hoe (vaak) zijn jullie van je paard gevallen

Moderators: balance, Sica, Neonlight

 
 

Hoevaak zijn jullie van je paard gevallen

0
24 (6%)
1-5
107 (30%)
6-10
36 (10%)
meer
186 (52%)

Totaal aantal stemmen: 353


lovehorsie7
Berichten: 23
Geregistreerd: 13-07-21

hoe (vaak) zijn jullie van je paard gevallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-21 21:19

En vertel me dan ook gelijk hoe je eraf viel !!!!!


dierenfan
Berichten: 9599
Geregistreerd: 27-02-10

Re: hoe (vaak) zijn jullie van je paard gevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 21:23

Ik ben nu 1x gevallen in galop en behoorlijk lang last van gehad. Inmiddels half jaar geleden en ik galopeer nog steeds niet. Voel me wel weer comfortabel in een hele vlotte draf gelukkig. We zien wel hoever we komen of niet. Er zit geen moeten aan vast

goldyc

Berichten: 750
Geregistreerd: 31-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 21:25

Van mijn eigen paard, 2 keer. De eerste keer had ik echt geen idee wat er gebeurde (en nog niet), ze deed ‘iets’ en toen stond ik er opeens naast, op mijn voeten, met mijn teugels vast. Alsof ik was afgestegen. Ben maar weer opgestapt en verder gereden. De tweede keer maakte ze een zijwaartse sprong en tegelijk draaide ze een kwart en bokte ze, en toen lag ik eraf, met mijn hoofd (gelukkig cap op) tegen de houten omheining en met mijn enkel onder me dubbelgeplooid. Gelukkig klinkt het veel dramatischer dan het is, ik had een buil, twee dagjes hoofdpijn en een verstuikte enkel.
In totaal wel al veel meer gevallen.

Goudhaan1

Berichten: 648
Geregistreerd: 02-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 21:27

In de ruim 20 jaar dat ik nu rijd, ben ik er misschien wel 200 keer afgevallen. Als het niet meer is. Ik heb op een handelstal paarden gereden die niet altijd even braaf, en afentoe zelfs levensgevaarlijk waren, en mijn eigen paarden waren "vroeger" ook lang niet altijd braaf. Van mijn eerste pony, een Welsh van 4 jaar oud, ben ik het eerste jaar dat ik haar had vaker op de grond beland dan dat ik erop ben blijven zitten.
Een paar keer in het ziekenhuis terechtgekomen, en ondertussen ben ik wel angstiger op vreemde paarden dan toen ik nog wat jonger was. Flinke slijtage in mijn rug, dus tegenwoordig rijd ik alleen mijn paard, en die van mijn moeder.

Devil take the hindmost..
“Why does death always come as such a shock to mortals?”

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 21:28

Na 100 keer ben ik opgehouden met tellen, vanaf een keer of 120 werd het beduidend minder en viel ik nog maar twee keer per jaar of minder.

Heb wilde tijden beleefd met verzorgpaarden, deed domme dingen met mijn eerste eigen pony en heb op een manege leren rijden die niet alleen makkelijke ponys had lopen zullen we maar zeggen.

Af kloppen maar heb nooit meer gehad dan blauwe plekken en kneuzingen. :Y)

Galoppig

Berichten: 197
Geregistreerd: 24-07-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 21:29

Van mijn eigen paard nog geen een keer, in mijn hele paardrij carriere ben ik de tel verloren

Silenna

Berichten: 2986
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 21:55

Wat, in die 10 jaar dat ik nu rij? 100 keer ofzo denk ik. _O-

Ik zeg altijd maar zo: als je niet minstens twee keer per jaar valt.. Ben je dan wel ambitieus genoeg? :D

Dit was gisteren.. Dus de volgende staat gepland rond mei geloof ik :')

Afbeelding

daphne_xxx
Berichten: 641
Geregistreerd: 25-02-12
Woonplaats: veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 22:01

Silenna schreef:
Wat, in die 10 jaar dat ik nu rij? 100 keer ofzo denk ik. _O-

Ik zeg altijd maar zo: als je niet minstens twee keer per jaar valt.. Ben je dan wel ambitieus genoeg? :D

Dit was gisteren.. Dus de volgende staat gepland rond mei geloof ik :')

[ [url=m/iBEnWo.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is echt typisch mijn leven :')

Ik heb ooit een les gehad waarbij ik 5 keer ben gevallen in een kwartier bij dezelfde hindernis (iets met manegeruiter op een paard met een handicap) _O-

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 22:04

Ik ben er te vaak af gevallen om het nog precies te kunnen vertellen hoe :')


Ik val minstens 2x per jaar. Laatste keer was het mijn verzorgpony. Die ging er hard vandoor met wat grote bokken, daar lag ik dan :Y)
Zondag weer eens erop geweest, en ze deed hetzelfde. Maar deze keer ging het super en ben ik gewoon blijven zitten! :D

