Hoeveel zou het paard van mijn vriendin opbrengen?

Moderators: Sica, Neonlight, balance

 
 
maralyn

Berichten: 10400
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 17:12

imaudy schreef:
Kuggur schreef:
Ik zou hem niet gratis willen hebben...


Nou dat kan ook niet he als je op ijsland woont :+


Hihi deze vind ik best leuk :')

Denk 1250 dan houd t wel op. Voor hetzelfde geld is dit n gevalletje chiropractor en klaar inclusief n mooie opvoedcursus.

Mijn project zou het ook niet zijn, maar n vriendin van me vind dit soort paarden leuk om te doen.

"Hoolands is niet mijn goeiste vak." --"Dyslexie?"--
Nee, rekenen ligt me beter.


Danielleeee_
Berichten: 3167
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 17:30

imaudy schreef:
Kuggur schreef:
Ik zou hem niet gratis willen hebben...


Nou dat kan ook niet he als je op ijsland woont :+

_O-

Ik zou eerst proberen te achterhalen of het gedrag van het paard komt omdat de huidige eigenaar bijvoorbeeld onzeker is, of dat het paard misschien ergens last van heeft, of dat het gewoon zijn 'vervelende' karakter is. Ik denk dat je op basis daarvan beter kan inschatten wat hij waard is.

*pum*

StalNollie

Berichten: 9074
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 17:35

Poekkie schreef:
Ik zou rond de 2000 euro beginnen en eventueel zakken tot 1000-1500. Paard is een projectje in een weinig gewilde maat.


Dit soort projectjes incl het Ierse die worden al voor 1250 aangeboden.

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 17:36

Ik zou hem een maand in training zetten, vraag de trainer in te schatten hoeveel werk het is. Best aardige kans dat hij rap weer op het goede pad is en dan kan je er veel meer voor krijgen.

De ellende met stouterds is dat het ook medisch kan zijn, voor mij reden om dat niet, of voor weinig geld, te willen kopen. Als die weer (behoorlijk) braaf is dan is die inschatting beter te maken, en dus de waarde flink hoger.

Ladygiroc

Berichten: 5062
Geregistreerd: 08-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 17:47

Weet je.. dikke kans als dit paard verkocht is, je vriendin hetzelfde euvel met een nieuw paard krijgt.
Consequent zijn moet je leren (kunnen).
Ze kan dus beter investeren in begeleiding, en anders bel de eerste de beste handelaar op en verkoop hem aan hen.

insta Fenna.Ivy
Fenna ZZ+2
Ivy

[b]† Spekkie

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 18:55

Ladygiroc schreef:
Weet je.. dikke kans als dit paard verkocht is, je vriendin hetzelfde euvel met een nieuw paard krijgt.
Consequent zijn moet je leren (kunnen).
Ze kan dus beter investeren in begeleiding, en anders bel de eerste de beste handelaar op en verkoop hem aan hen.


Dat is ook niet echt leuk voor dat dier.

De cursus ‘Omgaan met teleurstellingen’ gaat wederom niet door.

Rex_Rolfo

Berichten: 5364
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 19:03

cissy schreef:
Klinkt mij als gevalletje stout paard met onervaren ruiter en paard maakt gewoon gebruik van de mogelijkheden die hij krijgt.
Ik zou met een instructeur samen wat grondwerk lessen gaan doen zodat de verhoudingen weer wat rechtgezet worden.

Ziet er uit als een leuk paardje, breng m maar hier! :D

Ik ben het helemaal eens met cissy.

Het is duidelijk dat paard en vriendin niet goed matchen. Niet op dit moment althans.
- welke begeleiding krijgt je vriendin?
- hoe is het paard bij anderen, b.v pensionstalhouder?

Als een ervaren paardenmens als cissy met dit paard aan het werk gaat weet ze denk ik in vijf minuten of het een leuk paard is dat niet goed is opgevoed of dat het toch een paard met een lastig karakter is. Daar kun je dan de rest van de strategie op afstemmen.

De opmerking van Ladygiroc is namelijk ook terecht, als iemand niet consequent met een paard omgaat kan zelfs een hele lieve nog een draak in de omgang worden.

cissy

Berichten: 19799
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Hoeveel zou het paard van mijn vriendin opbrengen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 23:28

Dankje Rex, voel me gevleid :o

Paarden weten feilloos wie er aan het touwtje hangt.
Mijn paard kon los staan in de gang of op de poetsplaats als ik er mee bezig was. Mijn bijrijdster daarentegen moest altijd touwtje vasthouden of knoopje leggen anders ging paard aan de wandel om grasjes te eten :D

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl

littleroosie

Berichten: 6052
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Re: Hoeveel zou het paard van mijn vriendin opbrengen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 23:39

Ongeacht project of niet, ponys met een iers paspoort verkopen heel slecht.

