Patella fixatie

Moderators: Sica, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Misty444
Berichten: 130
Geregistreerd: 19-01-18

Patella fixatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-19 11:21

Hehoi! Mijn paard heeft waarschijnlijk patella fixatie en ik wil me een beetje oriƫnteren over wat voor trainingen het beste zijn voor mijn paard! En dan het liefst aan de hand, omdat we bezig zijn met inrijden en we het niet heel handig vinden om het nu te doen! :o Ik heb van iemand gehoord dat recht richten en bespiering opbouwen aan de achterhand sowieso goed is, en veel wandelen/fietsen op het harde.

Hebben jullie een paard die het ook heeft, en wat doe je dan zoal om het beter te hebben? En hebben jullie nog begin oefeningetjes om te beginnen met rechtrichten? :)


xPenny
Berichten: 1715
Geregistreerd: 11-03-08

Re: Patella fixatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 11:32

Hier een paard gehad een aantal jaar geleden die dit ook had.

Wij moesten ons inderdaad vooral op de achterhand richten.

Drafbalkjes tijdens het longeren, veel bergen lopen aan de hand en veel overgangen laten lopen en weer voorwaarts vanuit achter trainen.

En een bergweide, als je daar de beschikking over hebt.

nessinator
Berichten: 1782
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Patella fixatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 11:38

Paard binnendoor laten bekappen. Dat heeft voor mij het probleem grotendeels opgelost, en het kwam ook weer terug toen een andere smid het paard weer "recht" zette.
Daarnaast zijn achterhand opzij zetten aan de hand (soort van wending om de voorhand, als je paard dat snapt kan je dat in beweging vragen waardoor het een soort van schouderbinnenwaarts wordt). Deze oefening is sowieso erg handig als je hem wilt gaan leren stilstaan bij een opstapblok ;)

__elise__

Berichten: 2073
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Ingen

Re: Patella fixatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 11:52

Hier een pony gehad die hier last van had. Binnendoor bekappen heeft goed geholpen, aangevuld met opbouwen van spieren in de achterhand. Maar bekappen toch wel het belangrijkst. Pony was toen 3, inmiddels is ze 6 en heeft er geen last meer van.

Misty444
Berichten: 130
Geregistreerd: 19-01-18

Re: Patella fixatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-19 11:07

Heel erg bedankt voor het reageren! Ga idd even kijken voor bekappen!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 bezoekers