Wanneer te klein voor je paard/pony?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Wanneer te klein voor je paard/pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 15:05

Kan je te klein zijn voor je paard en wanneer is dat?


Sky_As

Berichten: 4700
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: Wanneer te klein voor je paard/pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 15:31

In mijn ogen wel. Ik heb mijn paard van 1.78 verkocht. Ik had hoogtevrees die steeds erger werd, daarnaast kon ik gewoon niet lekker "zitten". Ik zat er altijd '" op" in plaats van omheen/in als het ware en daar werd mijn onzekerheid nog veel groter van. Braafste paard wat ik ooit gehad heb en zal hebben, maar ik "voelde' het gewoon niet. Mijn plezier in rijden werd steeds minder.
Ik merk dat een maat tot 1.65-1.67, echt meer dan groot genoeg is voor mij. Ik heb nu een 2 jarige D pony, en eigenlijk ben ik ook meer een ponymeisje.

Wij hebben ook een oude d pony, nu inmiddels 28 dus al een tijd met pensioen. Mijn zusje was vrij klein/jong toen ze met hem reed (was onze gezinspony, wij reden er met zijn 3en op). En zij viel er in het begin wel eens vanaf als hij bijvoorbeeld ineens afwendde.

Dat lag niet aan de pony, maar mijn zusje was zo klein dat ze nog niet onder het zweetblad uit kwam, die was eigenlijk ook echt te klein om toen er op te kunnen rijden (en bij een onverwachte beweging het uit te kunnen zitten.). Dus ja, je kunt zeker te klein zijn voor je paard/pony.

https://www.mbcfotografie.nl
Memory by Cindy, paardenfotografie, dierenfotografie, portret- en zwangerschapsfotografie
Volg op Instagram Barrie_de_pony
https://www.instagram.com/barrie_de_pony/?hl=nl

Matheno

Berichten: 7940
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 15:45

Ik heb een KWPN van 1.80 en een PRE van 1.65. (Ik ben zelf 1.68)
Beide zijn prima te rijden, maar toch is maatje 1.65 voor mij wel wat eenvoudiger, zowel qua gangen als effectiviteit van de hulpen. Dan merk ik dat ik toch wat tekort kom bij grote paarden.

KWPN 1.80:

Afbeelding

Afbeelding

PRE 1.65:

Afbeelding

Afbeelding

If you could kick the person in the pants responsible for most of your trouble, you wouldn’t sit for a month.
--
[PP] Edje heeft een nieuw baasje! *Updates vanaf pag 13*


Avalanche

Berichten: 15919
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Wanneer te klein voor je paard/pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 16:39

Rijden is met name techniek, en als die goed is, kun je die op elk paard toepassen.

Dat gezegd hebbende: een groter paard beweegt groter. Maar ik ben 1.60 en dol op grote paarden :D

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 bezoekers