Insta: stal.de.bonte.dijk
Insta: pretty.by.roos - pmu in Wolvega
Vino van de Bonte Dijk B+4

cissy

Berichten: 19799
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Hoeveel zou het paard van mijn vriendin opbrengen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 23:49

En waarom zou dat dan zo zijn?

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl

Sherivey
Berichten: 8476
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hoeveel zou het paard van mijn vriendin opbrengen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 08:04

Gedrag in de omgang lijkt mij prima te trainen.

Wat is ondeugend met rijden? Is de ruiter niet geschikt voor dit paard? Heeft hij nooit geleerd wat er bedoeld wordt met hulpen? Heeft hij pijn en reageert hij daarom 'ondeugend'?
En wat doet hij dan? Bokken, steigeren, wegspringen, hoofd omhoog gooien?

Denk dat het vrij lastig is om aan de hand hiervan een prijs te bepalen. Maar ik zou er, op basis van dit gedrag, niet meer dan 1500 voor willen uitgeven. In mijn achterhoofd houdend wat eventueel dierenartsonderzoek en behandeling nog gaat kosten.

:wave:

Josje_D
Berichten: 135
Geregistreerd: 16-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 08:55

Vervelend voor je vriendin! Maar als de lol er vanaf is dan is verkopen een goede keuze..

Ik trainde (en kocht) ook regelmatig dit soort paarden. Ze zijn meestal prima op te voeden maar dan moet je wel weten waar je mee bezig bent en sterk in je schoenen staan. Ga ik er vanuit dat het paard lichamelijk in orde is...

Ik denk inderdaad dat je er op dit moment 1500 voor kunt krijgen. Degene die hem koopt doet een gokje.

Elisa2

Berichten: 36659
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Hoeveel zou het paard van mijn vriendin opbrengen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 09:07

Ik ben ook wel benieuwd wat er onder ondeugend ohz verstaan wordt...te sterk is een rijtechnisch probleem en heeft met onkunde van de ruiter te maken.

Hij kan goed springen, dat is een pluspunt..ik vermoed dat een consequent paardenmens er zo weer een braaf paard van maakt. Probleem is alleen dat dat soort mensen niet dit soort paarden zoekt over het algemeen.

In training zetten kan, maar persoonlijk denk ik dat je het geld er nooit meer uit krijgt. Handiger zou zijn als een ervaren ruiter hem een paar keer doorrijdt en voorrijd. Eentje die dressuurmatig ook kundig genoeg is.

Als de pony verder gezond is dan denk ik aan e2500,-...omdat de markt vreselijk overspannen is.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

StalNollie

Berichten: 9074
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Hoeveel zou het paard van mijn vriendin opbrengen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 09:17

Overspannen maar niet voor projecten met buitenlandse pas.

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Re: Hoeveel zou het paard van mijn vriendin opbrengen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 09:55

Ik vind het wel een leuk dier. Zou er zeket als ik een ervaren ruiter ben wel aan beginnen.Het gedrag klinkt niet heel ingewikkeld.
€1500,- / €2000,- incl toebehoren als dat allemaal correct is.
Maar is er niet een instructeur of ervaren iemand die hem in ieder geval rijtechnisch even kan oppakken

Is hij verkeersmak?

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.

littleroosie

Berichten: 6052
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 10:01

cissy schreef:
En waarom zou dat dan zo zijn?


Omdat mensen die niet willen. Het zijn vaak probleem paarden/ponys qua gedrag of lichamelijk, ze komen met vrachtwagens vol deze kant op en worden vanuit de vrachtwagen verkocht.

Insta: stal.de.bonte.dijk
Insta: pretty.by.roos - pmu in Wolvega
Vino van de Bonte Dijk B+4

Punz

Berichten: 8551
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 10:15

littleroosie schreef:
Ongeacht project of niet, ponys met een iers paspoort verkopen heel slecht.



Tenzij het een Connemara is natuurlijk :D


En verder gaat het natuurlijk niet om het paspoort alleen, maar ook om wat je wil betalen. Prijzen liggen hoog op dit moment, en als je op zo'n moment dan kiest voor een spotgoedkope "vrachtwagen Ier".. Tja... Dan ben je imo ook gewoon naief... If it is to good to be true... Its to good to be true


Iedereen een Connemara!!


