Wat kan ik verwachten van een leasepaard?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FennaBroek
Berichten: 7
Geregistreerd: 14-08-21

Wat kan ik verwachten van een leasepaard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-21 21:45

Hi!
Ik rij inmiddels al een hoop jaren en zou graag iets meer doen met paarden dan manegelessen en af en toe naar een paard van een vriendin toe gaan... een eigen paard gaat hem zeker niet worden omdat ik nog geen 18 ben en mijn ouders niet perse iets met paarden heeft. Verzorg paarden lukt ook niet echt omdat mensen vaak oudere verzorgers willen hebben of het voldoet toch niet aan je wensen. Daarom vond ik een lease paard een goed idee! Stalling is allemaal te regelen alleen waar haal ik een goed paard voor de lease vandaan die gewoon recreatief gereden kan worden en waarbij dierenartskosten evt. Vergoed worden. (Ik had al iets leuks gevonden waarbij dat allemaal was maar dat kon nie twang de afstand was te ver) zolang mijn ouders niet veel met het paard/de pony hoeven te doen is dat prima! Ik woon in haarlem dichtbij Heemstede iemand een idee?

troi
Berichten: 17003
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 14:38

Meestal is de deal dat een leasepaard niet verplaatst mag worden. Dan is het bijvoorbeeld een manegepaard dat je extra mag rijden buiten de lessen om. Verplaatsbare leasepaarden zijn zeldzaam en prijzig. Immers je hebt de leaseprijs + je stalkosten een totaalplaatje dat zo rond de 400-500 euro uitkomt.

Deze stak bied het bijvoorbeeld aan https://www.sophiebella.nl/leasen/
Laatst bijgewerkt door troi op 16-12-21 14:47, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10
Berichten: 14661
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Wat kan ik verwachten van een leasepaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 14:42

Wat kan je verwachten? De afspraken die je maakt met degene die het paard verleast. Dat kan je verwachten. Dus in gesprek gaan met de eigenaar en afspraken maken.

Lieser
Berichten: 1491
Geregistreerd: 15-03-21

Re: Wat kan ik verwachten van een leasepaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 18:29

Pk pony's biedr leasepaarden en pony's aan die je op een stal naar keuze kunt neerzetten.

o0eefje0o

Berichten: 4698
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Sprundel

Re: Wat kan ik verwachten van een leasepaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 13:21

idd via sophiebella of PK pony

Elco
Berichten: 2071
Geregistreerd: 20-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 16:01

FennaBroek schreef:
Hi!
Ik rij inmiddels al een hoop jaren en zou graag iets meer doen met paarden dan manegelessen en af en toe naar een paard van een vriendin toe gaan... een eigen paard gaat hem zeker niet worden omdat ik nog geen 18 ben en mijn ouders niet perse iets met paarden heeft. Verzorg paarden lukt ook niet echt omdat mensen vaak oudere verzorgers willen hebben of het voldoet toch niet aan je wensen. Daarom vond ik een lease paard een goed idee! Stalling is allemaal te regelen alleen waar haal ik een goed paard voor de lease vandaan die gewoon recreatief gereden kan worden en waarbij dierenartskosten evt. Vergoed worden. (Ik had al iets leuks gevonden waarbij dat allemaal was maar dat kon nie twang de afstand was te ver) zolang mijn ouders niet veel met het paard/de pony hoeven te doen is dat prima! Ik woon in haarlem dichtbij Heemstede iemand een idee?


Ik weet een pony te lease in Noordwijk, staat te koop of evt te lease. Ik weet niet of hij verplaatst mag worden. Bij interesse kan ik haar nummer geven.

FennaBroek
Berichten: 7
Geregistreerd: 14-08-21

Re: Wat kan ik verwachten van een leasepaard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-21 16:16

Bedankt voor de interesse helaas is Noordwijk te ver van mij vandaan...

Ragdollcat
Berichten: 14665
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 16:16

Volgens mij doet de manege schoteroog ook aan lease. Zit bij jou in Haarlem.

Enige wat ik er op hun site vinden kon is: halfpension pony/ paard….

