Ik rijd nu ongeveer 5 jaar op een manege, waar ik vooral op dezelfde brave pony heb gereden.
Als een paard ervandoor gaat of gewoon niet veilig aanvoelt rijd ik de volgende dagen met angst.

Ik vraag me af wat voor leeftijd en ras geschikt kan zijn.

Ponymeisje14 schreef:Ik heb ongeveer 2 maanden (samen met een vriendin) een zwangere verzorgpony gehad, maar het enige wat we met haar deden was poetsen, longeren en een beetje vrijheidsdressuur. Daarom had ik dit niet vermeld. Toen het Veulentje er was moesten we er helaas mee stoppen![]()
Daarna konden we geen verzorg/leasepaard meer vinden, dus wilden we samen aan een paard beginnen (zij rijdt ongeveer 6 jaar en haar ouders hebben ook ervaring met paarden)
Sorry voor de onduidelijkheid
Ponymeisje14 schreef:Het paard zou ik gewoon gaan stallen op de manege.
Mijn instructrice zou mee kunnen met bezichtigen.
capopjekop schreef:Ponymeisje14 schreef:Het paard zou ik gewoon gaan stallen op de manege.
Mijn instructrice zou mee kunnen met bezichtigen.
Hoe worden ze daar gehouden? Komen de paarden voldoende buiten in ruime paddocks? Mijn ervaring met maneges hier in de buurt is dat ze veel binnen staan en dan dagelijks een uurtje in een kleine paddock staan alleen. Ik zou zelf nooit een paard willen houden op die manier.
Het lijkt me wel verstandig om jezelf voordat je een paard koopt te verdiepen in de behoeftes van een paard. Dan kun je zelf beter beoordelen of je toekomstige paard ook gelukkig kan worden op de manege waar je het dier gaat stallen.
Over het delen zou ik ook goed nadenken. Je hoort best vaak dat mensen op een gegeven moment anders over zaken gaan denken. Of ze rijden beide op een andere manier die botst. Of er komt onenigheid over medische zaken. En wie neemt dan uiteindelijk de beslissing als je beide een ander standpunt hebt? Of de een vindt een behandeling te duur die de ander wel nodig acht. Dat zijn dingen waar je vooraf echt heel goed over na moet denken. Kun je het dier eventueel ook alleen bekostigen als je vriendin er bijvoorbeeld geen zin meer in heeft? Het zou toch heel sneu zijn als je dan gedwongen je paard moet verkopen
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers