Manen laten groeien??

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
JvgAndMe
Berichten: 7
Geregistreerd: 24-10-21

Manen laten groeien??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-21 07:26

Ik heb thuis 3 paarden staan. En 2 verzorg pony’s. Ze hebben allemaal heele mooie manen.
Behalve de tinker! Maar ik wil zijn manen dus later groeien!!
Hij heeft 24/7 vlechten in en die haal ik er 1 tot 2 keer per week uit. Als ik ze eruit heb.. stijl ik ze (op een nogal speciale, paardvriendelijke manier) en vlecht ik ze weer. Ik lig der ook aan te denken om AntiKlit te kopen of CowboyMagic.
Maar hoe werkt cowboymagic?? Is dat voor bij het wassen of kan je ht in zijn manen spuiten/smeren??

Dankjeeee alvast!! <3 <3


JvgAndMe
Berichten: 7
Geregistreerd: 24-10-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-21 07:30

Onderwerp overzicht: Manen laten groeien??
Antwoord met een citaat
door JvgAndMe » 3 min geleden
Ik heb thuis 3 paarden staan. En 2 verzorg pony’s. Ze hebben allemaal heele mooie manen.
Behalve de tinker! Maar ik wil zijn manen dus later groeien!!
Hij heeft 24/7 vlechten in en die haal ik er 1 tot 2 keer per week uit. Als ik ze eruit heb.. stijl ik ze (op een nogal speciale, paardvriendelijke manier) en vlecht ik ze weer. Ik lig der ook aan te denken om AntiKlit te kopen of CowboyMagic.
Maar hoe werkt cowboymagic?? Is dat voor bij het wassen of kan je ht in zijn manen spuiten/smeren??

Dankjeeee alvast!! <3

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101659
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Manen laten groeien??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 08:46

Cowboy Magic is gewoon een spray of smeerspul. Anti klit is ook goed, CM is gewoon duur.

Wat bedoel je met stijlen? Ik zou gewoon de vlechten eruit halen, spul erin, vlecht er weer in. 1x per week eruit halen zou genoeg moeten zijn. En niet te veel spul erin.

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Bestelpagina Equiday 13 april 2024 --> https://marliestrapfotografie.pixieset. ... april2024/

Horseloverl
Berichten: 2222
Geregistreerd: 27-03-13

Re: Manen laten groeien??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 08:51

Ik haal de vlecht er pas uit als de vlecht lelijk word. Kan zo 2/3 maanden zitten. Ze heeft nu manen tot op dr knieeen dus zal wel werken. Cowboymagic detangler en vlechtcreme + van nice Horses en weer invlechten

Roze schoentje

JvgAndMe
Berichten: 7
Geregistreerd: 24-10-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-21 12:09

Bellatrix schreef:
Cowboy Magic is gewoon een spray of smeerspul. Anti klit is ook goed, CM is gewoon duur.

Wat bedoel je met stijlen? Ik zou gewoon de vlechten eruit halen, spul erin, vlecht er weer in. 1x per week eruit halen zou genoeg moeten zijn. En niet te veel spul erin.



Bij stijlen moet je de bovenkant van de manen beetje nat maken en dan apparte leuke staartjes. Heel even laten drogen en eruit halen. Dan vlecht je makkelijker en worden de haren zacht en vooral voor wedstrijd is het fijn als je de manen beetje gestijld wilt hebben

JvgAndMe
Berichten: 7
Geregistreerd: 24-10-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-21 17:16

Horseloverl schreef:
Ik haal de vlecht er pas uit als de vlecht lelijk word. Kan zo 2/3 maanden zitten. Ze heeft nu manen tot op dr knieeen dus zal wel werken. Cowboymagic detangler en vlechtcreme + van nice Horses en weer invlechten


Bij mij gaan de vlechten er heel snel uit… waardoor ik het soms nog vaker moet vernieuwen

Anastasia24

Berichten: 2703
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 17:44

Tja, één keer schuren en heel de vlecht ligt eraf.
Mijn haflinger heeft prima manen sinds ik er gewoon geen spul meer insmeer en soms eens ontklit met mijn handen. Geen vlechten, geen parfum,antiklit,shampoo. Gewoon laten hangen. Goed hooi en aanvullende brokken met genoeg mineralen en vitamine. De groei komt immers van binnenuit.

De rijkdom zit hem in de stilte tussen de woorden. De rust tussen de activiteiten.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 bezoekers