activiteiten met shetlanders

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
_Julie
Berichten: 47
Geregistreerd: 08-07-20

activiteiten met shetlanders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-21 21:55

Hoi!
Ik heb al een tijdje 2 verzorg shetlanders, alleen ik weet niet echt wat ik met ze kan doen. Springen kunnen ze maar naar 5 minuten moet ik ze letterlijk trekken en ze springen alleen als ik ook over het balkje ga. Longeren kunnen ze niet en ik heb geen horse agility obstakels... Ook heb ik geprobeerd trucjes zo als kusje te leren maar ze zijn zo gretig bij eten dat ze dit na heel vaak nog steeds niet begrijpen -O-
Weten jullie misschien wat te doen met die 2 boefjes en ook wat leuke dingetjes om een betere band met ze te krijgen?


BrechtCarlos

Berichten: 1115
Geregistreerd: 20-02-13
Woonplaats: Zwolle

Re: activiteiten met shetlanders

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 21:57

Fietsen, lange lijnen, loswerken, Spaanse pas leren, zomers lekker zwemmen, voor de kar beleren, obstakeltraining

Carlos <3

AnnickT

Berichten: 1465
Geregistreerd: 14-07-15

Re: activiteiten met shetlanders

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 21:59

Les nemen in vrijheidsdressuur, het snoepje geven/aannemen behoort al tot het leerproces en dit is zeker handig om onder begeleiding te doen.

“Horses don’t love good technique. Horses love interaction that feels good to them.” ~ Lockie Philips

Anastasia24

Berichten: 2703
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 22:05

Verdiep je eens in grondwerk, misschien is clickertraining wel wat voor jullie. Maak het leuk, het hoeft geen moeten te zijn dus ipv trekken, maak het leuk voor ze om over de sprong te gaan. In hele kleine stukjes verdelen en belonen, met bijv. clicker= snoepje.

De rijkdom zit hem in de stilte tussen de woorden. De rust tussen de activiteiten.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 27 bezoekers