Probleempje…

Moderators: Sica, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Rosalie_5
Berichten: 2
Geregistreerd: 17-10-21

Probleempje…

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-21 19:46

Hoi!

Ik heb een verzorgpaard die helaas soms probeert te bijten. Bij opzadelen snap ik dit omdat ze wil laten weten dat ze de singel niet fijn vindt, maar soms ga ik naar haar zij toe om te borstelen en dan probeert ze te bijten. Veel mensen geven dan een tik op de neus maar ik heb ook geleerd dat dat niet echt werkt soms. Ik moet toegeven dat ik vaak veel te zacht voor paarden ben, maar is er geen manier om haar te vertellen dat ze me niet mag bijten op een zachte manier?


Gnome
Berichten: 8431
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Probleempje…

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 19:47

Bijten met aansingelen is ook geen normaal gedrag. Dat hoort namelijk geen pijn te doen. Dit paard geeft lichamelijk ongemak aan met zadelen en poetsen. Eens goed naar het zadel laten kijken, zou ik aanraden voor de eigenaar.

vierhoef
Berichten: 170
Geregistreerd: 08-08-20
Woonplaats: NL

Re: Probleempje…

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 19:56

je verzorgpaard probeert je iets duidelijk te maken, daarom bijt ze. Paarden bijten niet zonder reden, dus ook niet om gemeen te zijn. Probeer te achterhalen wat de reden is zodat je het ongemak weghaalt ipv het bijten afleert en dus aan symptoombestrijding doet. Dit is namelijk geen normaal gedrag, en te zacht zijn met paarden heeft hier geen reet mee te maken. Je paard geeft ongemak aan, dus waarom zou je haar hiervoor willen straffen?

:# choose happy :#

EvelienKiss

Berichten: 937
Geregistreerd: 20-11-09
Woonplaats: Midden-Nederland

Re: Probleempje…

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 20:01

Eens met de anderen. Als het paard specifiek reageert als je haar zijde (buik) aanraakt, dan is daar een probleem. Zeker als zij verder braaf is. Voorkom dat je haar pijn doet. Vraag een dierenarts er naar te kijken.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers