Eerste wedstrijd!

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
_Julie
Berichten: 47
Geregistreerd: 08-07-20

Eerste wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-21 21:50

Hi,
Binnenkort worden er wedstrijden op mijn manage gehouden en ik zou ook mee mogen doen. Ik rij nu ongeveer 1 jaar en zou dan ook natuurlijk op laag niveau beginnen maar alsnog vind ik dit heel spannend.
Nu is het natuurlijk niet verplicht om mee te doen maar ik wil het toch een keertje mee maken.

Nu is het probleem dat ik eigenlijk nooit voor op in de les rij. Ook doen we soms oefenproefjes alleen dan rijd iemand anders voorop dus oefenen met goed door stappen en hoeken in rijden is vrij moeilijk.
Hebben jullie tips met een eerste wedstrijd rijden? Het is natuurlijk op een manage pony en ik hoop dat we zelf mogen kijken op welke, maar dat weet ik niet zeker dus misschien ook wat tips voor pony's die nu eenmaal niet naar de letters willen rijden en altijd bochten afsnijden, en pony's die lui zijn aan het been. Dus het moment dat je geen benen meer geeft een stuk langzamer gaat en zelfs met benen heel langzaam vooruit gaat.

Alvast bedankt <3


Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 22:01

Hi,

Wat leuk dat je voor het eerst een wedstrijd gaat rijden!
Kan je misschien een keer een privé les nemen? En dan even je vragen stellen. Dit kan ook tijdens de les, maar dan oefen je het meteen! ;)
Hou vooral je pony actief ten alle tijden! En dus ook tijdens het inrijden. En zodra je voelt dat je pony wat minder actief reageert, meteen erop reageren.
Dat lui zijn heeft ook te maken met het actief rijden. Dus gewoon actief rijden.
Bij de hoeken moet je goed sturen. :) Binnenbeen erbij en goed sturen! ;)

Hartstikke veel succes en vooral heel veel plezier! :j


fotolijstje

Berichten: 2702
Geregistreerd: 17-09-21

Re: Eerste wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 22:05

Gaat het wel goed in de oefen proefjes? Voorop rijden maakt niet veel uit, als jouw pony op jou gericht is dus op jouw hulpen reageert en niet op diegene die voorop is komt het wel goed :j Actief rijden inderdaad en voor als je het proefje uit je hoofd wil weten, teken het!! Dat heb ik ook gedaan en voor mij werkte het echt top!! en vooral veel plezier hebben
succes ;)

"Why should I be frightened of dying?
There's no reason for it, you've gotta go sometime"


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 bezoekers