De pil slikken zonder reden?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 22:34

Zoals ik al eerder zei vind ik het echt super hoe mensen er op reageren! Hartstikke fijn voor mij, dit helpt mij oprecht heel erg. Ook fijn dat iedereen hier de keuzes van iedereen respecteert.

Jolien87

Berichten: 17408
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 22:35

Hoi TS, ik zal mijn verhaal eerlijk met je delen.
Ik ben ook rond jouw leeftijd begonnen met de pil omdat ik heftige acné had.
Mijn eigen cyclus was al wel regelmatig en ik had niet overmatig veel bloedverlies maar met het slikken van de pil werden de bloedingen wel minder. Dat was dus wel een voordeel, daarnaast kon ik mijn ongesteldheid uitstellen. Altijd handig i.v.m. uitjes en vakanties. ;)

Vorig jaar ben ik na ruim 15 jaar door verschillende redenen overgegaan op een koperspiraal waardoor ik de pil dus niet meer hoefde te slikken.
Nu heb ik weer mijn eigen cyclus terug, deze is gelukkig op de dag af regelmatig en ondanks dat mijn menstruatie heviger is dan toen ik de pil slikte, word ik er niet ziek van.
Zo ben ik tot een aantal plus- en minpunten gekomen van de pil, ik zet ze voor je op een rijtje:

Pluspunten van de pil
-ongesteldheid plannen/weglaten
-minder acné
-minder heftige menstruatie
-minder kramp

Minpunten van de pil
-maandelijks migraine in de stopweek
-depressieve/sombere buien en stemmingswisselingen
-gewichtstoename
-je moet eraan denken om hem te slikken (zeker als je het als anti-conceptie gebruikt)

Kortom: het is een afweging die je moet maken voor jezelf. Ik kon er achteraf erg slecht tegen en ik ben blij dat ik ervanaf ben. De lichamelijke last is wellicht groter nu, maar ik vind mijn mentale gemoedstoestand minstens zo belangrijk en ik merk dat ik me zonder de pil veel gelukkiger voel. Maar nogmaals: mijn natuurlijke menstruatie belemmert mij niet in mijn dagelijkse bezigheden..
Iedereen reageert weer anders op de pil, dus mijn plus- en minpunten zijn persoonlijk en kunnen voor een ander persoon weer heel anders zijn.

Jenara

Berichten: 1555
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 22:36

Je hebt al een hoop reacties gekregen en uiteindelijk is het natuurlijk aan jou om de keuze te maken :)

Ik ben op mijn 15e begonnen met de pil, omdat ik elke 2 weken 10 dagen ongesteld was, waarvan ik een week niet naar school kon vanwege het hele arsenaal aan klachten, ik had precies telkens een flinke griep zonder koorts. De pil heeft me echt al een hoop soelaas gebracht, in het begin deed ik nog netjes mijn stopweek, maar na een paar jaar toch ook langer beginnen doornemen en nu ondertussen heb ik ook maar 1 of 2x per jaar een stopweek (als ik eens per ongeluk ééntje vergeten ben)

Ik heb nooit, toch zeker niet direct, iets gemerkt van bijwerkingen, ik ben tot mijn 18e nog gewoon mager geweest, daarna pas beginnen aankomen, maar dan nam ik mijn pil al ruim 3jaar. Ik ben ook gewoon dolgelukkig en vreselijk verdrietig geweest, lekkere puberale rollercoaster aan emoties.
Ondertussen slik ik dus al 11 jaar de pil en ik voel me gewoon prima en vooral, ik heb, zelfs als ik dan nog eens ongesteld ben, er amper nog last van!

Mijn vriend vroeg het ook wel eens "zo dat doorslikken van de pil, is dat wel gezond?"
mijn antwoord is steevast :"je hebt me gezien als ik ongesteld was voor ik doorslikte, was dat dan wel gezond?"

