Wat kan ik verwachten van een leasepaard?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FennaBroek
Berichten: 7
Geregistreerd: 14-08-21

Wat kan ik verwachten van een leasepaard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-21 21:45

Hi!
Ik rij inmiddels al een hoop jaren en zou graag iets meer doen met paarden dan manegelessen en af en toe naar een paard van een vriendin toe gaan... een eigen paard gaat hem zeker niet worden omdat ik nog geen 18 ben en mijn ouders niet perse iets met paarden heeft. Verzorg paarden lukt ook niet echt omdat mensen vaak oudere verzorgers willen hebben of het voldoet toch niet aan je wensen. Daarom vond ik een lease paard een goed idee! Stalling is allemaal te regelen alleen waar haal ik een goed paard voor de lease vandaan die gewoon recreatief gereden kan worden en waarbij dierenartskosten evt. Vergoed worden. (Ik had al iets leuks gevonden waarbij dat allemaal was maar dat kon nie twang de afstand was te ver) zolang mijn ouders niet veel met het paard/de pony hoeven te doen is dat prima! Ik woon in haarlem dichtbij Heemstede iemand een idee?

troi
Berichten: 17003
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 14:38

Meestal is de deal dat een leasepaard niet verplaatst mag worden. Dan is het bijvoorbeeld een manegepaard dat je extra mag rijden buiten de lessen om. Verplaatsbare leasepaarden zijn zeldzaam en prijzig. Immers je hebt de leaseprijs + je stalkosten een totaalplaatje dat zo rond de 400-500 euro uitkomt.

Deze stak bied het bijvoorbeeld aan https://www.sophiebella.nl/leasen/
Laatst bijgewerkt door troi op 16-12-21 14:47, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10
Berichten: 14661
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Wat kan ik verwachten van een leasepaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 14:42