Beetje bang om te rijden

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ilovehjorses
Berichten: 12
Geregistreerd: 11-05-19

Beetje bang om te rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-19 19:56

Hallo ik kan soms nogal angstig zijn over dat ik eraf kan vallen enz en als je paard een onverwachte beweging maakt hebben jullie tips ps ik zit nog niet op paardrinden heb wel eens gereden en wil er heel graag op


capopjekop

Berichten: 30642
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Beetje bang om te rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 19:59

Zorg dat je les krijgt op een braaf beginnerspaard zodat je het gevoel krijgt. Hoe meer ervaring hoe zekerder je wordt

Anoniem

Re: Beetje bang om te rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 20:23

Ik zou niet gelijk beginnen in de draf en rensport Want dat is inderdaad wel spannend :')

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70487
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Beetje bang om te rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 23:22

Ik verplaats dit topic naar Young rider talk.

Saaandraa_X
Berichten: 22
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Beetje bang om te rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 23:34

Ik spreek uit ervaring en kan zeggen dat het echt over gaat. Doe het gewoon, ga lekker door! Als je valt, dan val je. Iedereen valt wel eens! Zelfs de beste! Ik ben zelf ook redelijk bang geworden na een paar keer gevallen te zijn( op een spanningopbouwend paard) , maar ben gewoon weer opgestapt en nu gaan we steeds vooruit. Jij kan het ook!!

xmarritw

Berichten: 457
Geregistreerd: 22-04-19
Woonplaats: Groningen

Re: Beetje bang om te rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 17:56

Denk dat je vooral lekker moet gaan rijden en dat het daarna vanzelf minder wordt. Ik zou ook als je les neemt beginnen met privé les (als je het budget ervoor hebt), dan is je basis beter. Ook denk ik dat je niet bang miet zijn om te vallen, je valt sowieso wel een keertje. Zorg er wel voor dat je een goede cap hebt. Ook kan je misschien met bodyprotector rijden (deze zijn vrij prijzig maar wel extra veilig). Ik denk dat je het beste bij verschillende maneges kan gaan kijken en bij een waar jij je prettig voelt te beginnen. Soms is er ook nog de mogelijkheid om aan te geve dat je graag op een zo'n braaf mogelijk paard wilt rijden.

Jara van de Edelweiss B+11 L1+1

Anastasia24

Berichten: 2700
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Re: Beetje bang om te rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 17:59

Gewoon gaan en je ''angst'' uitleggen als je lesgeefster. Ze zal het zeker snappen en hier in begeleiden! Nog veel plezier in de paardensport, :D .

De rijkdom zit hem in de stilte tussen de woorden. De rust tussen de activiteiten.

Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 18:11

Wat vaak goed helpt is om op een paard of pony te rijden die jou veel vertrouwen geeft. Daardoor krijg je veel zelfvertrouwen en dat zorgt ervoor dat jezelf minder snel bang bent. Geef het gewoon de tijd en wie weet heb je straks je eigen angst helemaal onder controle gekregen. Maak vooral veel plezier TS dat is het allerbelangrijkste :D

Edit: het is ook belangrijk dat je iemand vind die jou gerust kan stellen wanneer je iets spannend of eng vindt.

Mar_Buddy

Berichten: 3
Geregistreerd: 31-05-19
Woonplaats: Alkmaar

Re: Beetje bang om te rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 12:46

Gewoon doen! Anders eerst veel grondwerk doen zodat jij zelf het vertrouwen krijgt in het paard en vervolgens gewoon opstappen.

buddy❤

Hinnik12
Berichten: 201
Geregistreerd: 27-04-19
Woonplaats: De mooiste provincie van Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 17:24

Gewoon niet te bang zijn! Zodra je er op zit vind je het vast niet meer eng!
:)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 29 bezoekers