.

jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 10:22

Wat een leuk Iers paard.

Ik kom vanavond hier op terug!

Anoniem

Re: Hoeveel zou het paard van mijn vriendin opbrengen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 10:35

Maar wie zegt dat dit een vrachtwagen Ier is? Ik zie dat nergens in de beschrijving van de TS vermeld worden.

Ik zou hem ook laten trainen door een ervaren ruiter na uitsluiten van medische problemen en dan pas een prijs erop plakken.

Gini
Berichten: 17885
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 10:47

TS, ik zou het paard minstens een maand laten rijden, verzorgen en opvoeden door iemand met ervaring voordat je hem de verkoop ingooit. Dit ben je eigenlijk wel verplicht naar het paard toe.

Ik denk niet dat het een projectpaard is. Ik vind dat wat hij doet nog best sullig en onder kleine ondeugendheden vallen. De baas naar de wei trekken en wegvliegen, de trailer niet op gaan, happen... dat zijn dingen die ieder paard zou doen wanneer hem geen leiderschap gegeven wordt. Ik ken arrogante merries, als je die 4 jaar zelf hun leven zou laten bepalen zou er wel wat meer aan de hand zijn. Die zou je op den duur zelfs niet meer gehalsterd krijgen en er zou al minstens 1 iemand een ernstige verwonding opgelopen hebben. :')

xSCWx
Berichten: 7041
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Hoeveel zou het paard van mijn vriendin opbrengen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 10:58

Nou als dit paard voor €1250 verkocht wordt zou ik direct gaan kijken. Wat een leuk dier om te zien en dat ongewenste gedrag is een leiderschap/consequent dingetje. Ik weet zeker dat je binnen een paar minuten kan zien of dat hij daadwerkelijk lichamelijk ongemak heeft of simpelweg ondeugend is (bij de juiste persoon).
En 1.60m is toch geen ongewilde maat? Zou voor mij juist perfect zijn.

La Vie en Rose 

Myponyhoward

Berichten: 423
Geregistreerd: 18-08-17
Woonplaats: Nijemirdum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-20 11:10

Gillbo schreef:
Ik vind het wel een leuk dier. Zou er zeket als ik een ervaren ruiter ben wel aan beginnen.Het gedrag klinkt niet heel ingewikkeld.
€1500,- / €2000,- incl toebehoren als dat allemaal correct is.
Maar is er niet een instructeur of ervaren iemand die hem in ieder geval rijtechnisch even kan oppakken

Is hij verkeersmak?


Hij was wel verkeersmak toen ze hem kochten geloof ik, ze heeft alleen al minimaal een jaar niet meer buitengereden. Ze ging vroeger nog wel eens met mij en mijn pony mee op buitenrit (mijn pony doet geen stap verkeerd en is heel rustig) en dan gaat het gewoon goed maar ze durft nu niet meer en al helemaal niet meer alleen dus ik weet het niet zeker.

Instagram: @hildephotographyy

Autumnn

Berichten: 8010
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Hoeveel zou het paard van mijn vriendin opbrengen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 11:15

Ik zou dit dier eerst een op de foto zetten om alles uit te sluiten, in training zetten en daarna pas de verkoop in. Lijkt me niet dat je een dier zo voor wilt stellen aan eventuele kopers, als de juiste mensen er al op afkomen. Lijkt me wel dat jullie een goed baasje zoeken voor hem?

Myponyhoward

Berichten: 423
Geregistreerd: 18-08-17
Woonplaats: Nijemirdum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-20 11:17

Autumnn schreef:
Ik zou dit dier eerst een op de foto zetten om alles uit te sluiten, in training zetten en daarna pas de verkoop in. Lijkt me niet dat je een dier zo voor wilt stellen aan eventuele kopers, als de juiste mensen er al op afkomen. Lijkt me wel dat jullie een goed baasje zoeken voor hem?


Ja zeker zoekt ze een goed baasje voor hem, geld groet helaas niet aan je rug als je 15 bent

Instagram: @hildephotographyy

Myponyhoward

Berichten: 423
Geregistreerd: 18-08-17
Woonplaats: Nijemirdum

Re: Hoeveel zou het paard van mijn vriendin opbrengen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-20 11:18

Ze gaat deze vakantie even goed met hem bezig en kijken wat hij (met haar) wel en niet kan/wil. Trailerladen gaat ze veel proberen, netjes meelopen etc

Instagram: @hildephotographyy


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 bezoekers