Natuurlijk bekappen of traditioneel?

Moderators: Sica, Neonlight, balance

 
 
Kinke

Berichten: 20477
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Natuurlijk bekappen of traditioneel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 13:57

ik heb al meer dan 10 jaar dezelfde bekapper voor meerdere paarden. Nooit scheuren, brokkelen, gevoelig of wat voor ellende dan ook. Maar dit is wel iemand die niet perse een bepaalde stand of hoef afdwingt. Ene keer dat er kwartierbogen zijn gemaakt is nadat mijn vroegere paard vierkant bevangen was geweest en bij het herstel we de kwartierboogjes hebben toegepast om te kijken of de enorme flares zouden verbeteren (en dat werkte super)
Laten we vooral niet vergeten dat je bij iedere stroming prutsers en vaklui kunt vinden. Heeft niets te maken met welke 'stroming' je aanhangt.


Cinnepin

Berichten: 8901
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 14:59

Maartje1990 schreef:
Cinnepin: als de hoeven van jouw paard standaard te lang zijn, dan líjken natuurlijk bekapte hoeven wellicht te kort. Te kort is mijn ogen als het paard gevoelig loopt.



Daar heb ik het toch ook over? Gevoelig lopen, zodat ze hoefschoenen aan moeten?

Cinnepin

Berichten: 8901
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Natuurlijk bekappen of traditioneel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 15:01

Ik zeg ook nergens dat te kort alleen de reden is dat ze gevoelig lopen. Wat ik wel zie is dat veel natuurlijk bekappers de paarden zo kort hebben dat ze gevoelig lopen en dan op hoefschoenen gezet worden...

Wat overigens niets met ijzers te maken heeft? Leuk dat er altijd van alles uit hun verband gerukt worden en dingen gelezen worden die er niet staan

nuscaniels

Berichten: 1967
Geregistreerd: 17-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 15:12

Heb zowel traditionele als natuurlijke bekappers bij de mijne gehad en qua interval van bekappen maakte het niks uit. Meeste 3 a 4x per jaar en paard 1 a 2x per jaar.
De traditionele bekappers hielden er allemaal rekening mee dat er geen ijzers ondergingen en deden dus ook nooit bekappen daarvoor.
Enige verschil wat ik zag was waar de traditionele de hoef wat afronde, de natuurlijk bekapper een mustangrol deed.

Het leven is als een kerstmuts


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 3 bezoekers