Raar om prive les te pakken met verzorgpony?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Natalia_sz
Berichten: 10
Geregistreerd: 17-01-21

Raar om prive les te pakken met verzorgpony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-21 16:09

Hallo, ik was opzoek naaar een verzorgpony een mijn vriendin zij dat ik op de manege moest vragen dus ik belde naar een manege een daar kon je een verzorgpony "hebben" dus nu heb ik een verzorgpony al 4 maandjes maar ik heb nog geen lessen gepakt wat ik wel van plan was maar ik wou dus geen groepsles pakken omdat ik dat wat lastig vindt op die manege. Dus ik zij tegen mijn vriendin ik wil prive les pakken met mijn verzorgpony, ze schrok een beetje omdat ze dacht da ik groeps zou pakken maar dat wil ik niet. Ze schrok dus omdat niemand dat doet met zijn verzorgpony iedereen pakt groeps me zijn/haar verzorgpony maar ik wou heel graag prive nu voel ik me heel erg onzeker een weet ik niet of ik dat zou doen. Hebben jullie een optie of tips wa ik zou doen?

Century

Berichten: 5962
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Re: Raar om prive les te pakken met verzorgpony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 16:13

Er is helemaal niets mis met privéles! Het is vaak wel duurder, maar je leert er vaak veel meer van omdat alle aandacht naar jou gaat. Ik doe niets anders meer, rijd al jaren privéles en ben er echt een betere ruiter van geworden. Dus ik zou me niets van haar aantrekken en het gewoon een keer proberen. Als je het hebt geprobeerd weet je pas wat je ervan vindt :)

DuoPenotti

Berichten: 29440
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 16:13

Hallo Natalia

Ik heb jaren paarden van andere mensen gereden voordat ik een eigen paard kocht.
Dit waren wel paarden die bij de mensen aan huis stonden, dus niet op een manege.
En op al die paarden heb ik privé les gehad.
En ik ging er ook mee naar de plaatselijke rijvereniging en had dan groepsles.

Van rijden in een groep leer je rekening te houden met andere in de bak. En kun je ook leren van wat een instructrice zegt tegen een ander als oplossing.

Van prive les leer je echt helemaal je eigen "problemen" waar je tegen aan loopt en is ook de hele tijd aan jou besteed. Dus heel intensief en heel leerzaam.

En totaal niet gek dus.
Lekker doen als je daar de mogelijkheid voor hebt.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101727
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Raar om prive les te pakken met verzorgpony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 16:18

Gek? Neehoor, juist super goed! Laat je niet onzeker maken door anderen, plan gewoon eens een privéles, je leert er zoveel van!

duikpaardje

Berichten: 1474
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: lekkerkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 16:19

Gaat het om een manegepony ? Wat mag je er allemaal mee en hoeveel dagen ?
Dan zijn er toch wel afspraken gemaakt dat je bv 1 mag vrij rijden en 1 x in je normale les ofzo ?
Is het een pensionpaard die op een manege staat is het aan de eigenaar wat je er wel en niet mee mag en wil.

anjali
Berichten: 15077
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 16:24

duikpaardje schreef:
Gaat het om een manegepony ? Wat mag je er allemaal mee en hoeveel dagen ?
Dan zijn er toch wel afspraken gemaakt dat je bv 1 mag vrij rijden en 1 x in je normale les ofzo ?
Is het een pensionpaard die op een manege staat is het aan de eigenaar wat je er wel en niet mee mag en wil.

Inderdaad. Vraag aan de eigenaar wat je er wel en niet mee mag doen.Van priveles leer je heel veel,als je tenminste een goede instructeur hebt!

mairead

Berichten: 3215
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Op de grens tussen Noord- en Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 16:31

Dat is helemaal niet gek! Er zijn juist heel veel mensen die privéles nemen met hun verzorgpaard, bijrijdpaard of leasepaard. Ik denk dat dat vast ook mogelijk is op jouw manege.
Bij privéles heb je het voordeel dat alle aandacht van de instructeur/trice gevestigd is op jou. Dat is wel intensief, maar daar kan je heel veel van leren.
Het is vaak wel wat duurder als een groepsles, maar je kunt er bvb ook voor kiezen om een halfuurtje les te nemen ipv een uur.

Sas_Mon

Berichten: 1637
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Ede

Re: Raar om prive les te pakken met verzorgpony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 16:38

Ik vind priveles ook veel fijner dan groepsles dus heb slleen maar priveles. Maar ik zou even in het contract wat je bebt over het verzorgpaard of anders aan de manegeeigenaar vragen wat je wel en niet mag. Ik kan me voorstellen dat ze bv geen instrictie van buitenaf toestaan maar dat je bij de instructeurs daar wel priveles kan boeken. Gewoon vragen. Er is niets geks aan.

Natalia_sz
Berichten: 10
Geregistreerd: 17-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-21 17:06

Bedankt voor jullie andwoorden, ik zal toch wel prive les pakken ook al doet niemand dat met zijn/haar verzorgpony op de manege. Bedankt allemaal

Appel_Pony
Berichten: 127
Geregistreerd: 22-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 18:38

Goed zo!
Gewoon doen! En trek je niks van aan aan de mensen die bij de bakrand zitten te, tja hoe zal ik dat noemen, aha: mensen die kritiek hebben en dat heel graag willen uitten.
Is helemaal niet gek! Leer je juist veel van en worden jij en je verzorgpony een superteam!
Let wel op, zoals hierboven staat, op wat mag van de eigenaar. :j

AnsjePansje1

Berichten: 99
Geregistreerd: 14-06-13

Re: Raar om prive les te pakken met verzorgpony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 23:22

Goed dat je een privé les gaat nemen. Je rijd uiteindelijk ook voor jezelf en om beter te worden en dan klinkt een privé les ideaal. Veel plezier alvast gewenst

Natalia_sz
Berichten: 10
Geregistreerd: 17-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-21 20:35

duikpaardje schreef:
Gaat het om een manegepony ? Wat mag je er allemaal mee en hoeveel dagen ?
Dan zijn er toch wel afspraken gemaakt dat je bv 1 mag vrij rijden en 1 x in je normale les ofzo ?
Is het een pensionpaard die op een manege staat is het aan de eigenaar wat je er wel en niet mee mag en wil.

Het is een manegepaard een je mag zelf kiezen of je les pakt, je rijd 3x per week een dan mag je kiezen wanneer les

BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 20:50

Ik zou in jou plaats ook lekker privé les volgen. Vooral doen waar JIJ je goed bij voelt.
En het is een goede manier om even 1 op 1 aan mekaar te wennen en alle knopjes te vinden.
Misschien wil je na een aantal privé lessen wel weer groepslessen, ook prima toch! Luister naar je buikgevoel :j

Het is helemaal niet raar en zelfs heel goed dat je dit wil!
Laat zien dat je al heel volwassen in staat vind ik in plaats van maar wat 'aan te kl**en'.

xkimvhxxx
Berichten: 33
Geregistreerd: 07-02-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 18:14

Gewoon lekker doen hoor meid! Je leert veel meer van een privé les en dat is toch uiteindelijk je doel? *\o/*

maralyn

Berichten: 10420
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Raar om prive les te pakken met verzorgpony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 18:42

Gewoon doen! Super leerzaam.
Lekker één op één aan de slag!
Niks mis mee!!

Amado7

Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Raar om prive les te pakken met verzorgpony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 19:55

Lekker privé! Veel fijner en beter!