Oh nee wacht eens, in de zomervakantie ben ik er nog op de stomste manier vanaf gevallen _O-
We deden een galopje zonder zadel... Ging prima totdat we terug naar de draf gingen. Want oeps, toen kon ik niet meer blijven zitten :') We waren met zijn tweeën, we lagen in een deuk. :P We hebben het nooit iemand verteld :=

Maar het stomste was vorig jaar in de zomer. Ik was heel moe na een crossles. En ik ging afstappen.. Maar uhm.... Ik hing iets te veel over het zadel heen en ik gleed zo van de andere kant eraf _O- _O-


Mijn record is 6x in 1 spring les van 45 min 8-) :Y)

marleen_88

Berichten: 14040
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: hoe (vaak) zijn jullie van je paard gevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 22:06

Te vaak.

2x kan ik mij goed herinneren:
1: eraf gevallen, landde op mijn voet en enkel klapte dubbel. Ik heb daardoor spierdystrofie opgelopen.
2: gelanceerd in de duinen, door kudde herten. Ik landde met mijn rug om een harde wal, opstappen en door... =

Doe wel en zie niet om

Plop1997

Berichten: 1404
Geregistreerd: 27-02-21
Woonplaats: Limburg

Re: hoe (vaak) zijn jullie van je paard gevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 22:15

Van mijn eigen paard nog niet. Heb er dan ook nog maar een keer op gezeten met zadelmak maken voordat hij kreupel werd.

Manege paarden aan de andere hand, als tiener lag ik er sowieso elke springles wel een keer af. Ben tussen 16 en 22 gestopt met rijden en sinds ik het weer opgepakt heb ben ik er ook nog niet af gevallen. Maar ik ben ook een stuk voorzichtiger geworden.

Valentijn - Tinkerkruising - ruin - 17/04/2018
Lucky - KWPN - ruin - 11/05/2016
Nirvana - Shetlander- merrie - 06/05/2019
Sappy - Shetlander - merrie - 25/05/2023
https://linktr.ee/dwallyshorses

Qimm

Berichten: 15152
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: hoe (vaak) zijn jullie van je paard gevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 22:16

Zou het je niet meer kunnen vertellen, vaak zat iig

:wave: Volg je mee? -->instagram the_real_qimm

Sure_lee

Berichten: 10384
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 22:16

Ik val gelukkig niet vaak.
Maar ik ben 2 keer echt flink gevallen en gelijk pech. De 1e keer waren allebei mijn schouders uit de kom. Ik was toen denk ik 8 jaar. In 2011 heb ik mijn rug gebroken.
Moet eerlijk toegeven dat ik daaroor best bang ben om te vallen. Niet alleen met paardrijden maar ook met skiën of wandelen.

Anastasia24

Berichten: 2703
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 22:19

Toen ik op de manege reed, ontelbare keren. Ik kreeg ook altijd de 'enge' paarden.
Toen ben ik paarden gaan inrijden, tja, paar keer flink gevlogen.
Ook met bijrijdpaarden wat klappen gemaakt.. Nooit zo erg, een dikke rug, paarse,blauwe,gele plekken, dat m'n schoenen uitvlogen, haha, maar geen botten gebroken gelukkig.
Inmiddels bij mjn haflinger geen keer gevallen, gelukkig. Houden zo. Haha.
Heb wel ooit een oude vriendin van mij van het paard zien vallen, haar gezicht recht het zand in en dan zo dubbelklappen dat haar voeten erbij kwamen. Ja dat beeld vergeet ik nooit. Zij was zo lening en stond weer op alsof het normaal was...
Andere vriendin van mij is eens tegen de bakrand gevlogen, knie heeft voor haar flink wat weken pijn gedaan..

De rijkdom zit hem in de stilte tussen de woorden. De rust tussen de activiteiten.

mika11

Berichten: 11102
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 22:19

Ik denk wel meer dan 100 x in mijn leven ha ha, helemaal als je de pony tijd er nog bij rekent.
Eén keer een botje in mijn hand gebroken en een keer een gekneusde heup.
Maar verder nooit ergens last van gehad, hoogstens een blauwe plek of zo.

Jeika
Berichten: 2985
Geregistreerd: 20-01-15
Woonplaats: De achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 22:22

Vandaag nog 2 keer :+ pony had er niet zo’n zin in geloof ik. Geen pijn aan gelukkig, maar was wel even schrikken.Afbeelding

Als je doet wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg

axel_1997

Berichten: 1788
Geregistreerd: 24-03-21
Woonplaats: overal waar paarden zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 22:22

lovehorsie7 schreef:
En vertel me dan ook gelijk hoe je eraf viel !!!!!


Van boven naar beneden.

