Dilemma betaling

Moderators: balance, Sica, Neonlight

 
 

Wat zou jij doen?

Gewoon laten betalen
118 (52%)
Korting geven
35 (15%)
Betaling niet accepteren
22 (9%)
Betaling accepteren en volgende shoot kado
49 (21%)

Totaal aantal stemmen: 224


Lottekuhh_x

Berichten: 848
Geregistreerd: 25-12-16
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 17:02

Zoals velen hier al hebben gezegd ga ik er in mee dat je ermee uit moet kijken dat je niet te veel compenseert. Compenseren kan, maar de huur van het paard etc betalen vind ik wat ver gaan. Je hebt van tevoren netjes aangegeven de fotoshoot liever te verzetten i.v.m. het weer. Het model wilde het toch door laten gaan, dus ze wist wat de eventuele consequenties konden zijn. Daarnaast vind ik het van sommige ook wat kort door de bocht om te zeggen dat ze niet voor zoiets willen betalen omdat ze meer verwachten van een fotoshoot. Natuurlijk verwacht je van een professionele fotoshoot wat meer, maar daar betaal je dan ook een stuk meer voor. Ik vind 15 euro echt niks voor een shoot. Natuurlijk kunnen er dingen beter, maar je moet ergens beginnen. Ik snap dat je er toch een kleine vergoeding voor vraagt, want het kost toch veel tijd. Als het model er tevreden mee is zou ik het zo laten en haar gewoon laten betalen. Mocht je je er nog steeds niet goed bij voelen zou ik een nieuwe fotoshoot cadeau doen, zodat je je als het ware opnieuw kan bewijzen.



maaikemuis
Berichten: 5273
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Dilemma betaling

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 18:45

Joh, gewoon niet te moeilijk doen. Het moet voor jezelf toch ook leuk blijven. Waar is de lol wanneer je je rot voelt over je werk, een betaling, compensatie etc.? Gewoon nog een keer over doen en plezier hebben in het fotograferen.

Ontwikkel je eigen stijl (en sta daar ook achter. Dit is wat een kenmerk is van jou, wil de klant anders dan moeten ze iemand anders vragen), leer je apparatuur kennen (wat is een fijn diafragma, welke iso kan het aan, is mijn lens geschikt voor het doel) en ga lekker spelen met composities. Leer en heb bovenal plezier! Het is je hobby en niet je werk en hobbies moeten je vreugde brengen, geen kopzorgen!

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 18:53

Boras schreef:
Serieus, op deze toon, Kuggur? Waarom? Totaal onnodig :n

Ah, je deelt liever kritiek uit dan dat je ontvangt. Jouw mening werd ook nogal ongezouten uitgedrukt, dat was blijkbaar blijkbaar wel "nodig".

Boras
Berichten: 9946
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 20:13

Kuggur schreef:
Boras schreef:
Serieus, op deze toon, Kuggur? Waarom? Totaal onnodig :n

Ah, je deelt liever kritiek uit dan dat je ontvangt. Jouw mening werd ook nogal ongezouten uitgedrukt, dat was blijkbaar blijkbaar wel "nodig".


Nogmaals, totaal onnodig dit. Jammer.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 20:22

Je bent tenminste niet boos, wel verdrietig... :(:)

Boras
Berichten: 9946
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 20:25

Kuggur schreef:
Je bent tenminste niet boos, wel verdrietig... :(:)


Je laat je wel kennen zo, Kuggur.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Dilemma betaling

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 20:29

Oooh, je lacht alweer!
Overigens heeft de ts weinig aan dit gezemel, als je meer kwijt wil over mijn "toon" en zo, beter via pb denk ik.

Anomien

Berichten: 7374
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Re: Dilemma betaling

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 08:29

Nou boras.. eigenlijk was jij ook best aanwezig met een bepaalde toon, ik vond je berichtje ook niet zo aardig. Dan moet je niet raar opkijken als je een zelfde soort reactie terug krijgt.

Mama van mijn lieve meisjes

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 09:07

Ik zou er nog geen geld voor vragen.

"Ik heb vandaag weer een fotoshoot gegeven, maar het miezerde wat dus we zijn toch gewoon gaan shooten."

Ik heb vandaag weer een fotoshoot gedaan. Het miezerde een beetje, maar we zijn toch gewoon gaan fotograferen.

De zin is zo krom dat het zeer doet aan mijn talenknobbel.

De cursus ‘Omgaan met teleurstellingen’ gaat wederom niet door.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 22:55



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 bezoekers