Verzorgpaard vragen?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kimmiedas
Berichten: 245
Geregistreerd: 03-05-12

Verzorgpaard vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-20 18:12

Hallo allemaal,

Zondag ga ik kijken bij een fjord die ik misschien kan gaan verzorgen en rijden. Nu heb ik eerder een verzorgpaard gehad maar kende ik dat paard en de eigenaresse al dus ging het allemaal heel soepel en hoefde ik niet veel te vragen. Ik ben nu voor mezelf een aantal vragen op een rij aan het zetten, maar zijn er dingen die ik absoluut moet vragen of die belangrijk zijn te vragen/haar over te informeren?

Alvast bedankt!

Anoniem

Re: Verzorgpaard vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 18:21

Of je ook les met hem mag nemen? Vind ik eigenlijk wel een must. Als je op een manege rijdt, heb je natuurlijk wel les, maar een nieuw paard leren kennen is toch altijd fijn om daar begeleiding bij te hebben.
Verder hoe het paard is qua gedrag en of het medische problemen heeft. en misschien een suf klinkend onderwerp, maar hoe het zit met verzekeringen als jij er afvalt. en wie is er verantwoordelijk als het paard een been breekt terwijl jij er op rijdt? is er een droge buitenbak of binnenbak op stal? Als dat niet zo is maar er zit wel iets in de buurt kun je vragen of je het paard daar mee naartoe mag nemen. is er altijd iemand in de buurt als je gaat rijden?

anjali
Berichten: 15045
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Verzorgpaard vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 18:33

Ga eerst maar eens kijken of er een klik is. Als dat zo is komt de rest wel. Als dat er helemaal niet is dan hoef je je niet nu al zorgen te maken over vragen die je moet stellen.Ik ben wel benieuwd,laat je weten hoe het gaat?

kimmiedas
Berichten: 245
Geregistreerd: 03-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-20 18:44

Sammiex2000 schreef:
Of je ook les met hem mag nemen? Vind ik eigenlijk wel een must. Als je op een manege rijdt, heb je natuurlijk wel les, maar een nieuw paard leren kennen is toch altijd fijn om daar begeleiding bij te hebben.
Verder hoe het paard is qua gedrag en of het medische problemen heeft. en misschien een suf klinkend onderwerp, maar hoe het zit met verzekeringen als jij er afvalt. en wie is er verantwoordelijk als het paard een been breekt terwijl jij er op rijdt? is er een droge buitenbak of binnenbak op stal? Als dat niet zo is maar er zit wel iets in de buurt kun je vragen of je het paard daar mee naartoe mag nemen. is er altijd iemand in de buurt als je gaat rijden?


Lessen nemen was ook een voorwaarde van haar, dus dat ga ik sowieso doen

kimmiedas
Berichten: 245
Geregistreerd: 03-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-20 18:45

anjali schreef:
Ga eerst maar eens kijken of er een klik is. Als dat zo is komt de rest wel. Als dat er helemaal niet is dan hoef je je niet nu al zorgen te maken over vragen die je moet stellen.Ik ben wel benieuwd,laat je weten hoe het gaat?


Ik zal het zeker laten weten!

Anoniem

Re: Verzorgpaard vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 19:10

Belangrijkste is dat het klikt tussen jou, eigenaar en het paard. Daarnaast is het fijn om te weten wat jullie van elkaar kunnen verwachten. Moeten er klusjes gedaan worden? Zo ja, welke? Moet en een bijdrage betaald worden? Hoevaak wordt verwacht dat je komt, mag je buitenrijden/springen als je wat langer daar bent etc. Allemaal vragen om te kijken of jullie verwachtingen bij elkaar passen.

Daarnaast zou ik kijken of haar manier van omgaan met paarden en het houden van paarden bij jou past.

En natuurlijk vragen naar het karakter van de pony. Kijk of je hem eventueel al eens een keer mag borstelen of misschien longeren.

Ik rijd veel verschillende paarden en door lekker uitgebreid te poetsen en te longeren kun je al heel veel te weten komen over het karakter van het paard.

Succes en veel plezier!

Misty444
Berichten: 130
Geregistreerd: 19-01-18

Re: Verzorgpaard vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 22:37

Hee, hoe was t?

kimmiedas
Berichten: 245
Geregistreerd: 03-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-20 20:47

Misty444 schreef:
Hee, hoe was t?



Ja is goed gegaan! Ik mag hem verzorgen! Woensdag ook weer erheen geweest en wat meer uitleg gekregen over het verzorgen en waar alles ligt enzo. Ook gereden, dit ging ook super ondanks hij wel heel snel was