Tips verlichte zit, galop etc

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Paarden_pony
Berichten: 2
Geregistreerd: 10-03-19

Tips verlichte zit, galop etc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-19 18:41

Hoi,
Heeft iemand een paar tips voor:
-mooi te rijden in galop
-verlichte zit rengalop
-houding springen
-en een paard dat vrij lui is actiever te krijgen onder het zadel?
Galop gaat wel prima maar heel soms heb ik het idee dat ik nog een beetje bonk. M’n instructrice zei “doen alsof je lijm aan je kont heb zitten” :) Naar haar idee ziet het er prima uit maar denk dat er nog wel wat kan verbeteren.
Av bedankt :)

Anastasia24

Berichten: 2706
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 18:44

Gewoon gaan lessen! Misschien privé les als je dit al niet hebt? Ik kan moeilijk in schatten hoe jij rijd natuurlijk en daarop evt. tips geven. Een instructrice kan gewoon vanaf de grond zien wat beter kan en wat niet.

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 18:46

Vragen aan je instructeur of ze je aan de longeerlijn wilt laten galloperen zodat jij even niks hoeft te doen.

En dan in galop je ogen dicht doen en je puur op het gevoel concentreren en op je ademhaling letten.

Op die manier leer je je balans te houden met je lijf ipv met je ogen (klinkt gek he maar het is wel zo).zodra mensen gaan kijken gaan ze willen anticiperen op wat ze zien ipv wat ze voelen. En door met je je ogen dicht te rijden aan de longe. Leer je sneller en beter hoe je ontspannen je balans moet houden. Je lichaam gaat dan het juist gevoel en juiste ritme beter herkennen waardoor de juiste houding een automatisme wordt.

Probeer het eens met je instructie zou ik zeggen!

Sas_Mon

Berichten: 1637
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 19:18

Een aantal zitlessen of centered riding lessen nemen. Evt aan de longeerlijn zodat je kunt focussen op jezelf.