Als je niet voor de lol op je paard stapt... kan je beter op de grond blijven staan.

"Always try to be nice, but never fail to be kind"-Doctor Who-

PowerPoef

Berichten: 1200
Geregistreerd: 05-05-16
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 22:28

In 8 jaar 4x, allemaal andere paarden, behalve wat blauwe plekken en schaafwonden niks aan over gehouden. Behalve best gespannen zijn tijdens het rijden van paarden die ik niet ken.
1x paard op hol en ik reed nog niet lang genoeg om dat goed uit te zitten
1x paard maakte gekke sprong in galop die ik niet uit kon zitten
1x paard struikelde en maakte een koprol
1x jong paard die in paniek raakte toen ik mijn beugelriemen langer wou maken


axel_1997 schreef:
lovehorsie7 schreef:
En vertel me dan ook gelijk hoe je eraf viel !!!!!


Van boven naar beneden.

:')

Dessa
Cooper
Queeny
Ulkje

Sintara

Berichten: 7380
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 22:31

Van mijn eigen nog niet, in totaal wel vaak :list: . Gelukkig nooit erg gevallen, dus ik vond het ook nooit zo'n ramp. Het ergste was een keer toen ik toch al last had van mijn voet, die deed toen extra pijn :(

[PP] Mel en ik in Denemarken
<3 Mel, mijn stoere OTTB

Domino_2006
Berichten: 671
Geregistreerd: 20-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 22:36

Van mijn huidige ruin niet een keer. Van mijn vorige merrie twee keer.
De eerste keer tijdens een springles. Mevrouw nam iets te enthousiast de eerste hindernis en weigerde de tweede (in uitje waar ze niet op uit kwam). Voor ik het wist stond ik voor haar met de hindernis tussen mijn benen (ik was blij dat die maar 40 cm was).
De tweede keer waren we galop op de volte aan het oefenen. Dat vond ze moeilijk en ze ging dus erg hard. Zadel schuift naar links, ik corrigeer door druk op de rechter beugel, pony springt over en wil volte naar rechts afmaken, zadel schuift naar rechts, dus ik corrigeer naar links, weer een vliegende wissel en van richting veranderen dit ging een keer of vier goed en toen was de heg daar. Pony ging naar links en ik met zadel en al naar rechts.

Van manegeponies en paarden ben ik gestopt met tellen bij de 50.

Waar is onze Angel?
www.wioa.nl
voor hulp bij het zoeken naar vermiste honden en het online delen van alle vermiste dieren

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70503
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 22:43

Ik verplaats dit topic naar Young rider talk.

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: hoe (vaak) zijn jullie van je paard gevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 22:56

In 10 jaar tijd een keer of 3, maar kon bij iedere val wel meteen door naar het ziekenhuis.
Ben als eens tegen een betonnen paal aangeklapt nadat paardlief de benen nam, gebroken ribben aan over gehoude,
Keer daarna over de kop gegaan in galop, paard gleed uit. Dat was een gebroken heup.
Toen met springen eraf geklapt en met ambulance opgehaald. Ben uren bewusteloos geweest had epileptische aanvallen en er uiteindelijk vanaf gekomen met een zware hersenschudding, puntbloeding in mijn hoofd. Heb er wat geheugenschade aan overgehouden en kan nog slechter tegen prikkels, plus mijn nek is nooit meer hetzelfde geweest :') .

Voor de rest wel paar keer bijna gevalletjes gehad maar eigenlijk altijd blijven zitten.

Sidenote, ik ben Autistisch dus alvast mijn excuus als ik tekst ietwat te letterlijk neem.

nicole_floor

Berichten: 3231
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Re: hoe (vaak) zijn jullie van je paard gevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 23:15

In 22 jaar, veeeel te vaak. Op ontelbare verschillend manieren. :+
Gelukkig nooit ernstige verwondingen opgelopen. :)

Floor V. Silverlea Spiderman: Eindstand M spr, L1 dress & B SGW
Colet V. Hemmingway: B+0 dress, B+13 L startgerechtigd spr. B+0 SGW

'schoentje'

mars_mellow
Berichten: 531
Geregistreerd: 22-06-20
Woonplaats: In de stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 23:20

Een paar keer door bokken maar niets ergs, en bijn een jaar geleden mijn been op meerdere plekken gebroken :) nu een tijd niet rijden door angst

Ingrid_92

Berichten: 2829
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 01:06

Van mijn eigen paard - even afkloppen- nog nooit. Zelf ingereden, nooit gekke dingen meegemaakt.
'Vroegah' van andermans paarden wel gevallen. Met name manegepaarden. Gelukkig nooit hard. Hooguit een keer een gekneusde enkel doordat een Shetlander met mij (7 jaar) in de sloot sprong in Frankrijk haha.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 bezoekers