Ieder zijn mening natuurlijk, en ik geloof best dat er vrouwen zijn die zich veel beter voelen zonder, maar voor mij is het toch een enorme verademing geweest! Ik hoop alvast dat ik snel zwanger geraak als ik beslis om voor een kindje te gaan :p dat ik niet te veel ongesteld moet worden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 22:41

Jenara schreef:
Je hebt al een hoop reacties gekregen en uiteindelijk is het natuurlijk aan jou om de keuze te maken :)

Ik ben op mijn 15e begonnen met de pil, omdat ik elke 2 weken 10 dagen ongesteld was, waarvan ik een week niet naar school kon vanwege het hele arsenaal aan klachten, ik had precies telkens een flinke griep zonder koorts. De pil heeft me echt al een hoop soelaas gebracht, in het begin deed ik nog netjes mijn stopweek, maar na een paar jaar toch ook langer beginnen doornemen en nu ondertussen heb ik ook maar 1 of 2x per jaar een stopweek (als ik eens per ongeluk ééntje vergeten ben)

Ik heb nooit, toch zeker niet direct, iets gemerkt van bijwerkingen, ik ben tot mijn 18e nog gewoon mager geweest, daarna pas beginnen aankomen, maar dan nam ik mijn pil al ruim 3jaar. Ik ben ook gewoon dolgelukkig en vreselijk verdrietig geweest, lekkere puberale rollercoaster aan emoties.
Ondertussen slik ik dus al 11 jaar de pil en ik voel me gewoon prima en vooral, ik heb, zelfs als ik dan nog eens ongesteld ben, er amper nog last van!

Mijn vriend vroeg het ook wel eens "zo dat doorslikken van de pil, is dat wel gezond?"
mijn antwoord is steevast :"je hebt me gezien als ik ongesteld was voor ik doorslikte, was dat dan wel gezond?"

Ieder zijn mening natuurlijk, en ik geloof best dat er vrouwen zijn die zich veel beter voelen zonder, maar voor mij is het toch een enorme verademing geweest! Ik hoop alvast dat ik snel zwanger geraak als ik beslis om voor een kindje te gaan :p dat ik niet te veel ongesteld moet worden!
Wat fijn dat de pil voor jou wel echt een goede oplossing is! Klopt inderdaad het zal toch mijn keuze blijven maar vindt het fijn om meningen te horen van een ander.

Kairos
Berichten: 2709
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 22:41

Hey,
Ik ben ook rond jouw leeftijd begonnen met de pil. Ik kies er bewust niet voor om hem altijd door te slikken, dat geeft mij toch een beetje een gevoel alsof er wat mis kan gaan :') Ik slik hem alleen door als hij valt in een week dat ik bijvoorbeeld wedstrijd heb of veel lange werkdagen. Mijn menstruatie is er regelmatiger van geworden en veel minder heftig(kon eerst niet eens een uurtje in de les zitten zonder ellende :( ). Buikpijn heb ik nog steeds wel als ik het moet worden. Acné is er ook stukken minder van geworden. Als het je een fijn idee lijkt om aan de pil te gaan, zou ik gewoon een afspraak maken met de huisarts. :)
Er zijn wel bijwerkingen, die verschillen vaak per persoon. Zelf heb ik enorm veel last van de moodswings, maar dat heb ik er wel voor over.

Anoniem

Re: De pil slikken zonder reden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 22:44

Ik ben vroeg begonnen met de pil omdat ik altijd heel irritant onregelmatig ongesteld werd. Was geloof ik 14.

Ik slik inmiddels al twee jaar door, daarvoor drie jaar doorgeslikt. Nooit tussentijdse bloedingen, af en toe een zwangerschapstest doe ik wel en verder prima. Ideaaaal.

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 22:44

In overleg met je huisarts en ouders vind ik dat dit echt mogelijk moet kunnen zijn.

Ik was voor het eerst ongesteld geworden op de basisschool. Zo vroeg dat zelf leraren mijn niet geloofde toen ik het vertelde. Iets wat gewoon voorkomt bij de vrouwen vanuit moederskant. Toen ik was weggelopen van school (iets met geen maandverband of verschoning mee) heeft mijn moeder naar school gebeld en mij die dag thuis gehouden.

Maar al snel bleek ik niet normaal ongesteld te wezen. Ik bloede best heftig, met veel pijn, heel erg onregelmatig en ook regelmatig flauwvallen. Nadat alle normale oplossingen niet voldoende werkte ben ik rond mijn 13de/14de aan de pil gegaan om te kijken of dit iets hielp. Hoewel het iets hielp moest ik tijdens mijn ongesteldheid regelmatig aan ijzer innemen, mezelf rustiger houden en als ik iets van activiteiten deed dat moest ik wat in nemen.

