een leasepaard

Moderators: balance, Sica, Neonlight

 
 
troi
Berichten: 17002
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: een leasepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 16:51

Je wilt iets best wel lastigs, een paard gebruiken op een locatie naar jouw keuze. Dat betekent dat de eigenaar best veel risico loopt. Het dier kan mager, kreupel of verreden terug komen. Ik snap dat, mede daarom, de eigenaar best een flinke vergoeding wil. En eigenlijk vind ik dat bedrag niet zo gek.

Maar ik snap ook dat jij daar niet op zit te wachten.


Pippito

Berichten: 19
Geregistreerd: 14-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 15:52

Ik ben vroeger begonnen met een leasepony op eigen locatie en betaalde daar ook zo'n 250 euro voor per maand exclusief alle bijkomende kosten. Alles was voor eigen rekening behalve hogere dierenartskosten die niet door mijn toedoen nodig zouden zijn. Het was een hoop geld maar een fijne manier om te kunnen oefenen. Ik betaalde zo'n 650 euro per maand aan alles. Als je dat kan missen kun je het ook sparen. Doe dat anderhalf jaar en je kunt een leuk paard kopen en een spaarpotje achter de hand hebben. Destijds was ik ongeduldig, nu zou ik het wel anders hebben gedaan. Drie jaar later kocht ik alsnog twee pony's en daar heb ik veel meer plezier van gehad, en de 300 euro die ik over hield van het niet hoeven leasen, kon ik gebruiken voor extra zorg.

Poekkie

Berichten: 7343
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 16:00

Pippito schreef:
Ik ben vroeger begonnen met een leasepony op eigen locatie en betaalde daar ook zo'n 250 euro voor per maand exclusief alle bijkomende kosten. Alles was voor eigen rekening behalve hogere dierenartskosten die niet door mijn toedoen nodig zouden zijn. Het was een hoop geld maar een fijne manier om te kunnen oefenen. Ik betaalde zo'n 650 euro per maand aan alles. Als je dat kan missen kun je het ook sparen. Doe dat anderhalf jaar en je kunt een leuk paard kopen en een spaarpotje achter de hand hebben. Destijds was ik ongeduldig, nu zou ik het wel anders hebben gedaan. Drie jaar later kocht ik alsnog twee pony's en daar heb ik veel meer plezier van gehad, en de 300 euro die ik over hield van het niet hoeven leasen, kon ik gebruiken voor extra zorg.


Ik begrijp wel dat je niet kon wachten en fijn dat het je lukte! Maar als iemand van mijn vrienden 250 euro pm zou betalen en daar nog eens alle stalling en voer e.d. bovenop zou ik ze toch voor gek verklaren :o

Ik zou dan op zoek gaan naar mensen die hun paard te lease aanbieden omdat ze zelf niet meer voor de kosten kunnen/willen opdraaien maar het toch niet weg willen doen. Winwin.

Paardengek in hart en nieren!

Pippito

Berichten: 19
Geregistreerd: 14-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 16:11

Poekkie schreef:
Pippito schreef:
Ik ben vroeger begonnen met een leasepony op eigen locatie en betaalde daar ook zo'n 250 euro voor per maand exclusief alle bijkomende kosten. Alles was voor eigen rekening behalve hogere dierenartskosten die niet door mijn toedoen nodig zouden zijn. Het was een hoop geld maar een fijne manier om te kunnen oefenen. Ik betaalde zo'n 650 euro per maand aan alles. Als je dat kan missen kun je het ook sparen. Doe dat anderhalf jaar en je kunt een leuk paard kopen en een spaarpotje achter de hand hebben. Destijds was ik ongeduldig, nu zou ik het wel anders hebben gedaan. Drie jaar later kocht ik alsnog twee pony's en daar heb ik veel meer plezier van gehad, en de 300 euro die ik over hield van het niet hoeven leasen, kon ik gebruiken voor extra zorg.


Ik begrijp wel dat je niet kon wachten en fijn dat het je lukte! Maar als iemand van mijn vrienden 250 euro pm zou betalen en daar nog eens alle stalling en voer e.d. bovenop zou ik ze toch voor gek verklaren :o

Ik zou dan op zoek gaan naar mensen die hun paard te lease aanbieden omdat ze zelf niet meer voor de kosten kunnen/willen opdraaien maar het toch niet weg willen doen. Winwin.


Is ook een optie, ik was net 18 en wilde dat gevoel van een eigen paard. Zou het nu ook nooit meer doen, haha.

Jente_jack
Berichten: 2
Geregistreerd: 03-01-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 13:14

Hey,
Ik ben Jente 14 jaar en ik zoek al erg lang naar een lease pony / paard.
Maar de meesten sites leasen niet in Belgiƫ (waar ik dus woon) weten jullie misschien waar ik een lease pony / paard die ik op mijn eigen stal kan zetten kan vinden? :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 bezoekers