auto die steeds bij de trailer zat te kleven enzz, en toen we de trailer thuis opendeden zagen we: dat ie zichzelf hebt opgehangen...het was mijn 2e pony<<<Saljo blijf van je houden ook al heb ik niet op je kunnen rijden

supertygetje

Berichten: 2918
Geregistreerd: 24-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 17:35

Het ergste wat ik heb meegemaakt was iets wat niet echt erg was, maar ik vond het gewoon eng.. Luuts en Evelien zijn maatjes en je kunt Evelien eik niet weghalen, want dan flipt Luuts. Toen we dat dus wel een x hadden gedaan, toen was dat zo eng. Hij bleef maar door de wei rennen en hinniken en hij rende gewoon van de ene naar de andere kant, zonder op te letten. En hij had zo'n blik en ik weet niet.. het was gewoon eng..

senorita

Berichten: 147
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 20:54

ik heb niet egt iets vreslijks meegemaakt.
maar wat best erg was,toen ik in het bos aan het rijden was (op ruiterpad)
en toen ineens lag ik op de grond Verward ik dacht egt huh!?
me paard lag ook op de grond. dus ik sta op en me paard ook,
nou die liep niet helemaal lekker, ikging dus even kijken hoe dat nou kwam het was egt zo raar. Maar er zat dus een gat in de grond! maardat zag ik niet want er lagen allemaal bladeren op de grond. (egt heel gevaarlijk) maar toen ben iker naast trug naar stal gan lopen twas best een eind,en ik had me tog een pijn in me pols. ik stond egt helemaal te trillen Scheve mond ik was ook alleen en had geen debillie bij me (egt stom). maar met me paard was het niks ernstigs. gelukkig! maar dat was best eng eigenlijk

Myra87
Berichten: 2495
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 17:07

Ik was de beugels aan het verstellen en toen kreeg me pony een schok, weet niet hoe ze het had, maar ze vloog dus weg, in wilde galop door de bak, en 1 beugel hing dus te wapper tegen haar buik, sprong ze zo over de bak heen. Gelukkig haalde ze de sprong

Myra87
Berichten: 2495
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 17:11

Ooh ja, ik ben ook een keer met me eerste pony omgevallen op buitenrit. Ze struikelde toen we aan het galoperen waren, ze viel op 1 been, me pony bleef eerst liggen, toen ging ze staan en rende weg, ik kon niet goed op staan omdat me knie zwaar gekneusd was. Gelukkig kwam er een trekker aan, die heeft me mee genomen, later kwamen we me pony tegen die had een man gevangen, toen heb ik nog een stukje gelopen naar huis. Voortaan maar mobiel mee.

wendely

Berichten: 4115
Geregistreerd: 22-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 21:31

Laatst kwamen we met de trailer thuis. Dus eerste wat je doet is je paard eruit halen. Fijn ik ging door het voorste deurtje heen, om haar los te maken. Eigenaar pakt de stang weg want ik was al bezig haar los te maken. Het touw kan je meestal zo lostrekken. Ze had net goed en wel 1 week haar ijzers onder. Ze deed een stapje naar achteren en is dus met de tak van het hoefijzer tussen de laadklep en trailer blijven hangen. Hierdoor dus erg geschrokken. En uiteindelijk gaan hangen waardoor ik zosnel het touw niet meer los kon trekken. Gelukkig knapte het touw en rolde ze zo op haar kont de laadklep af. Dit leek opzich best grappig maar toch was ik ook héél erg geschrokken. De eigenaar stond een beetje vaag heen en weer te springen. Dus ik vroeg van jee wat is dr nou aan de hand dan..? Bleek het hoefijzer los geschoten te zijn zo recht zijn been in (Had korte broek aan) dus echt 2 enorme gaten in zn been. Scheve mond Ik kreeg dus geloof ik alle kleuren van de regenboog Party!! . Ik werd echt helemaal bleek. Dus snel paard in de stal gezet, en bij hem gaan kijken. Hij stond er een beetje zo bij van ag ja tis niet anders he.. Bloos Deed hem niet eens pijn (zij hij) En het zag er echt zooo raar uit waar ik dus écht niet tegen kan... Dus ben eerst maar even rustig gaan zitten. Terwijl hij de wond ging ontsmetten.

Er was gelukkig helemaal niets met het paard aan de hand. Ja behalve dat ze nu een ijzer miste...

Achteraf moest ik best wel laggen aan de reactie van de eigenaar. Echt ik trok helemaal bleek weg terwijl ik niet eens wat had. En hij had nergens last van. Hij op zo'n droge manier van nou... Gaat t wel..? Verward

develsgirl

Berichten: 294
Geregistreerd: 29-09-04
Woonplaats: buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 22:41

vandaag weer een apparte, was aan het springen met een van de jonge hengste na de sprong struikeld ie en valt maak ik samen met paard een koprol hij staat weer op en ik hang er half naast hij loopt gewoon weer recht op de hindernis af en springt weer blij dat ik me in de sprong recht kon hijsen anders had ik echt vet pijn gehad denk ik