Hoe kan ik het beste helpen?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

 
 
Anastasia24

Berichten: 2703
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 16:43

Voor mij zou het heel belangrijk zijn hoe zij met mijn paarden omgaat, of ze is kan aanvegen en gewoon zoals ik, mijn spullen leg waar ze horen zodat ik niet hoef te zoeken. Ik heb geen verzorger omdat mijn paarden te gecompliseerd zijn, maar t' zou al veel helpen; het netjes houden en geen slaan, stem verheffing, etc. Geduld met de dieren dus.

Zonnebloem, ik denk dat er veel meiden zijn die juist erg veel intresse hebben en dromen van een vezorgpaard, zorgvuldig omgaan met spullen en ook is een centje bijdragen, okal is het een leuk nieuw halster.

De rijkdom zit hem in de stilte tussen de woorden. De rust tussen de activiteiten.


Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 16:44

Ah op die manier Zonnebloem ... toch jammer. Zou ik als eigenaar ook wel van balen.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Re: Hoe kan ik het beste helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-21 17:02

Helaas gaan wij elkaar nu twee weken niet zien. Aankomend weekend is zij weg (pinksteren) en dat weekend erop ben ik weg...
Zou het leuk zijn als ik dan wat bak? Ik wil niet alleen maar cadeaus geven.
En ik wil haar ook het vertrouwen geven dat ik echt alleen afzeg als het niet anders kan..
Hoe kan ik dat duidelijk maken zonder cadeaus etc? Ben nogal slecht in praten over mn eigen gevoelens, zelfs bij mn aller beste vriendinnen.. :x :n

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Re: Hoe kan ik het beste helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-21 17:04

@Zonnebloem
Maar dan kan je dat toch tegen haar zeggen? (Behalve als je zo'n schijterd in praten bent als ik :Y) )
Zou ik aleen maar fijn vinden, als ik de verzorgster was. Zo weet zij ook dat je je er aan ergert

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Hoe kan ik het beste helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 17:14

Iets lekkers geven met de woorden dat je heel blij bent dat je pony’s mag verzorgen en het heel gezellig vindt dat zal ze vast erg leuk en lief vinden hoor :)

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

gerlindie

Berichten: 4627
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Hoe kan ik het beste helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 17:19

Ik denk dat het op een gegeven moment ook gewoon goed is :)

Elke keer cadeaus/geval zou ik als eigenaar op een gegeven moment teveel vinden :o
Dat is niet nodig

Door je enthousiasme merkt de eigenaar ook echt wel dat je het leuk vind.
Ik vind dat in elk geval altijd leuk om te zien bij de verzorgertjes van mijn shets :D

"I can see a hat, I can see a cat, I can see a man with a baseball bat"

mirna6308

Berichten: 324
Geregistreerd: 12-07-20

Re: Hoe kan ik het beste helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 17:39

Mischien een zakje wortels in de zadel kast leggen? Met een kaartje dat je schrijft over dat je het leuk vind met de paarden en er blij mij bent?

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Re: Hoe kan ik het beste helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-21 18:54

Ik geef ook eigenlijk nooit cadeaus. Behalve dat wij een afspraak hebben dat als ik eraf val, ik moet trakteren :P
Maar goed, ik heb bij ongeveer iedereen twijfels of ik genoeg doe... -O-

SandAndOak
Berichten: 153
Geregistreerd: 18-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 18:13

Appeltje_1 schreef:
Ik geef ook eigenlijk nooit cadeaus. Behalve dat wij een afspraak hebben dat als ik eraf val, ik moet trakteren :P
Maar goed, ik heb bij ongeveer iedereen twijfels of ik genoeg doe... -O-


Hoi ts, ik denk dat jij super goed je best doet en eerlijk gezegt een beetje teveel aan jezelf twijfelt!

Het belangrijkste is dat je netjes je afspraken nakomt, netjes met spullen en dieren omgaan en goed overleggen als je ergens over twijfelt. Natuurlijk kan jij gewoon een keer afzeggen als je ziek bent of het echt niet uitkomt, en er kan ook een keer wat kapot of mis gaan. Maak je niet te druk, je kunt nooit alles perfect doen ookal doe je nog zo je best! ;)

Cadeautjes zijn denk ik echt niet nodig, jij hebt geen inkomen en dat begrijpt de eigenaresse van je verzorgpaard echt wel hoor. Af en toe wat lekkers bakken voor op stal is natuurlijk super leuk (vooral als jij dat leuk vind en dat is super gezellig voor jullie samen om even wat lekkers te nemen) en iets meenemen voor de verjaardag is heel lief, maar maak het niet te gek. Je kan ook gewoon een bloemetje doen en bv een lekkere taart voor haar bakken. :)

Als je toch af en toe iets wil doen kan je misschien iets kopen wat handig is voor de paarden of voor op stal. Of je kan bijvoorbeeld een keertje sparen voor een interessante les clinic voor jullie zodat jullie en de paarden er ook echt wat van leren.

Twijfel niet aan jezelf. Je doet je best en de eigenaresse is waarschijnlijk ook blij met jouw hulp en je gezelligheid! :)

trustHim
Berichten: 6343
Geregistreerd: 28-04-06

Re: Hoe kan ik het beste helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 21:12

Ik heb voor mijn paarden nu echt hele leuke bijrijders, verschil is wel dat zij meestal zonder mij daar zijn, maar waar ik blij van wordt:

Dat alles netjes is opgeruimd
De appjes met foto's en verhalen wat ze die dag gedaan hebben met de paarden
Foto's op hun fb met hoe blij ze zijn met de paarden
De extra hulp als ik dat nodig heb
De gezelligheid als ik er wel ben
De oplettendheid over de gezondheid van de paarden

Ze kopen ook dingen voor de paarden die ze graag willen maar dat moeten ze lekker zelf weten, daar vind ik ze niet leuker door. Wat ik leuk vind is hun enthousiasme!

Niets is onmogelijk, soms wel een zoektocht


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 bezoekers