Amber_anneJarig

Berichten: 6912
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Wat kan ik verwachten van een leasepaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 17:28

Een eigen paard lukt niet maar je wilt wel een pony zelf op stal hebben? Dan heb je ook alle verantwoordelijkheid behalve voor sommige dingen de kosten.

Ik denk dat leasen op een manege of toch een verzorg pony zoeken

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15448
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Re: Wat kan ik verwachten van een leasepaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 17:41

Gezien de 13 jarige leeftijd verplaats ik het naar yrt.

MimixDaina

Berichten: 207
Geregistreerd: 10-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 16:45

idd sophie bella of pk pony´s
Houderwel rekening mee dat als je m verplaatst je wel echt vaak moet gaan. Nu je nog jong bent valt het te combineren met school, maar over 2/3 jaar niet meer. zou zonde zijn als je dan moet stoppen.
Hou iig ook fb en marktplaats in de gaten. Neem je ouders mee met de kennismaing en overleg alles goed moet hen, want ik neem aan dat hun het moeten betalen.

Miss_Mii21

Berichten: 516
Geregistreerd: 08-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 15:58

Ik raad je PK af, buiten het feit dat je dan de "overige" kosten voor een eigen paard hebt.
Bij PK heb je (full lease) stalling + alle overige kosten. Paarden worden daar terug gedaan omdat ze allerlei problemen hebben en PK verleased ze weer als 'gezond'. Ze bekommeren zich niet om een goed zadel, keuren doen ze niet. Wat mij betreft gooi je daar je geld weg.

Tenzij je om de hoek woont en enkele dagen kan leasen, dan is het een soort van je eigen paard en heb je geen stalling kosten. Misschien is het dan nog interessant.

SophieBella staat beter aangeschreven. Minder groot, geeft meer om paarden. PK heeft zo veel paarden die geld op moeten leveren, die kopen goedkope troep in en paarden die ziek terug komen, gaan gewoon door als gezond, tot een ander daar ook weer kosten mee krijgt.

Je kan maneges in je buurt aanschrijven, een oproep op Marktplaats zetten? Ik weet niet wat je zoekt, er zijn vast mensen die een eigen paard hebben en een bijrijder zoeken. Als je aangeeft wat je wil, is er wellicht echt wat mogelijk.

Miss_Mii21

Berichten: 516
Geregistreerd: 08-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 16:08

Miss_Mii21 schreef:
Ik raad je PK af, buiten het feit dat je dan de "overige" kosten voor een eigen paard hebt.
Bij PK heb je (full lease) stalling + alle overige kosten. Paarden worden daar terug gedaan omdat ze allerlei problemen hebben en PK verleased ze weer als 'gezond'. Ze bekommeren zich niet om een goed zadel, keuren doen ze niet. Wat mij betreft gooi je daar je geld weg.

Tenzij je om de hoek woont en enkele dagen kan leasen, dan is het een soort van je eigen paard en heb je geen stalling kosten. Misschien is het dan nog interessant.

SophieBella staat beter aangeschreven. Minder groot, geeft meer om paarden. PK heeft zo veel paarden die geld op moeten leveren, die kopen goedkope troep in en paarden die ziek terug komen, gaan gewoon door als gezond, tot een ander daar ook weer kosten mee krijgt.

Je kan maneges in je buurt aanschrijven, een oproep op Marktplaats zetten? Ik weet niet wat je zoekt, er zijn vast mensen die een eigen paard hebben en een bijrijder zoeken. Als je aangeeft wat je wil, is er wellicht echt wat mogelijk.

Jammer genoeg zijn veelal lease constructies met paarden niet interessant, paarden zijn duur, veelal willen mensen er aan verdienen dus echte lease organisaties is vaak meer ellende dan goeds.

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 16:09

Ik zou onderzoeken of het op een manege in de buurt mogelijk is om te leasen. Sommige maneges bieden volledig lease aan, anderen ook voor bepaalde dagdelen. Let wel goed op de voorwaarden. In veel gevallen loopt de leasepony ook nog meer in de lessen, daar moet je dan rekening mee houden.

Bijvoorbeeld manege Spaarnwoude. Daar doen ze 1/2 pension. Dat is een soort lease.
https://www.manegespaarnwoude.nl/

Miss_Mii21

Berichten: 516
Geregistreerd: 08-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 12:46