Tips om beter te leren rijden

Moderators: balance, Sica, Neonlight

 
 
Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 17:28

Ik reed ooit een keer per week bij de manege, en ik heb uren aan de bak staan kijken. Geld voor privéles was er niet.

Vriendinnetje kreeg een jaarling. En daar op stal wederom uuuren staan kijken bij de mensen met eigen paarden.

Tot, op een dag... Ik was denk ik 13. Iemand vroeg of ik op zondag haar paard wilde verzorgen en rijden. Een volwassen stalgenoot zou me begeleiden.

En zo begon het, ik heb daar uiteindelijk tig paarden mogen verzorgen voor mensen die op vakantie gingen, zwanger werden, een drukke baan hadden. En ik heb 10x meer geleerd dan mijn vriendinnetje met haar pony.

Geloof me, waar een wil is, is een weg! Ook zonder veel geld. Oh en die folderwijk, afwashulp... Allemaal aangepakt zodat ik extra lessen kon betalen!

The search for wisdom is a great challenge; to act on wisdom is an even greater challenge.....


Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Re: Tips om beter te leren rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 17:35

Oh... En boeken! Kopen, lenen, bibliotheek, nieuw en tweedehands.

Echt, je leert heel veel theorie die je later in de praktijk kan brengen!!

The search for wisdom is a great challenge; to act on wisdom is an even greater challenge.....

Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Re: Tips om beter te leren rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 17:48

En ook... YouTube.. Zoekterm dressuur clinic. Spring clinic. Etc....

The search for wisdom is a great challenge; to act on wisdom is an even greater challenge.....

Hinnik12
Berichten: 201
Geregistreerd: 27-04-19
Woonplaats: De mooiste provincie van Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-19 16:12

Ik mag geen privéles, wat nu? |(

nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 16:21

Ga meehelpen op de manege! Leer je zelf veel van en misschien mag je dan zelfs wel een extra keer rijden

Hinnik12
Berichten: 201
Geregistreerd: 27-04-19
Woonplaats: De mooiste provincie van Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-19 16:24

hinnik12 schreef:
Ik mag geen privéles, wat nu? |(




Wat moet ik op de manege doen? En vanaf wanneer mag je ergens verdienen?

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 16:26

hinnik12 schreef:
hinnik12 schreef:
Ik mag geen privéles, wat nu? |(




Wat moet ik op de manege doen? En vanaf wanneer mag je ergens verdienen?


wij konden vroeger nog wel eens stallen helpen mesten in zomer in ruil voor lessen. misschien kun je dat proberen

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

Hinnik12
Berichten: 201
Geregistreerd: 27-04-19
Woonplaats: De mooiste provincie van Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-19 16:29

wij konden vroeger nog wel eens stallen helpen mesten in zomer in ruil voor lessen. misschien kun je dat proberen[/quote]
DANK JE IK KAN HET PROBEREN!

pompadour
Berichten: 1120
Geregistreerd: 10-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 19:38

hinnik12 schreef:
hinnik12 schreef:
Ik mag geen privéles, wat nu? |(




Wat moet ik op de manege doen? En vanaf wanneer mag je ergens verdienen?

Op een manege leer je paard rijden

Anoniem

Re: Tips om beter te leren rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 19:56

En in een ander topic wil je een eigen pony maar je kunt geen les betalen, dan zou ik die pony uit mijn hoofd zetten als ik jou was. Kan je niet een leskaart op je verjaardag vragen of zo? Is er geen stal in de buurt, geen manege maar bijvoorbeeld een goede dressuurruiter, waar je op stal zou kunnen helpen in ruil voor les? Of waar je alleen maar naar de training mag kijken om te zien hoe zo iemand het aanpakt?

Hinnik12
Berichten: 201
Geregistreerd: 27-04-19
Woonplaats: De mooiste provincie van Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-19 08:04

[/quote]
Op een manege leer je paard rijden[/quote]

Ik rijd al paard.

Hinnik12
Berichten: 201
Geregistreerd: 27-04-19
Woonplaats: De mooiste provincie van Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-19 08:05

Elvirawortel schreef:
En in een ander topic wil je een eigen pony maar je kunt geen les betalen, dan zou ik die pony uit mijn hoofd zetten als ik jou was. Kan je niet een leskaart op je verjaardag vragen of zo? Is er geen stal in de buurt, geen manege maar bijvoorbeeld een goede dressuurruiter, waar je op stal zou kunnen helpen in ruil voor les? Of waar je alleen maar naar de training mag kijken om te zien hoe zo iemand het aanpakt?


Ik kan het niet uit mijn hoofd zetten, het is mijn grootste droom waar ik elke nacht over droom...

Anoniem

Re: Tips om beter te leren rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 08:29

Blijf vooral lekker dromen dat is fijn, maar koop alsjeblieft nog geen pony als je niet zeker weet dat je er goed voor kunt zorgen. Nick zo beroerd als wanneer je je paard ziek in de stal vindt en je hebt geen geld voor een dierenarts

daarisdekaas

Berichten: 110
Geregistreerd: 25-03-19
Woonplaats: Noord Holland

Re: Tips om beter te leren rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 08:41

Hoi! Toen ik iets ouder was dan jij (13) heb ik een verzorgpaard gevonden. Op die leeftijd is het misschien moeilijk om een verzorgpaard te vinden met een eigenaar die je ook af en toe wil helpen en geen bijdrage vraagt, maar geduld is een schone zaak.
Ik heb daar onwijs veel van geleerd. Ook ik had niet het geld om privélessen te nemen, maar je hoeft het niet altijd op regelmatige basis te doen he! Al doe je er één in de zoveel tijd als je eens het geld ervoor hebt :)
Je kunt ook op de manege een briefje ophangen of je iemand eens mag helpen met het verzorgen van z'n paard (dus niet per se een verzorgpaard, maar gewoon een beetje helpen). Je kan dan misschien niet meteen rijden, maar dan zien mensen wel van: hey, zij vind het leuk om te helpen, misschien kan ze mij ook wel helpen!

Belangrijkste is dat je niet altijd meteen krijgt en kan doen wat je echt wil. Iedere ervaring is er één. :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 bezoekers

cron