Dit hebben we 4 jaar aan gekeken en rond mijn 18de ben ik in overleg met de huisarts regelmatig gaan doorslikken en ben ik van mijn 19de tot januari dit jaar (31/32) niet meer ongesteld geweest.

Ik ben nu echter weer gestopt met de pil en ik ben nu zo gigantisch regelmatig. Na pakweg 21 dagen krijg ik licht krampen en dan op de 28ste dag wordt ik ongesteld. Meestal ben ik zo'n 72 uur ongesteld. De hoeveelheid is nog best heftig. Als voorbeeld; ik slaap met de grootste tampon en met maandverband en nog gaat dit soms mis. Maar qua pijn en het flauwvallen enz. is zo goed als weggezakt of op te lossen met extra drinken of een warme kruik tegen mijn buik.

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Re: De pil slikken zonder reden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 22:55

Het kan ook heel goed dat je menstruatie over een paar jaar een stuk minder heftig is en dat je er dan liever voor kiest om het zonder pil te doen of juist wel of niet doorslikken, of een ander soort pil. Je kunt het altijd aanpassen in overleg met je huisarts.

Misschien is dat wel het belangrijkste om je voor te nemen, dat je over een paar jaar eens wat anders probeert. Misschien als je 18 wordt ofzo. Wie weet wat je daar dan weer van leert. Misschien knap je heel erg op van een andere pil, of zonder pil. Misschien weet je niet hoe snel je weer terug moet naar je oude pil.

Juist als je nog zo in ontwikkeling bent en lijkt het mij belangrijk om met enige regelmaat te kijken of jouw 'regime' nog wel het beste werkt voor jou.

JorineV
Berichten: 1091
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 23:01

Hoi ts, wat vervelend dat je je zo rot voelt als je ongesteld bent! Er zijn al veel tips en aandachtspunten genoemd, maar misschien heb je hier ook nog iets aan, ter aanvulling:

Het soort hygiëneproduct dat je gebruikt kan uitmaken. Als je gewoon standaard wegwerpmaandverband of tampons gebruikt, valt daar nog wel wat winst te behalen. Ik ben zelf pas toen ik dik in de 20 was overgestapt op de menstruatiecup. Had ik veel eerder moeten doen, wat een verschil! Ik zou echt niet weten waarom, misschien ligt het aan de chemische middelen in wergwerpspul, maar ik heb sindsdien veel minder last van krampen. Je hoeft een cup ook minder vaak te verschonen dan een tampon, waardoor je eigenlijk nauwelijks merkt dat je ongesteld bent (en het ruikt een stuk frisser!). Gebruik je liever maandverband, dan kun je eens kijken of wasbaar maandverband iets voor je is, of een merk waar minder chemicaliën in zitten.

Op youtube kun je wel filmpjes vinden met uitleg en ervaringen van verschillende vrouwen. Zoek bijvoorbeeld eens naar Precious Stars, van Bryony (Bree), een jonge meid uit Engeland. Die legt heel fijn uit, juist ook voor tieners.

Helemaal niet vreemd trouwens om op jouw leeftijd aan de pil te willen. Mocht je je zorgen maken om de hoeveelheid hormonen (of je moeder ;)), vraag je huisarts dan ook naar alternatieven zoals de nuvaring. Werkt met dezelfde hormonen als de pil, maar dan veel minder. De nuvaring breng je voor 3 weken in in je vagina, daardoor komen de werkzame stoffen heel lokaal vrij (hoeft niet eerst door je bloed). Je kunt net als bij de pil zelf bepalen wanneer en hoe vaak je ongesteld wordt.

Rodevlinder

Berichten: 2264
Geregistreerd: 16-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 23:03

TurboDi schreef:
Ik slik t wegens ernstige klachten. Ging door de grond van de pijn de eerste dagen. Daarom op m’n 13e ofzo al aan de pil gegaan. Ik slik wel elke x maar 1 strip en dan stopweek en zelfs dan zijn de klachten al veeeeeel minder

Hier hetzelfde inderdaad (hoewel ik nu al zo'n 3 jaar geen pil meer slik).
Alleen kreeg ik altijd doorbraakbloedingen, dus slikte nooit door en hield elke maand daarom gewoon een stopweek.

Je kunt altijd even overleggen met de huisarts TS, zijn toch hormonen wat je binnen krijgt. Zelf had ik vaak last van hoofdpijn en hele erge stemmingswisselingen, zonder de pil heb ik daar geen last van.

Qimm

Berichten: 15159
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: De pil slikken zonder reden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 23:12

Tja om 3 weken lang elke dag kunstmatige hormonen te slikken om een paar dagen klachten in te perken? Pilgebruik is ook zeker niet zonder haken of ogen (welke voorgaande posters ook al benoemden)

Ik heb zelf ook behoorlijke menstruatie pijn, maar met fatsoenlijke pijnstillers (2 paracetamol met een naproxen is mijn gouden combinatie) hoef ik maar 2 of 3 dagen pillen te slikken.

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Re: De pil slikken zonder reden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 23:17

Ik heb 7 jaar de pil geslikt en ben nu sinds een paar maanden gestopt. Voel mij stukken beter en moet zeggen dat ik flink geschrokken ben nadat iemand uit mijn kring een herseninfarct heeft gehad, door de pil. Het verdubbelt de kans op een herseninfarct namelijk min of meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 23:17

Zoveel mensen, zoveel wensen.
Iedereen heeft er een andere kijk op of mening over.
Ik denk dat je het allerbeste met je moeder kan gaan praten hierover, om te beginnen.
Zo kan je eventueel samen als vervolg naar de huisarts gaan en daar het er over hebben.
Je hebt natuurlijk verschillende soorten anti conceptie, dus dat kan je daar als het goed is rustig bespreken.
Ik weet niet waar je staat op gebied van verliefdheid, verkering etc maar dat is natuurlijk ook iets wat je in je besluit mee kan nemen.
Ik ben zelf op mijn 14e ook begonnen met de pil omdat ik toen voor het eerst een serieuzer vriendje had, laten we zeggen dat we jong waren en wat aan het aanraken waren, ik schoot in de stress omdat ik niet aan de pil was, heb er toen met mijn moeder over gepraat en met de huisarts en ben gestart met de pil. Uiteindelijk is "het" er pas 2,5 jaar later ofzo van gekomen.
Of je ongesteldheid klachten er minder door worden zijn de meningen over verdeeld. Ik ben inmiddels bijna 30, slik de pil nog altijd en slik hem meestal 1 keer door, heel soms 2 keer. Inmiddels heb ik 0 klachten meer bij mijn ongesteldheid, behalve dat ik gevoeliger ben met emoties etc en vreetbuien heb.

Dit is hoe het bij mij gegaan is maar zoals ik al zei het is echt bij iedereen anders dus praat echt met iemand die er verstand van heeft en die kan het je ook prima aan of juist af raden..

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 23:31

Tribunals schreef:
Ik heb 7 jaar de pil geslikt en ben nu sinds een paar maanden gestopt. Voel mij stukken beter en moet zeggen dat ik flink geschrokken ben nadat iemand uit mijn kring een herseninfarct heeft gehad, door de pil. Het verdubbelt de kans op een herseninfarct namelijk min of meer.

Hoe weet je dat zo'n infarct door de pil komt?

Dovahkiin

Berichten: 565
Geregistreerd: 30-12-17
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: De pil slikken zonder reden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 23:58

Aan het begin van de anticonceptiepil werd de stopwerk ingelast omdat men nog niet veel onderzoek had gedaan naar de effecten van het doorslikken.
Maar ook een belangrijk aspect van de stopweek was dat het dan voor sommige “instanties” wat minder onnatuurlijk overkwam. Met de stopweek bleef een vrouw wel wat meer bij de cyclus “zoals God het bedoeld heeft”. Om het even heel kort en zwart-wit uit te leggen.
Tegenwoordig is het veel onderzocht en blijkt het geen verschil te maken. Het is wel per persoon verschillend hoe iemand er op reageert

Ik zou zeggen als je er beter bij voelt om door te slikken dan zou ik dat doen. Merk je dat je wel echt even moet ontladen van alle hormonen dan kan je een stopweek inlassen. Luister goed naar je lichaam, dan komt het wel goed

Divers

Berichten: 1060
Geregistreerd: 27-06-18

Re: De pil slikken zonder reden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 00:09

Wat reageer jij netjes en volwassen op iedereen zeg, mag ook wel eens gezegd worden! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 00:14

Annet_Dottie schreef:
Zoveel mensen, zoveel wensen.
Iedereen heeft er een andere kijk op of mening over.
Ik denk dat je het allerbeste met je moeder kan gaan praten hierover, om te beginnen.
Zo kan je eventueel samen als vervolg naar de huisarts gaan en daar het er over hebben.
Je hebt natuurlijk verschillende soorten anti conceptie, dus dat kan je daar als het goed is rustig bespreken.
Ik weet niet waar je staat op gebied van verliefdheid, verkering etc maar dat is natuurlijk ook iets wat je in je besluit mee kan nemen.
Ik ben zelf op mijn 14e ook begonnen met de pil omdat ik toen voor het eerst een serieuzer vriendje had, laten we zeggen dat we jong waren en wat aan het aanraken waren, ik schoot in de stress omdat ik niet aan de pil was, heb er toen met mijn moeder over gepraat en met de huisarts en ben gestart met de pil. Uiteindelijk is "het" er pas 2,5 jaar later ofzo van gekomen.
Of je ongesteldheid klachten er minder door worden zijn de meningen over verdeeld. Ik ben inmiddels bijna 30, slik de pil nog altijd en slik hem meestal 1 keer door, heel soms 2 keer. Inmiddels heb ik 0 klachten meer bij mijn ongesteldheid, behalve dat ik gevoeliger ben met emoties etc en vreetbuien heb.

Dit is hoe het bij mij gegaan is maar zoals ik al zei het is echt bij iedereen anders dus praat echt met iemand die er verstand van heeft en die kan het je ook prima aan of juist af raden..

Zelf zal ik de pil (nu) niet nemen voor anticonceptie! Althans het opzich wel handig zou zijn geweest toen ik nog met mijn zeer oversekste vriendje had. Niet dat ik er toen zin in had maar je weet maar nooit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 00:16

Dovahkiin schreef:
Aan het begin van de anticonceptiepil werd de stopwerk ingelast omdat men nog niet veel onderzoek had gedaan naar de effecten van het doorslikken.
Maar ook een belangrijk aspect van de stopweek was dat het dan voor sommige “instanties” wat minder onnatuurlijk overkwam. Met de stopweek bleef een vrouw wel wat meer bij de cyclus “zoals God het bedoeld heeft”. Om het even heel kort en zwart-wit uit te leggen.
Tegenwoordig is het veel onderzocht en blijkt het geen verschil te maken. Het is wel per persoon verschillend hoe iemand er op reageert

Ik zou zeggen als je er beter bij voelt om door te slikken dan zou ik dat doen. Merk je dat je wel echt even moet ontladen van alle hormonen dan kan je een stopweek inlassen. Luister goed naar je lichaam, dan komt het wel goed
Zal ik zeker doen, nu ook omdat ik meerdere keren het gewoon niet meer aankon. Dit ook omdat ongesteldheid echt me super somber maakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 00:16

Divers schreef:
Wat reageer jij netjes en volwassen op iedereen zeg, mag ook wel eens gezegd worden! :D

Dankje :o, ik probeer zo vriendelijk en netjes over te komen. Respect voor mij is respect voor jou.

Sneeuwvlok23

Berichten: 187
Geregistreerd: 08-05-18

Re: De pil slikken zonder reden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 00:20

Ik ben ook voor 'niets' met de pil begonnen. Ik zou met school op werkweek gaan en wilde koste wat kost verkomen dat ik precies die week ongesteld zou worden. Dus in overleg met de dokter de pil gaan slikken. Ging allemaal super goed en mijn puistjes werden ook minder. Ik heb de pil ongeveer een jaar geslikt, maar ben hier een paar maanden geleden mee gestopt. Ik had de laatste 2x ongesteld worden heel erg last van depressieve klachten. Humeur sloeg volledig om, alleen maar huilen en inmezelf gekeerd zijn, heel somber en me niet begrepen voelen. Voelde me echt ongelofelijk ellendig. Daarna met de pil gestopt en die sombere klachten gingen gelukkig weer weg.
Dit vertel ik niet om je bang te maken, ik wil namelijk zelf binnenkort weer opnieuw beginnen, maar dan met een ander soort pil. Er zijn enorm veel verschillende soorten pillen, dus als je ergens klachten krijgt, moet je gewoon met de doktor overleggen wat er aan de hand is en dan zal je waarschijnlijk een nieuwe voorgeschreven krijgen. Dat is in ieder geval hoe ik het heb gedaan :) Oftewel, als je toch ergens last van krijgt, opzoek gaan naar een ander soort pil die voor jou werkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 00:25

Sneeuwvlok23 schreef:
Ik ben ook voor 'niets' met de pil begonnen. Ik zou met school op werkweek gaan en wilde koste wat kost verkomen dat ik precies die week ongesteld zou worden. Dus in overleg met de dokter de pil gaan slikken. Ging allemaal super goed en mijn puistjes werden ook minder. Ik heb de pil ongeveer een jaar geslikt, maar ben hier een paar maanden geleden mee gestopt. Ik had de laatste 2x ongesteld worden heel erg last van depressieve klachten. Humeur sloeg volledig om, alleen maar huilen en inmezelf gekeerd zijn, heel somber en me niet begrepen voelen. Voelde me echt ongelofelijk ellendig. Daarna met de pil gestopt en die sombere klachten gingen gelukkig weer weg.
Dit vertel ik niet om je bang te maken, ik wil namelijk zelf binnenkort weer opnieuw beginnen, maar dan met een ander soort pil. Er zijn enorm veel verschillende soorten pillen, dus als je ergens klachten krijgt, moet je gewoon met de doktor overleggen wat er aan de hand is en dan zal je waarschijnlijk een nieuwe voorgeschreven krijgen. Dat is in ieder geval hoe ik het heb gedaan :) Oftewel, als je toch ergens last van krijgt, opzoek gaan naar een ander soort pil die voor jou werkt.

Is helemaal niet erg om de klachten te vertellen. Als ik eventueel wel aan de pil ga moet ik ook de consequenties weten. Wil weten waaraan ik begin, als het maar helpt!

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 00:39

Dovahkiin schreef:
Aan het begin van de anticonceptiepil werd de stopwerk ingelast omdat men nog niet veel onderzoek had gedaan naar de effecten van het doorslikken.
Maar ook een belangrijk aspect van de stopweek was dat het dan voor sommige “instanties” wat minder onnatuurlijk overkwam. Met de stopweek bleef een vrouw wel wat meer bij de cyclus “zoals God het ed=

Inderdaad. Het is in Nederland gelukt de pil er voor iedereen door te krijgen (ook voor de katholieken) door vooral te benadrukken dat het diende ter regulering van de cyclus. Dan moest er natuurlijk wel nog iets van een cyclus overblijven anders ging die smoes niet op. :D
Ik vind het zo schitterend hoe dat gegaan is, met monseigneur Bekkers en zo.

Toch plan ik nog steeds regelmatig een stopweek in. Dat voel op een of andere manier beter.

Hutcherson

Berichten: 7349
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 00:49

Suzanne F. schreef:
Brainless schreef:
Waarom er aan moeten wennen als het niet nodig is?

Mijn meiden waren ook ca 14 jaar toen zij aan de pil gingen en mogen deze ook gewoon doorslikken.
Mijn oudste dochter (nu 18) gaat nu voor de prikpil en hoopt dan (voorlopig) niet meer ongesteld te worden.


Vrouwen zijn toch niet voor niets ongesteld? Ik vind het maar een vreemd idee dat je met 14 jaar begint met de pil en nooit meer ongesteld wordt. Dat is toch niet gezond?


Als je de pil slikt heb je sowieso geen eisprong meer. Dat 'faked' je lichaam. Dus er is geen cyclus meer. Dus of je nu doorslikt of niet.. Maakt geen enkel verschil. Al denken sommigen dat het moet om het lichaam schoon te houden.. Echter ruimt het lichaam zelf het geproduceerde bloed op.

