Bijbaantje met paarden op je 13e??

Moderators: Sica, Neonlight, balance

 
 
Jessix

Berichten: 16382
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 20:23

Doutz16 schreef:
@Jessix dit meisje is 13.. Neem het allemaal even wat minder letterlijk. Zit geen kwaad achter.

Ik werkte toen ik zo oud was op de kinderboerderij bij de paarden :) was wel zwart werk, maar kreeg toen 2,50 per uur.


Ik weet dat ze 13 jaar is daarom neem ik de moeite ook juist. Hopelijk leert ze daarvan wat ze wel of niet op internet kan zetten. Zo over je baas praten is gewoon niet handig. Voor als je baas er zelf achter komt, maar ook toekomstige werkgevers.
(verder zou het me echt een rotzorg wezen hoor, ik lig er niet wakker van. :'))


Kairos
Berichten: 2693
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 20:31

Ik zou gewoon solliciteren bij de supermarkt voor erbij. Kans dat je meteen wordt aangenomen is klein, maar de kans is groot dat ze je onthouden en je volgend jaar bellen als ze weer mensen zoeken :) Verdient niet super goed, maar er zijn niet veel bijbanen waar het gauw binnenstroomt.

~ The comeback is always stronger than the setback ~

ValkWhitney

Berichten: 199
Geregistreerd: 24-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 23:25

alice0cullen schreef:
Denk dat je in je handen mag knijpen met je bij baantje. Ik heb toen ik 13 was een folderwijk gehad en dan moest ik zo 'n 600 van die paketten bezorgen en kreeg ik iets van 20 euro voor in de maand. Dus het zet echt geen zoden aan de dijk.


Ik ben nu 14 en heb 2 bijbaantjes. Ook een krantenwijk. Verbaast me dat je er toen zo weinig mee verdiende. K verdien met iets meer dan 200 huizen al 60-80 per maand.

Whitney en Birthday

Dyanne_z

Berichten: 408
Geregistreerd: 04-12-12
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 23:47

Wat goed dat je werkt. Staat mooi op je cv voor de toekomst.

Hang een briefje op bij de supermarkt of je iemand zijn hond kan uitlaten. Krantenwijk blijft een goede optie. Werken bij een kwekerij. Schoonmaken?

F8 + 2 Hoera ik heb mijn menbewijs! [o]

Gini
Berichten: 17885
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 12:29

Jessix schreef:
En jij zegt het over haar op internet. Als je bij mij had gewerkt had je niet meer terug hoeven komen. Ook toekomstige werkgevers zien nu hoe jij op internet praat over je werkgever, die denken nu wel twee keer na voordat ze jou aannemen.


Overdrijven is ook een vak. :')

Ik zou bij stallen en maneges in de buurt rondvragen of ze nog iemand zoeken om stallen te mesten. Of inderdaad een uitlaathondje zoeken. Vanaf mijn 15de hielp ik in de vakanties ook regelmatig mee op ponykampen (stallen mesten, pony's binnen en buiten zetten, opzadelen,...).

Appel_Pony
Berichten: 127
Geregistreerd: 22-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 10:05

TS, zoals hier al een paar keer boven staat zou ik gewoon vragen om wat meer werkuren. :j

isa06x

Berichten: 243
Geregistreerd: 25-10-17
Woonplaats: Overijssel

Re: Bijbaantje met paarden op je 13e??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 13:30

Ik ben 14.
Ik krijg €6 in de week aan zakgeld (€24 in de maand)
Ik doe folders 1x in de week en daar doe ik ongeveer 1,5 uur over. Ik krijg daarvoor tussen de €30-€40 per maand mee. Als je ook folders wil lopen moet je even Googelen naar bedrijven en kijken of er nog wijken in jouw buurt vrij zijn. Een supermarkt mag pas vanaf 15. Daarnaast zijn er voor mensen van deze leeftijd niet echt wat te doen met paarden want dit heeft allemaal te maken met de wet. Je mag maar een bepaald gewicht ofzo en een bepaald aantal uur (ik weet niet precies hoe het zit). Je hebt geluk dat je stalklusjes mag doen want de meeste maneges of stallen doen dat niet omdat iedereen dat natuurlijk wil en 13 jarige kunnen niet de dingen die een 20 jarige mag.

Huidverzorging is mijn passie
Sterre & Flash, mijn shetlanddames

Kairos
Berichten: 2693
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 15:06

isa06x schreef:
Ik ben 14.
Ik krijg €6 in de week aan zakgeld (€24 in de maand)
Ik doe folders 1x in de week en daar doe ik ongeveer 1,5 uur over. Ik krijg daarvoor tussen de €30-€40 per maand mee. Als je ook folders wil lopen moet je even Googelen naar bedrijven en kijken of er nog wijken in jouw buurt vrij zijn. Een supermarkt mag pas vanaf 15. Daarnaast zijn er voor mensen van deze leeftijd niet echt wat te doen met paarden want dit heeft allemaal te maken met de wet. Je mag maar een bepaald gewicht ofzo en een bepaald aantal uur (ik weet niet precies hoe het zit). Je hebt geluk dat je stalklusjes mag doen want de meeste maneges of stallen doen dat niet omdat iedereen dat natuurlijk wil en 13 jarige kunnen niet de dingen die een 20 jarige mag.

Supermarkt mag vanaf 13, maar dan mag je alleen spiegelen en 'licht ondersteunende' werkzaamheden (ik denk dan aan een winkelwagentje met karton legen zeg maar), alleen voor alleen spiegelen nemen ze je niet zo snel aan (meeste supermarkten mogen een bepaald aantal uren inzetten, dan nemen ze liever een 15 a 16 jarige die ze gewoon alles kunnen laten doen) plus 13 jarigen zijn gewoon lastig met de werktijdenwet.

~ The comeback is always stronger than the setback ~

speurneusc

Berichten: 5348
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 15:40

Jessie_paard schreef:
Hallo. Ik ben een meisje van 13 jaar en ik zoek een baantje waar ik wat meer kan verdienen dan nu. Ik werk nu bij iemand waar ik stallen uitmest voor maar 6 euro per x. Ik wil meer verdienen want zo kom je niet snel voor uit.
Weet iemand een baantje, het liefst met paarden op je 13 jarige leeftijd??
Ik woon zelf in vledderveen in drenthe dus liever niet heel ver weg.
Alvast bedankt!! *\o/* :D


hoi, hoe lang wil jij met je lichaam doen? Zou daar heel voorzichtig mee zijn met 13 jaar al zware arbeid, geloof me ik zag het ook niet en vond het zeker niet zwaar, ook niet toen ik met 16jr stage ging lopen en 100uur op de manege werkte in de week, nu 54 bijna 55 al 3 jaar thuis vanwege gezondheids problemen door zware slijtage door mijn paardenwerk op jonge leeftijd... atlas versleten, versleten handen, duim polsen, enkels.

zelf een hoefijzer maken met epoxy...https://carolsshop.nl onder epoxy en meer, bij de startsets/sets. Nu ook voor de cricut fans, glasblokken 19x19 of 19x9

AnsjePansje1

Berichten: 99
Geregistreerd: 14-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 23:12

Wat bovenstaand ook al is genoemd klinkt een krantenwijk het meest realistisch voor een 13 jarige. Misschien dat je nog ergens op Facebook of marktplaats een advertentie kan neerzetten dat je wilt helpen mesten etc tegen vergoeding? Kans dat daar wat uit voor komt is klein, omdat er ook veel zijn die het gratis willen doen. Maar je weet maar nooit, je hebt nu ook al zo'n plek


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers