jullie mening: korte of lange manen?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
igor001
Berichten: 1478
Geregistreerd: 08-01-06

jullie mening: korte of lange manen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-06 15:08

hoihoi

ik heb gewoon een klein vraagje.. een beetje benieuwd naar jullie mening..

mijn verzorgfjord heeft lange manen.. dat staat opzich wel cool.. maar sommige mensen die vinden dat het niet hoort en dat het veel leuker is als zn manen kort zijn..

wat vinden jullie? een fjord met lange manen is wel weer eens iets anders..

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 15:10

Ik vind het bij een Fjord erg snel onverzorgd staan.
Ik zou de manen dus kort houden...

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 15:11

ik vind het ook geen gezicht bij een fjord, als je het graag anders dan anders wil, doe dan een apart patroon knippen.

puccalover
Berichten: 503
Geregistreerd: 19-02-05
Woonplaats: Drachten

Re: jullie mening: korte of lange manen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 15:13

Ik zou de manen kort houden omdat ik dat gewoon mooi vind staan bij een fjord, je ziet ook wel fjorden met lange manen en dit lijkt heel slordig.

bigiick
Berichten: 164
Geregistreerd: 21-10-05
Woonplaats: Vlaardingen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 15:13

Ik vindt lang super leuk.

Joyce_

Berichten: 6430
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Amsterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 15:17

Bij fjorden vind ik korte manen ook veel verzorgder staan. Opzich staat het wel lekker stoer, die manen zo lang, maar kort vind ik toch veel mooier, dat hoort gewoon bij fjorden..
Eigenlijk vind ik bij elk ras korte manen het mooist staan, maar wel getrokken, niet geknipt of geschoren. Natuurlijk heb ik m'n uitzonderingen, Friezen of Andalusiërs met korte manen vind ik dan weer zonde..

igor001
Berichten: 1478
Geregistreerd: 08-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-06 15:31

weetje.. ik zal dr straks een foto opzetten.. dan is het misschien ook makkelijker voor jullie om te oordelen.. want echt slordig staat het niet vind ik

Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 15:52

Vind dat totaal aan de fjord liggen.. als je een wat slankere fjord heb vind ik zo'n boog mooier staan maar als je echt zo'n oud type fjord heb dus een brede en grof gebouwde pony vind ik lange juist er leuk staan!
Fjord die ik deed had ook lange manen maar die hebben ze uiteindelijk wel kort geknipt, wel heeft ie nog steeds een vlechtje van hoelang het is geweest.

klunsmuts

Berichten: 772
Geregistreerd: 06-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: jullie mening: korte of lange manen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 15:59

Naast het feit dat ik lange manen mooier vind, vind ik korte manen kortweg gezegd net zo wreed als een gecoupeerde staart.
Manen gebruikt een paard in de zomer bijv. om vliegen mee af te weren. In de regen zijn de manen nuttig door het water af te voeren. Dat wij het nou handig vinden om het te onderhouden en voor wedstrijden of het mooier vinden staan, vind ik eigenlijk puur egoïsme. Dit is mijn mening.

Targaryen

Berichten: 9350
Geregistreerd: 13-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 17:22

Ga voor 200% met klunstmuts mee.

Liene

Berichten: 4275
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Antwerpen in België

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 17:36

Ik vind korte manen het beste.Misschien nu zijn ze goed voor de warmte maar in de zomer kan het best erg warm worden onder die manen !! Je moet maar eens voelen,een fjord heeft zo'n dikke manen !!

Als je een fjord hebt => geniet er van ! Korte manen !!

Perzik

Berichten: 3336
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Nederland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 18:20

Bij fjorden korte manen! anders lijken het van die rare paardjes!

R_MW
Berichten: 1821
Geregistreerd: 12-01-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 18:25

Een fjord met lange manen vind ik super mooi! Mijn ex-verzorgfjord heeft ook lange manen. Echt gaaf! En Guusje (de Z2 fjord) heeft ook lange manen. Ik vind het helemaal niet onverzorg staan, maar juist bijzonder stoer!

pubelia

Berichten: 9990
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: In een huis

Re: jullie mening: korte of lange manen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 18:26

ik vind dat een fjord korte manen moet hebben, vind ik ze gewoon mooier..

