Meningen over rijbroeken zonder grip?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Arsynth

Berichten: 1
Geregistreerd: 04-08-20
Woonplaats: Achterhoek

Meningen over rijbroeken zonder grip?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-20 21:50

Hoi!

Ik heb sinds kort een rijbroek zonder grip in het zitvlak en een siliconen knievlak. Hiervoor heb ik altijd kunstleer gehad dus het is nog steeds erg wennen dat ik nu veel vrijer in het zadel zit. Nu heb ik ook een erg eigenwijze pony dus twijfel ik best erg of ik nou beter een rijbroek met grip in het zitvlak kon kopen. Misschien ligt het er ook wel gewoon aan dat ik eraan moet wennen. :o

Wat zijn jullie meningen?

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 21:52

even doorzetten, dan ben je zo gewend :D Ik vind het beter voor je zit, je leert onafhankelijker zitten en het galoppeert ook fijner :D

Cinnepin

Berichten: 8928
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Meningen over rijbroeken zonder grip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 21:54

siliconen vond ik schuren aan mijn benen bij warm klef weer

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 21:56

Ik baal dat er bijna alleen nog maar rijbroeken met zitvlak, leer of siliconen, te koop zijn.
Zoek me te pletter naar een jodphurbroek met leren kniestukken met stoffen zitvlak.
Met rijden moet ik kunnen bewegen in het zadel, geen centimeters maar een paar mm heb ik wel nodig voor de verschillende hulpen. Rij van armoe tegenwoordig maar in m'n gewone spijkerbroek.

Selina

Berichten: 14291
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 22:02

Waren er nog maar broeken zonder grip. Ik haal m’n knieën er aan open. Is echt zoeken naar broeken zonder. -O-

nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Meningen over rijbroeken zonder grip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 22:20

De goedkope van de divoza, die voor mij een ideale pasvorm hebben, maar geen grip.
Grip is niet voor mij. Ik beweeg blijkbaar te actief mee met mijn paard en als mijn broek dan beter aan het zadel plakt dan aan mijn bips, krijg ik een erg schraal achterwerk.
Dus heb ik bovengenoemde rijbroek in alle kleuren + een endurancerijbroek, die is mooi glad met suede kniestuk. Ideaal.

Juut

Berichten: 6900
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 22:22

Esther schreef:
Ik baal dat er bijna alleen nog maar rijbroeken met zitvlak, leer of siliconen, te koop zijn.
Zoek me te pletter naar een jodphurbroek met leren kniestukken met stoffen zitvlak.
Met rijden moet ik kunnen bewegen in het zadel, geen centimeters maar een paar mm heb ik wel nodig voor de verschillende hulpen. Rij van armoe tegenwoordig maar in m'n gewone spijkerbroek.

Same! Gelukkig heeft Kramer nog fijne met stoffen zitvlak en kniestukken :)

hoefijzers
Berichten: 194
Geregistreerd: 17-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 22:28

https://bit.ly/2Xk2jlQ

Dat probleem heb ik ook, ik wil geen siliconen en geen legging. Dat is zoeken geblazen.
Deze bovenstaande heb ik gevonden.

Lindsey_99
Berichten: 2486
Geregistreerd: 20-12-14

Re: Meningen over rijbroeken zonder grip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 22:38

Crazy Rider heeft broeken zonder siliconen.

Laurievc

Berichten: 4421
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 22:42

Selina schreef:
Waren er nog maar broeken zonder grip. Ik haal m’n knieën er aan open. Is echt zoeken naar broeken zonder. -O-

Dit! Ik zoek me ook helemaal te pletter. Nu net een kinder Pikeur gekocht, heerlijk!

DGL

Berichten: 303
Geregistreerd: 23-12-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 22:45

Esther schreef:
Ik baal dat er bijna alleen nog maar rijbroeken met zitvlak, leer of siliconen, te koop zijn.
Zoek me te pletter naar een jodphurbroek met leren kniestukken met stoffen zitvlak.
Met rijden moet ik kunnen bewegen in het zadel, geen centimeters maar een paar mm heb ik wel nodig voor de verschillende hulpen. Rij van armoe tegenwoordig maar in m'n gewone spijkerbroek.


Echt dit! Veel lekkerder met stof, plus dat lijkt me ook helemaal niks zonder zadel met dat siliconen spul. Ik heb nu 2 jodhpur broeken een met alleen stof en eentje met leren knievlakken... Ja oud, maar die mogen dus echt niet stuk want paniek!

DreamGuide

Berichten: 2015
Geregistreerd: 10-08-14

Re: Meningen over rijbroeken zonder grip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 22:56

Ik vind siliconen echt ideaal, was wel wennen in het begin omdat ik echt muurvast zit.

Ik heb het liefst siliconen van mijn tenen tot aan mijn navel. :+
Mijn paard gooit dusdanig hoog op dat dit voor mij echt een uitkomst is. Bij een paard wat heel comfortabel zit zou ik ze denk ik achterwege laten, dan is het alleen maar stroef.

Sas_Mon

Berichten: 1637
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Ede

Re: Meningen over rijbroeken zonder grip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 23:08

Silliconen zijn net zoals een diepe zit en kniewrongen een hulpmiddel om te kunnen rijden en blijven zitten. Als je het ook zo ziet is er niets mis met, evt tijdelijk, rijden met siliconen. Echt goed rijden leer je echter van uren maken te paard zonder hulpmiddelen en goede (zit) les. Ik persoonlijk heb een hekel aan silliconen en rij in mijn dressuurzadel het liefst in een spijkerbroek.

Blue_Eyes

Berichten: 20354
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 23:20

Selina schreef:
Waren er nog maar broeken zonder grip. Ik haal m’n knieën er aan open. Is echt zoeken naar broeken zonder. -O-

Decathlon!

san4nie
Berichten: 3563
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Meningen over rijbroeken zonder grip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 23:28

Ik vind een leren zitvlak het fijnste. Siliconen plakt teveel, vooral met lichtrijden. Als je in je zadel blijft is het oké.
Alleen stof vind ik te weinig ofzo, glad, dun, voelt een beetje naakt.

ierr
Berichten: 105
Geregistreerd: 07-11-07
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 09:29

Ik rij tegenwoordig in legging/broeken. Lijkt op een paardrijbroek, heeft 2 diepe zakken waar je telefoon makkelijk in kan, en op je kont, en de band om je middel rekt niet uit, en na een jaar intensief gebruik, blijven ze perfect, en dat voor maar € 15,=


Stond vorig jaar op indoor brabant met een stand, mevrouw vertelde dat er meerdere mensen mee reden, heeft ieder geval geen ongelijk gehad. Sindsdien weinig rijbroeken meer aangehad, en 4 extra aangeschaft. Hebben ze ook in de wintervoering met fleece in de binnenkant. Zitten als gegoten. _/-\o_

Sure_lee

Berichten: 10389
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Meningen over rijbroeken zonder grip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 09:40

Ik ben zelf voor de zomer fan van de rijlegging van de decathlon. Daar woon ik echt in.
Maar nu het weer wat kouder wordt had ik toch liever een broek.
Nu hebben ze die inmiddels ook bij de decathlon! Zonder grip en met zakje op het been voor mijn telefoon.
Ik ben helemaal blij....
https://www.decathlon.nl/p/paardrijbroe ... oom=opened