Femke_Tweety

Berichten: 11979
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: De pil slikken zonder reden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 01:10

Ik ben ook op die leeftijd begonnen met de pil.
Vanwege zeer zware bloedingen en pijn.


Het leek toen heel prima.
Zal het voor de meeste mensen ook zijn.

Ik ben een jaar of 3 geleden gestopt. (Toen 37)
En merkte toen dat die pil toch echt wel wat doet met psyche ook.
Ik ben vlakker met pil.
Dat kun je prettig of onprettig vinden, is ieder voor zich.


Toch wou ik nu, met de kennis die ik nu heb, dat ik nooit aan de pil begonnen was.

Vorig jaar bleek dat ik 1 van de zeer zeldzame bijwerkingen van de pil heb gehad.
Tumoren op mijn lever, zogenaamde piladenomen.
De grootste formaat tennisbal.
Een zware operatie volgde om die grote weg te halen.
Er zitten er nog een stel.
Kleinere.

Waarschijnlijk goedaardig, maar ik ben dubbelzeldzaam, want dat laatste is niet 100% zeker.
UMCU, Erasmus en ik meen ook Leiden hebben er inmiddels naar gekeken, en niemand durft zekerheid te geven.
Het blijft bij waarschijnlijk goedaardig, en de komende jaren veel controles (MRI)



Het is een bijwerking die erg onbekend is.
Zeldzaam ook.

Maar ik vind eigenlijk wel dat deze bijwerking wat algemener bekend zou moeten zijn, zodat ieder voor zich, maar wél met alle informatie, voor zichzelf kan beslissen of ze de pil wil gebruiken.

Dat laatste is ook de reden dat ik hier reageer, zodat het in ieder geval bekender wordt.

Er zijn overigens meer bijwerkingen, het is wijs om te zorgen dat je in ieder geval wéét wat de voor- en nadelen van de pil zijn. Ik wou dat ik dat toen wist. Geen idee of ik hem dan wel of niet zou zijn gaan gebruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 01:14

Femke_Tweety schreef:
Ik ben ook op die leeftijd begonnen met de pil.
Vanwege zeer zware bloedingen en pijn.


Het leek toen heel prima.
Zal het voor de meeste mensen ook zijn.

Ik ben een jaar of 3 geleden gestopt. (Toen 37)
En merkte toen dat die pil toch echt wel wat doet met psyche ook.
Ik ben vlakker met pil.
Dat kun je prettig of onprettig vinden, is ieder voor zich.


Toch wou ik nu, met de kennis die ik nu heb, dat ik nooit aan de pil begonnen was.

Vorig jaar bleek dat ik 1 van de zeer zeldzame bijwerkingen van de pil heb gehad.
Tumoren op mijn lever, zogenaamde piladenomen.
De grootste formaat tennisbal.
Een zware operatie volgde om die grote weg te halen.
Er zitten er nog een stel.
Kleinere.

Waarschijnlijk goedaardig, maar ik ben dubbelzeldzaam, want dat laatste is niet 100% zeker.
UMCU, Erasmus en ik meen ook Leiden hebben er inmiddels naar gekeken, en niemand durft zekerheid te geven.
Het blijft bij waarschijnlijk goedaardig, en de komende jaren veel controles (MRI)



Het is een bijwerking die erg onbekend is.
Zeldzaam ook.

Maar ik vind eigenlijk wel dat deze bijwerking wat algemener bekend zou moeten zijn, zodat ieder voor zich, maar wél met alle informatie, voor zichzelf kan beslissen of ze de pil wil gebruiken.

Dat laatste is ook de reden dat ik hier reageer, zodat het in ieder geval bekender wordt.

Er zijn overigens meer bijwerkingen, het is wijs om te zorgen dat je in ieder geval wéét wat de voor- en nadelen van de pil zijn. Ik wou dat ik dat toen wist. Geen idee of ik hem dan wel of niet zou zijn gaan gebruiken.
oh hemel! Echt veel beterschap en sterkte toe gewenst <3 wat naar om te horen dat je dit kreeg door de pil :( Hopelijk Komt alles snel goed