OemmiejO
Berichten: 14218
Geregistreerd: 29-07-05

Re: jullie mening: korte of lange manen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 18:28

Ik vind kort ook verzorgder.

faxa

Berichten: 2173
Geregistreerd: 28-02-05
Woonplaats: Drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 18:33

bij een fjord vind ik kort verzorgder maar lang vind ik mooier..

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 18:36

Bij fjord kort.Hou zoiezo niet val lang alleen bij sommige paarden..Maar bij de meeste gewoon handbreedte

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: jullie mening: korte of lange manen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 18:38

klunsmuts schreef:
Naast het feit dat ik lange manen mooier vind, vind ik korte manen kortweg gezegd net zo wreed als een gecoupeerde staart.
Manen gebruikt een paard in de zomer bijv. om vliegen mee af te weren. In de regen zijn de manen nuttig door het water af te voeren. Dat wij het nou handig vinden om het te onderhouden en voor wedstrijden of het mooier vinden staan, vind ik eigenlijk puur egoïsme. Dit is mijn mening.


Heb jij een paard hartje zomer weleens zien zweten onder een dikke bos met lange manen? Ik wel. En daarom gaan er in de zomer ook een aantal vlechten in de 1m lange manen van mijn paarden...Ze staan midden in de polder, bijna altijd wel wind, weinig dazen...niks zieligs aan.

jody_bobby

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 19:15

ik vind bij een fjord lange manen dus echt niet staan...dit is mijn mening maar....een fjord is zeg maar stevig bij een elegant paardje vind ik lange manen wel mooi

Niki_

Berichten: 2067
Geregistreerd: 17-10-05
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 19:16

Ik vind bij een Fjord korte en lange manen alletwee mooi, maar korter ziet er meestal verzorgder uit. Maar wat klunsmuts zegt, daar kan ik ook nog wel in meegaan.

klunsmuts

Berichten: 772
Geregistreerd: 06-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: jullie mening: korte of lange manen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 19:29

Cassidy schreef:
klunsmuts schreef:
Naast het feit dat ik lange manen mooier vind, vind ik korte manen kortweg gezegd net zo wreed als een gecoupeerde staart.
Manen gebruikt een paard in de zomer bijv. om vliegen mee af te weren. In de regen zijn de manen nuttig door het water af te voeren. Dat wij het nou handig vinden om het te onderhouden en voor wedstrijden of het mooier vinden staan, vind ik eigenlijk puur egoïsme. Dit is mijn mening.


Heb jij een paard hartje zomer weleens zien zweten onder een dikke bos met lange manen? Ik wel. En daarom gaan er in de zomer ook een aantal vlechten in de 1m lange manen van mijn paarden...Ze staan midden in de polder, bijna altijd wel wind, weinig dazen...niks zieligs aan.


Tsja, als je paard 1m lange manen heeft is het ook wel vrij extreem. Maar opzich zorgt de natuur er wel voor dat de manen in de zomer dunner zijn, tenminste dat heb ik wel gemerkt bij mijn paard. Maar als je paard het nog steeds warm heeft is vlechten ook een optie, daarmee kan hij nog steeds vliegen wegzwiepen. Tenzij je het natuurlijk invlecht...

Oamaru

Berichten: 10589
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Dubai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 19:31

fjorden met lange manen, is het einde.....

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 19:33

Ligt aan het type Fjord en wat je ermee doet. Is het een luxe dressuurfjord, zou ik ze knippen en als het een breder type is voor buitenritten, vind ik lang wel erg stoer staan!

Leoonie
Berichten: 839
Geregistreerd: 16-07-05
Woonplaats: Rhoon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 19:35

100% kort

( mijn menig )

Baldur
Berichten: 2
Geregistreerd: 01-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 19:41

Ik heb eigenlijk nog nooit een Fjord met lange manen gezien. Iemand foto's?
Groetjes Florie